echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by popje, Oct 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Hoorde net van mijn ma, haar buurvrouw is ook zwanger (30 jaar). Ze zei van ik wacht met mijn echo als ik 13 weken ben anders krijg je eerst een inwendig echo met 8 weken en dan moet ik weer op echo met 13 weken.

Klopt dit? Krijg je een inwendige echo? Als je nog maar 8 á 10 weken zwanger zal zijn?

2. Miguel

Miguel Lid

Oct 30, 2006
    87
    0
    0
    Emmen
    Klopt, je krijgt dan een inwendige echo. Want het is dan nog zo klein dat het met een uitwendige echo niet te zien is.

Liefs Maria
    mv Miguel (2jr) en Rafael (6wk,5d)

3. Female

Female Niet meer actief

goh zeg dat wist ik ook niet hoor! ik heb overmorgen de eerste ik ben dan 12 weken, die is dus niet inwendig? xxx

4. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ik heb een echo gehad met 8 weken en 3 dagen en deze was gewoon uitwendig dus ik denk dat het gewoon per ziekenhuis verschilt....
    Alles was ook prima te zien trouwens :)

Groetjes Leonie

5. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hoi ik heb met mijn tweede wel een uitwendige echo gehad met 8 weken en allles was heel erg duidelijk te zien

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Oke, ik ben bang dat ik een inwendige echo krijgt.
    Ik ben dan 9 weken. de buurvrouw van mijn ma zegt van ooooooo je krijgt dan een inwendige echo

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ze proberen meestal eerst uitwendig, mocht het niet lukken dan word het inwendig! Ze moeten het toch goed zien.

Ik vond het vreselijk de gedachte alleen al voordat ik erheen ging en achteraf zou ik het zo weer doen want het voelt ff naar maar ze heeft al 1000x een inwendige echo gedaan en vind het heus niet bijzonder hoor! Je voelt je al snel op je gemak.

Groetjes

8. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb met 8 weken een uitweindige echo gehad, met 5 en 6 weken wel inwendig, maar met 8 weken toen zag je gewoon alles hoor, ik wilde liever geen inwendige meer en toen zei ze gewoon nou dan proberen we het gewoon eerst uitwendig toch :D

9. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Meestal krijg je toch pas een echo met ongeveer 12 weken? Behalve natuurlijk als er een goede reden is om het eerder te doen. Maar dan is het niet gezegd dat je er rond 12 weken weer een krijgt. Dat verschilt allemaal heel erg per vk/ziekenhuis.

10. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Vaak als je niet weet hoe ver je bent dan doen ze vroeg een termijnsecho.

11. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Toen ik een afspraak maakte met een VK toen zei ze van dan maak ik ook meteen de eerste echo.
    Dus dacht ik van oke het zal wel. Ben heel benieuwd er naar. en hoop op een gewone echo eigenlijk

12. Kara23

Kara23 Actief lid

Dec 29, 2005
    195
    0
    0
    Ik heb met 9 weken mijn 1e echo gehad en die was ook gewoon uitwendig, hoor! En hij was heel duidelijk!

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    op 7 weken heb ik inwendig gehad en op 12 weken gewoon op de buik. inwendig is trouwens helemaal niet erg hoor, je bent zo blij als je je kleintje op het scherm ziet dan!

grtz x

14. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    ik heb bij 9 weken de eerste echo gehad. Deze echo is inwendig gemaakt. Het hangt heel erg af waar je de echo laat maken.
    succes met j eerste echo!

Cleo

15. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik rond de 9 weken echo gehad. Ze hebben eerst geprobeerd normaal via buik echo te doen, lukte niet. Toen maar een inwendige geprobeerd.
    Wat ik begrijp is het zo dat het ook aan het vrucht nog zich goed kan verstoppen. Ja en dan moet je inwendig.
    Zal wel zo zijn dat sommige instanties, gewoon bij voorbaat al om niet teveel tijd kwijt te raken meteen inwendig proberen.
    Tijd is geld he :( .

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had geen inwendige echo met 7 weken!

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb inwendig en uitwendig meegemaakt en tja...... inwendig is niet mijn favoriet, maar vooral vroeg in de zwangerschap is het beeld veel duidelijker en dat is dan weer een mooie beloning.

Groetjes, Anakin.

18. jetaime

jetaime Actief lid

Oct 24, 2005
    368
    0
    16
    Ik moet ook voor een echo rond 8 weken, dus zal ik ook kans hebben op een inwendige echo. Maar dat doet verder toch geen pijn voorzover ik heb gehoord. Misschien geen prettig gevoel, maar om je daarom druk te gaan maken.

Wij stonden op het punt de MMM in te gaan en dan zou ik verschillende inwendige echo's per maand krijgen en nog wat andere onderzoekjes die niet echt prettig zijn. Ik denk dat wij heel erg blij mogen zijn dat we zwanger zijn en maar 1 keer een inwendige echo krijgen. En stiekem hoop ik op zo'n inwendige echo, want als je het dan veel beter kunt zien dan wil ik dat wel.

Kortom, niet vervelend bedoeld hoor, maar maak je er geen zorgen om.

Liefs Steffie

19. Gisimino

Gisimino Lid

Aug 24, 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo,

Ik heb een echo gehad op 9 weken en 1 dag en een echo op 13 weken en 1 dag. Deze waren allebei uitwendig. Deze echo's zijn wel gewoon gemaakt door de verloskundige. Dus niet in het ziekenhuis of zo.

Groetjes,
    Gisimino

20. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik heb 3 inwendige en 2 uitwendig gehad...
    inwendig was met 6, 7 en 9 weken en die andere 2 waren met 11 en 19 weken
    vaak doen ze ook inwendig als de "aanstaande"moeder iets meer dikkere buik heeft ( meer vet dus) en uit tijdwinst dan vaak een inwendige nemen.
    bij mijn 2 andere kids heb ik nog nooit een inwendige echo gehad en nu ik dus wat steviger ben kreeg ik er wel 1...
    maar goed ze zullen het wel allemaal beter weten dus ok we leggen ons er maar bij neer :-D

maar maak je niet zo druk bij een inwendige echo meis het steld niet veel voor je denkt eigenlijk alleen maar : pfff moet dat ding er bij mijn in? hihihihi maar als je de beelden ziet van je hummeltje dan vergeet je die gedachte al gauw hoor hahahahaha nou veel succes en we horen het wel weer toedels

Share This Page