Dames... wie heeft er last van Straie tijdens de zwangerschap? Welke creme gebruiken jullie voor je buik om straie te voorkomen/ verminderen?
ik gebruik nu echt vanalles en nog wat haha weet nog niet of het helpt maar baat het niet dan schaad het ook nie. Ik heb nu thuis: bio oil vsm bbb creme love me tender olie van de tuinen etos zwangerschapscreme weleda
Ik had het al van mezelf maar verwacht er nog wel wat bij deze zwangerschap Verder ga ik maar op m'n handen zitten want het laatste topic dat over dit onderwerp werd geopend was nogal eenzijdig en tegenspraak werd niet geduld
Ik heb geen straie aan mijn zwangerschappen overgehouden en gebruik babyolie... iedere dag na het douchen Ik heb al 2 kindjes
Ik heb (nog) geen striae, maar stiekem verwacht ik het helaas wel! Dit omdat ik op mijn benen van vroeger (toen ik een dikkertje was op de basisschool ) allemaal prachtige witte streepjes heb zitten. Toen ik een jaar of 2 terug iets meer heupen kreeg heb ik ook boven op mijn benen een prachtig streepje gekregen, dus ik ga er maar vanuit dat het op mijn buik ook nog wel komt. Smeer nu elke dag met Etos Buikbalsem, puur omdat ik het heerlijk vind om mijn buik in te smeren en deze verkoelt de huid ook heel erg fijn (heel fijn als het jeukt). Echt smeren om de strepen tegen te gaan heeft volgens mij toch geen nut, volgens mij is het erfelijk. Dan kan je smeren tot je een ons weegt maar zal het toch weinig uithalen.
Ik heb vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was gesmeerd met zwitsal mama buikbalsem, Heerlijk! Nu heb ik op mn buik geen enkele straie... Ik heb alleen niet doorgesmeerd tot net aan mn rug zeg maar en daar zitten er wel een paar, zou het dan toch met de zwitsal mama te maken hebben gehad haha Wat ook erg typisch was, is dat toen mijn tube leeg was ik de dag erna bevallen ben hahahahaha hoezo toeval...
wow... iedereen in dit topic maakt exact dezelfde spelfout, hahaha, begon bijna aan mezelf te twijfelen! Even gecheckt, maar het is toch echt striae en niet straie overigens valt er niks tegen te smeren, het is 50% erfelijk en 50% een kwestie van leeftijd (hoe ouder je bent, hoe minder kans op striae).
ik heb ook steeds gesmeerd, weleda en kruidvat spul... maar helaas sinds een paar daagjes toch echt de beginnende scheurtjes ik vind het heel jammer.. en heb gelijk bio oil gekocht, ook onder het mom, baad het niet dan schaad het niet... maar ben er ook van overtuigd... je krijgt het of je krijgt het niet... hoe je je best er ook tegen doet met smeren, denk niet dat het heel erg van invloed is! Je kan ook 40 weken niets hebben,... en na de bevalling toch echt wel striae erbij hebben... door de druk bij de bevalling... we moeten het proberen los te laten denk ik... en gewoon doen wat je denkt te kunnen doen! succes
Hier ook fanatiek aan het smeren geslagen vanaf begin maar toch strepen gekregen. Maar zoals inderdaad in eerdere topics wordt geschreven; het is onderhuids dus je doet er zeer weinig aan. Het is wel fijn om in te smeren tegen de jeuk ook en leuk natuurlijk om contact te maken met de kleine!
voorkomen kun je het niet. ik had bij mijn eerste een paar streepjes tot de bevalling maar tijdens de bevalling sprongen ze er in. ne de bevalling was ik echt een zebra
Veel gezegd al, maar voorkomen kun je niet. Ligt aan je huidtype en de scheurtjes komen onder je huid. Maar... ook ik smeer gewoon omdat het lekker is tegen de jeuk en even het contactmomentje met je kindje (bij mij reageert de kleine er best sterk op). Ik gebruik anti stretchmark creme van Collistar (bij parfumerie en betere drogist te krijgen). Vrij prijzig wel, maar de creme is heerlijk, en een enorme pot waar ik zeker weten de hele zwangerschap mee doe!
Ik smeerde vorige zwangerschap al gelijk met bio oil, 2x per dag. Nu ook weer. Helaas werd ik vorige zwangerschap een zebra. Het trok na de bevalling wel heel snel weg en nu zie je er haast niets meer van. Nieuwe strepen zijn er nog niet bijgekomen.
Ik heb voor alsnog alleen wat kleine streepjes rondom m'n navel. Soort van halve maantjes, haha. Ik vind ze (nog) niet zo storend. Het is m'n eerste zwangerschap, trouwens. Ik smeer mij altijd elke ochtend in met (gewone) bodylotion, na het douchen. En m'n man smeert m'n buik elke avond in met BBBB-creme van VSM. Verder heb ik nog een lekkere massage-bar van de Lush liggen, dus af en toe vraag ik m'n man of hij mij daar ook nog even mee wil insmeren / masseren. Ik begreep dat het belangrijkste gewoon is om je huid soepel te houden door te smeren.
Ik smeer ook vanaf 3 maanden al met bio oil, ruikt heerlijk! Ik doe mijn borsten ook, omdat die ook al zo zijn gegroeid. Gewoon lekker invetten die handel! Als het dan ook nog eens helpt is het mooi meegenomen
Ik zit helemaal onder en heb me, tegen beter weten in, suf gesmeerd met Bio Oil, slakkenslijmgel, en nog veeeeeeeeel meer. Uiteindelijk helpt het allemaal voor geen biet want je krijgt ze of je krijgt ze niet. Ik had ze al door dikker worden in de puberteit en ik wist eigenlijk wel dat ik ze ook zou krijgen door mijn zwangerschap maar had toch een heel klein beetje hoop dat het door smeren niet zou gebeuren....DOM
ik smeer ook met bio-iol maar ook met gewone baby olie. vindt dat eigenlijk veel lekkerder dan bio oil. als je strepen krijgt, krijg je ze toch. vindt het gewoon lekker om me in te smeren en wat ze bij de drogist zeiden, het is belangrijk dat je huid soepel houdt, voorkomen kan smeren niet. baat het niet schaadt het niet!!
gewoon smeren omdat je het fijn vind voelen aan je buik en het nooit slecht kan zijn. verder inderdaad krijgt ze of krijgt ze niet. smeren helpt helaas niet. succes!
Ik heb niet gesmeerd, alleen Zwitsal buikbalsem bij erge jeuk. Maar dat kan ik op 1 hand tellen Tot 39 weken geen enkele striae, maar toen begon zoonlief pas goed in te dalen en vast te zitten met z'n hoofdje in het bekken en was het kwaad geschiet... Geloof nog steeds niet in het smeren. Hier dus ook een mooi zebramotiefje