straie op bovenbenen en bil

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kimmmmberly, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hoihoi,

zijn hier dames die straie kregen vroeg in de zwangerschap?
    zelf denk ik dat ik namelijk zwanger ben maar 3 dagen geleden getest en die was negatief helaas, over een paar dagen weer testen als de ongi er nog niet is!

maar ging daarstraks naar de wc en zag tot mijn verbazing dat ik straie kreeg op mijn bovenbenen en op mijn rechter bil. iemand die dat herkent en kan dat wel zo vroeg mocht ik wel zwanger blijken? voor de rest niet echt kwaaltjes ja alleen wat pijnlijke borsten en een buik waar je u tegen zegt pff, loop in leggings omdat mijn broeken gewoon te krap geworden zijn en je ziet het ook erg duidelijk door mijn shirtjes..het is gewoon helemaal opgeblazen! iemand die dit herkent?? heb btw een test gedaan van clairbleu, van de week nog maar een keer met de kv2v5 testen.

groetjes!

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Nog nooit gehoord van strae als symmptoom. Toch niet zo vroeg in de zwangerschap.
    Een opgezette buik ken ik wel. Had ik tijdens de eerste week enorm. Ik kreeg geen broek meer aan en moest genoegen hebben met zomerbroeken en rokken uit rekstof. Was echt enorm opgezwollen :)
    Hoeveel ben je overtijd?

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Straiae ontstaat alleen als bindweefsel niet zo snel meegroeit als de huid. Maar dit ontstaat bij de zwangerschap vaak eerst op de buik en heupen vanaf week 13 als je buik gaat groeien (tenzij je buik eerder snel groeit), of als je veel aankomt tijdens de zwangerschap maar niet zo snel in het begin al.

Ondanks de straiae klink je wel zwanger, maar misschien ben je er een beetje teveel mee bezig, test over een paar daagjes weer, is je nod al geweest of kon je gewoon niet wachten?

Ik heb helemaal nergens last van gehad alleen van moeheid en sinds vorige week misselijk maar ben al 8 weken bijna.

Succes!

Liefs

Deel Deze Pagina