Straftechnieken, Ik lig in een deuk :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

@ Mamadeluxe;
    Ik gaf mijn persoonlijke mening niet eens, ik reageerde alleen op jouw stukje waarin je STELDE dat het geen positieve benadering is. Zoals ik al zei, iedereen denkt daar anders over.

Verder sluit ik me n.a.v. je latere post over ervaring volledig bij Miekie aan, ik vind dat echt een ongelofelijk domme onzinnige opmerking. :(

Je komt m.i. erg arrogant over.

Als je op deze post verder nog reageert, prima, iedereen z'n goed recht ;) Maar ik laat het er verder bij.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
  3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian mag ook niet in de keuken als ik aan het koken ben, hij helpt altijd met aardappels pakken, maar zodra de pannen op het aanrecht komen gaat hij een auto pakken en bij zijn stoel staan. Armen omhoog en mama kan hem er zo in zetten.
    Want koken is leuk, dan gaan we liedjes zingen ;)

Groetjes anita

4. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg

ik wil het ook gaan doen hoor.
    ik heb een vriendin met een kleintje van 4 maar toen die net kon lopen en ook zo ondeugend was,zette ze hemn gewoon op de mat bij de voordeur (direkt naast de woonkamer).en toen hij sorrie zei mocht ie er weer vannaf.nou t hielp hoor!
    ik wil straks ook als ze stout is en niet luisterd in t halletje bij de voordeur (onze trap zit in een afgesloten hal,dus loopt ze naar boven denk ik)
    op de mat.
    ik zie bij dat programma van die nanny ook vaak die methode met die stickers...lijkt mij ook wel wat als ze wat groter is.
    elke keer als ze meehelpt een sticker of een magneetje.en bij 10x een kleine beloning.
    zo leren ze dat meehelpen beloont lijkt mij.
    moet t nog zien maar kant allicht proberen.
    ik denk dat je niet elk kindje dingen kunt afleren door alleen heel de dag nee te zeggen.dat werkt bij sommige misschien.maar ik denk dat er ook bij zijn die je gewoon in de maling nemen

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mamadeluxe heeft wel gelijk.
    Tuurlijk zie je bij je eigen kindje andere dingen en wat voor jou werkt zou ik zeker zo blijven doen. Toch is het zo dat onderzoeken onder grote groepen kinderen gedaan zijn en dat heeft niks te maken met ervaring of hoeveel kinderen je hebt.

Vergelijk het maar eens met de opvoeding van een hond of een dolfijn. Klinkt wellicht barbaars maar het is wetenschappelijk bewezen dat een positieve opvoeding een evenwichtiger persoon (of dier) als resultaat heeft.

Ik denk dat ook ieder mens begrijpt dat straffen, of een time-out soms onoverkomelijk is, maar ik geloof heeft sterk dat het niet de hoofdtoon van de opvoeding moet zijn, maar dat is puur mijn stijl en mijn gedachten.
    Mijn intentie is niet iemand het gevoel te geven het verkeerd (or what so even) te doen, maar ik deel gewoon mijn mening...

Ik moet ook nog maar zien of ik oh zo positief kan blijven als onze dochter wat groter is, maar in mijn werk pak ik het wel zo aan. Straffen doe ik niet, bij hoge uitzondering een time-out.

Beloningssystemen kunnen goed werken, maar wees dan wel consequent ;)
    Vandaar dat ik daar ook niet mee werk... :D

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @inkie, hoe oud was het kindje dat sorry moest zeggen? Mijn zoon kan namelijk net lopen en ik zal me enorm verbazen als hij sorry (en de betekenis ervan weet) kan zeggen.

7. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ja ik zit te denken .hij zal idd iets ouder geweest zijn.ik denk tussen de 1,5 en 2.hij was wel erg vlot met dingen weet ik....

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou Kyano is ook 1,5 maar die zegt nog geen sorry ... was het maar zo'n feest hahaha ...

9. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    haha ok nou hij zei t echt.misschien niet goed betreft uitspraak zoals iets van sollie....maar hij zei t echt....t is ook een enorm bijdehandje.....

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier zegt ze ook zoiets wat op sorry neerkomt zeg maar,
    en dan krijg ik een dikke kus en knuffel en dan gaan we weer vrolijk verder....

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

Het schijnt dat kinderen in eerste instantie niet begrijpen wat 'nee' inhoudt. Zelfs als ze het al lijken te begrijpen, zodra je de ruimte uitloopt, weten ze het niet meer, in eerste instantie associeren ze het met jou en de situatie. En zodra jij dan weg bent, is de associatie weg. Door heel vaak 'nee' te zeggen, snappen ze uiteindelijk, als ze ouder worden, wat het betekent.

Zo'n time out vind ik meer iets voor als ze helemaal niet meer voor rede vatbaar zijn (je hebt er enorme driftkikkers bij zitten ;)) en voor oudere kinderen.

Deel Deze Pagina