Strafplek: en dan vooral: blijven zitten...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lindangel, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik begrijp je vraag niet, want ik gebruik deze oplossing nog steeds...???

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar merk wel dat je tot een jaar of twee best met woorden en uitleg kunt corrigeren, maar als je zo'n hardnekkige dwarsligger hebt als mijn dochter, helpen woorden gewoon niet altijd meer (alleen).
    Misschien is jouw dochter wel gevoelig voor correctie met woorden en hoef je geen afkoelplek te gebruiken. Mijn zoon had dat ook minder nodig.

En waar we het beiden over eens zijn: heb respect en aandacht voor de gevoelens van je kind in een dergelijke situatie.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

nou, je geeft aan dat je op latere leeftijd de strafhoek gaat gebruiken en het voor die tijd oplost door het kind uit de situatie te halen. Een strafhoek haalt het kind ook wel uit de situatie, maar de betekenis van een strafhoek is dubbel.

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, je komt op mij ook echt niet over als een ouder die zijn kind wel eens even op zn donder zal geven hoor:)

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik gebruik de afkoelhoek, zoals ik het noem, vanaf 2 jaar consequent. (soms haal ik haar echter ook daar weg na een poosje, omdat ze het gewoon nog niet altijd helemaal door heeft. Ze is net 2 weken 2 jaar. Maar het wordt steeds duidelijker voor haar hoor en ze koelt dus ook steeds sneller af)

Tot 2 jaar had ik het gewoon niet nodig. Toen had ze niet van die buien waar ik haar echt uit de situatie moest halen. Die streken kwamen pas rond 2 jaar. Vandaar....

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Gelukkig! :D

Deel Deze Pagina