nu al slechter slapen, fase?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Sinds ongeveer 20 weken zwangerschap slaap ik niet zo best meer.
    Ik slaap heel goed in, maar word meerdere keren wakker snachts.
    Ik word wakker omdat mijn buik in de weg zit/ gespannen voelt/ geen houding kan vinden. En dan lukt het niet meer om in te slapen. Daarnaast ben ik ook steeds kortademiger aan het worden, dat helpt dan ook niet echt mee.

Ik word er gek van, 's morgens ben ik niet uitgerust, blijft mijn buik een beetje onrustig (ik denk ook van het te weinig slapen). En dit is nu dus al 2 weken aan de gang.

Ik herken het van mijn eerste zwangerschap. Toen had ik het met 37 weken pas. Ik zie er een beetje tegenop dat dit zo blijft.... Kan het nog anders worden? Ervaringen?

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik hoop voor je dat het nog afneemt. Ik heb er zelf ook al vanaf week 20 last van en het is nog steeds zo.

3. JustMe88

JustMe88 Lid

14 mrt 2015
    54
    1
    8
    NULL
    NULL
    Herkenbaar.. Ik slaap ook vanaf de 18e week slecht. Nu 40 weken en het is niet echt verbeterd..
    Ik slaap heel gemakkelijk in, maar na 1a2 uurtjes word ik wakker en dan val ik tegen half 6 's ochtends pas weer in slaap.. Soms is het omdat ik niet lekker lig (zeurende heupen) of dat ik moet plassen. Wat bij mij nog wel hielp was wat crackers eten, dan viel ik binnen een uurtje weer in slaap. Maar weet niet of dat toeval is..

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Herkenbaar, slaap al 2 maanden erg onrustig. Omdraaien is een dingetje geworden en uiteraard het nachtelijk plassen :p.
    Op advies van vriendin klein kussentje in bed genomen, voedingskussen is echt veel te groot. Kussentje kan ik onder mn buik leggen als ik op mn zij lig.

Hoop voor je dat het niet erger wordt, niet prettig idd!

5. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier ook tot t einde toe slecht geslapen. t werd bij mij naar t einde toe alleen maar erger en sliep de laatste weken soms nog maar een uurtje of twee. hoop dat t bij jou niet zo is

6. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas hier ook herkenbaar! Ik word zelfs wakker van de kleine omdat die zo druk is..

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Zo herkenbaar ik had dit ook van week 20 tot bevalling 40 weken , was op een gegeven moment zo moe en uitgeput dat ik onder begeleiding in het ziekenhuis een roesje had gekregen om uit te rusten.
    Dag daarna kon ik uitgerust beginnen aan de bevalling

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Herkenbaar mijn eerste zwangerschap was ook zo... Vanaf 20 weken zeer weinig slapen ik zat vaak om 04.00 al beneden en heb heel wat boeken gelezen 's nachts.

Mijn 2de zwangerschap heb ik juist weer heel goed geslapen...

Probeer je erbij neer te leggen (makkelijk gezegd maar het scheelt echt)

9. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ik heb tijdens de zwangerschap eigenlijk wel goed geslapen, maar wel op den duur met een voedingskussen, en daar helemaal in verstrengeld, ik heb er zo'n een met van die bolletjes erin dus hij vormt zich helemaal zoals je wilt, vind t heerlijk slapen !!

10. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik slaap inderdaad ook met een voedingskussen maar het blijft niet echt geweldig gaan

11. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hier gaat het slapen sinds een paar weken wel beter. Lig niet meer wakker, maar moet er nog wel elke anderhalf uur uit om te plassen. Maar dan val ik wel weer snel in slaap gelukkig. Dus ik hoop dat t inderdaad een fase is bij jou!

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik slaap ook slecht. Het helpt me om iig een lange zijligkussen aan de ene kant te hebben en aan de andere kant een zacht gewoon kussen. Erg lui, maar ik vind draaien al te veel moeite met die dikke buik :p

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik slaap wel slechter dan voorheen. Gaat met periodes. (nu gaat het effe goed) Ben wel stram en stijf, last van rug en heupen en inderdaad die buik. En natuurlijk het plassen.
    Om te zorgen dat ik niet 100x moet plassen probeer is s'morgens het meeste te drinken en na het avondeten zo min mogelijk.
    Voor het slapen: ik heb een flink stevig kussen, ongeveer zo lang als mijn onderbeen. Die leg ik onder mijn knie zodat mijn bekken niet scheef ligt. Dat scheelt pijn in mijn rug en heup.

En inderdaad, accepteren. Proberen om op andere momenten even een uurtje slaap te pakken.

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Herkenbaar (helaas...). Het is hier wel wisselend hoor, sommige nachten gaan nog behoorlijk goed maar ik word ook wakker van dan weer moeten plassen, dan geen gevoel meer in m'n arm, dan benauwd omdat ik toch op m'n rug lig, dan een harde buik, dan een bewegend kind die echt pijn kan doen,dan maagzuur, dan pijnlijke heupen.... Omdraaien is enorm lastig (alsof je met een zak met zand vastgebonden aan je buik moet omdraaien).

Maar wat helpt: vooral niet druk maken en dan bedenken dat als ik lig ik ook uitrust. Lukt het me niet een houding te vinden die niet pijnlijk is, dan ga ik even zitten of eruit. Soms even lezen helpt ook om moe te worden. Even wat eten is ook fijn.

Succes ermee, en tja we moeten er wat voor over hebben om zwanger te mogen zijn!

Deel Deze Pagina