Straftechnieken, Ik lig in een deuk :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Dat is JOUW mening. Niet iedereen zal die delen...

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ach ja, zal ik dat er in vervolg achter elke zin zetten :rolleyes:

Trouwens sommige dingen zijn gewoon feiten hoor. Niet overal valt over te discussieren.

Vind jij straffen positief dan?

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Straffen is nooit positief op welke manier je het ook zou doen of je nou alleen maar nee zegt of je kind in de hoek zet,maar jullie komen een beetje over alsof de mensen die een kind in de hoek zetten een misdrijf begaan.

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Sorry ik moet zeggen dat jullie op MIJ zo overkomen :D

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik voel me door sommige een beetje aangevallen, het is nu net alsof het Crime is dat ik Kyano wel eens in de hoek zet ! ... Ik irriteer me er een beetje aan dat er mensen zijn die zeggen dat het gewoon NIET kan dat een kindje van 15 maanden luistert als hij in de hoek heeft gestaan... Denken jullie nou echt dat ik het verzin ofzo ? ... En trouwens als hij iets goeds doe dan geef ik ook gewoon aan hem aan dat het goed is het is niet zo dat ik hem alleen maar straf geef :( ...

@Mamadeluxe: Dat klopt, het FEIT blijft dat IK gelijk heb want mijn kindje leert van af en toe in de hoek staan en dat jou kinderen dat niet nodig hebben/hadden dan kan ik daar ook niets aan doen ieder kind is verschillend ! Dus inderdaad geen discussie mogelijk :D ...

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Een kind van 15 maanden kan dat echt wel.
    Stijn is nu 17 maanden en doet het ook al ffies hoor :D

7. chantal1984

Fijn om te horen :D ...

Het kan zijn dat ik het verkeerd zie dat ik me aangevallen voel maar sommige berichten komen echt net over alsof ik iets heeeeeeeel fouts doe ... :)

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb je al eerder gezegd, voor hoe lang? :)

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik had ook het gevoel dat de mensen die hun kind in de hoek/stoel zetten een beetje worden aangevallen. Misschien zie ik het ook wel verkeerd :D

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    door wie voel je je aangevallen dan?

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ook al lijkt een kindje van 1,5 jaar al heel veel te begrijpen (en dat is natuurlijk ook zo) toch is het voor hem heel moeilijk te begrijpen dat er dingen zijn die niet mogen. Vaak zien ze het "nee, dat mag niet" als een leuk spel. Door het opnieuw en opnieuw te doen blijf jij maar roepen dat het niet mag, dat is leuk! Het echte begrip van iets 'niet mogen' ontbreekt nog of hij is het snel vergeten (kindjes kunnen maar kort iets onthouden en zijn ook nog eens snel afgeleid). Daarbij bestaat een groot deel van het gedrag van een kleine peuter uit immitatie, en het is dus latsig te begrijpen dat jij wel aan de tv mag zitten en hij niet...

bron: allesoverkinderen.nl

12. chantal1984

Laten we afspreken dat we over ongeveer een maand dit topic weer openen en kijken hoe de zaken er voor staan... Als kyano dan niet luisterd en het werkt niet dan zal ik dat eerlijk toegeven... Maar zo niet dan kan ik er ook niets aan doen dat kyano neit zo'n kindje is dat word beschreven in jou bronnen :D ...

Maar ik blijf er bij dat deze techniek wel degelijk werkt, ze zijn slim genoeg om dingen te onthouden ( denk aan bv mensen of bepaalde voorwerpen ) dus ik geloof ook echt dat ze deze dingen ook kunnen onthouden....

En ik voel me aangevallen door mensen die hier net doen alsof straf geven een Misdaad is ....

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ok, afgesproken.

(ik vind straffen geen misdaad;) )

14. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Je zegt nu een paar keer "jullie" en heb sterk het idee dat jij ook op mij doelt, omdat ik zei dat ik mn kind ook niet straf.
    Als je goed gelezen hebt heb ik verderop geschreven:
    "Hier ook geen straffen hoor. Ik blijf gewoon volhouden met nee zeggen, en afleiden. Voel ik mezelf gewoon prettiger bij dan dat kleine jochie nu al te straffen.
    Maar ieder zo zn ding, en als het werkt en je je er goed bij voelt is het natuurlijk helemaal mooi"

Ik zie niet echt hoe je daar uit op kunt maken dat ik het onwijs erg vindt.

15. chantal1984

oke ;)

16. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Betreffende de welles-nietes discussie of straffen nu wel of niet helpt.
    Ieder kind is anders, er bestaat mijns inziens geen wet die voorschrijft hoe een kind zich ontwikkeld/reageert op zijn moeder/zijn omgeving verwerkt.
    Ik was ook zo'n kind waarbij reguliere methoden gewoon NOOIT hielpen whaha.. Ik kreeg, als ik mijn moeder moet geloven, op de leeftijd van Kyano (wat een heerlijk kereltje!) ook al "straf"
    en dat scheen daarmee het enigste te zijn dat hielp.
    @mamadeluxe: ook al ben je moeder van 5 kinderen en heb je op dat gebied meer ervaring, ik denk dat je als moeder zijnde wel weet wat het beste is voor je eigen kind of het nu je 5de of pas je 1ste is ;) Ik zeg altijd maar zo: er zijn meer wegen die naar Rome leiden .

17. chantal1984

Dat vind ik nou een super uitspraak :thumup:

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Toch mist de ervaring...maar goed, Chantal en ik hadden al een overeenkomst ;)

19. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort zinloze discussies, maar ik moet gewoon even reageren op bovenstaande.

Ik ben door mijn werk moeders met 5 kinderen tegen gekomen die alles wat je fout kon doen, fout deden bij hun kids, en ja ook weer na de geboorte van het eventuele 6e kindje! En ind. die zin: ik heb ervaring, dus weet heel goed wat ik doe.... ach, als je het bij de andere 5 ook verkeerd heb gedaan, wat zegt die ervaring dan?
    En ik ben moeders tegen gekomen die bij hun eerste kindje gelijk super handelde! Niks ervaring, moederinstinct heet dat!

sorry, maar moest dit even kwijt, vind het zo een onzinnige uitspraak!

kus miek

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik denk dat de situatie die jij beschrijft een extreme is en zeker niet als de standaard ervaring beschouwd kan worden :)

Deel Deze Pagina