Symptomen in de eerste twee weken?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Libra89, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Misschien een gekke vraag maar kun je in de eerste twee weken al merken of je zwanger bent?
    Ik heb halverwege juli een MA gehad en op 8 augustus is het bloeden helemaal gestopt en heb ik negatief getest.
    Heb geen inzicht in mijn cyclus omdat ik meteen zwanger was en dit daarvoor nooit heb bijgehouden.
    Nu heeft mijn verloskundige wel gezegd dat het na een miskraam 6 weken kan duren voor een nieuwe menstruatie, dus mijn tweede vraag is of de eisprong dan ook later is?

Heb ondertussen veel gelezen omdat ik door deze omstandigheden graag wilde weten hoe mijn lichaam in elkaar zit.
    De rede van dit topic is omdat ik sinds enkele dagen weer zo ontzettend moe ben en met vlagen ook misselijk en vaak hoofdpijn. Verbeeld ik me dit of zou het echt kunnen dat het nu alweer raak is?

Weet dus ook niet of mijn onderstaande banner klopt waarbij ik van een normale cyclus ben uitgegaan.
    Maak mezelf helemaal gek met wat ik voel (denk te voelen).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hoi Libra,

Vervelend dat je ook een MA hebt gehad. Wat een ellend hè. Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen, maar misschien dat je daar wat aan hebt.
    Ik heb halverwege april dit jaar een curretage gehad bij ruim 9 weken zwangerschap. Ik heb normaliter een cyclus van 35 dagen. Na mijn curretage duurde het ruim 5 weken voordat het hcg uit mijn lichaam was; tot die tijd had ik nog (licht) positieve zwangerschapstesten. Iets daarna werd ik weer ongesteld. In die cyclus heb ik geen eisprong gehad.
    Afhankelijk van hoe ver jij was met jouw zwangerschap, lijkt mij niet dat je nu alweer zwanger zou kunnen zijn. Eerst moet het hcg nog uit jouw lichaam en dan zou er ook zo snel alweer een eisprong moeten zijn geweest. Heb je nog zwangerschapstesten gedaan na de curretage?
    Veel sterkte. Mijn cyclus (en lichaam overigens ook) is twee ronden van slag geweest; in de derde ben ik weer zwanger geworden. Ik hoop voor jou ook snel weer op positief nieuws!

Libra89 vindt dit leuk.
  3. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hoi Ellen,

Bedankt voor het delen van jouw verhaal en gefeliciteerd met je zwangerschap! Mijn MA was bij 7,3 weken en ongeveer 3 weken daarna alles verloren. Daarna inderdaad wel een negatieve test gehad ook. Of ik een eisprong heb gehad weet ik niet zeker heb ook geen ovaluatietesten gedaan. Hoe merkte je dat je lichaam van slag was?

4. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ik merkte vooral dat ik nogal last van mijn hormonen, althans daar schrijf ik de 'klachten' die ik had wat aan toe. Ik was vooral erg moe, had humeurschommelingen en ik herkende mijn cyclus eigenlijk niet meer. Op vreemde momenten pijnlijke borsten, niet meer kenmerkende symptomen van eisprong. Oh ja, en ik was zwaarder dan voor mijn zwangerschap en MA en die kilo's raakte ik ook niet kwijt. Dus wat kleine dingetjes, maar wel duidelijk niet helemaal mezelf.
    Hoe voel jij je verder? Best heftig om mee te maken hè. Wel fijn dat je al vrij vlot een negatieve test had. Jij hebt geen curretage gehad? Je zou nu dan ook wel een zwangerschapstest kunnen doen?
    Dank voor je felicitatie; het is wel heel erg spannend....

Libra89 vindt dit leuk.
  5. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Oh en terugkomend op jouw eerste vraag; ik denk niet dat je in de eerste week na je eisprong al symptomen hebt van een mogelijke bevruchting. Een bevruchte eicel nestelt zich ongeveer 9 dagen na de bevruchting in en gaat vanaf dan pas hcg aanmaken. Hcg zorgt voor zwangerschapskwaaltjes.

Libra89 vindt dit leuk.
  6. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Herken wel wat je omschrijft als niet helemaal jezelf voelen... die humeurschommelingen heb ik ook heel erg. En gek maar waar, inderdaad ook dikker dan voorheen alsof ik vocht vasthoud ofzo? Ik heb inderdaad geen curretage gehad mijn MA is opgewekt met medicijnen. Ik denk dat ik over twee weken opnieuw een test doe om het zeker te weten. Snap dat het spannend voor je is de eerste weken zijn zenuwslopend na zo'n heftige ervaring. Vond het een nare ervaring om mee te maken maar ben positief over de toekomst! Misschien helpt de gedachte voor je dat er 90% kans (heb ik begrepen van mijn vk) is dat het nu wel goed is.

7. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik wil hier graag even op reageren
    Je kan wel degelijk klachten hebben
    Ik zat namelijk een week in de diaree en heb sinds jaren een migraine aanval gehad
    En ben nu 5 weken zwanger

8. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie Smalica en gefeliciteerd ook met jouw zwangerschap :). Jij merkte dus wel in de eerste weken al verschil in je lichaam? Wanneer wist je dat je zwanger was?

smarlicia vindt dit leuk.
  9. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dat is bijzonder Smarlicia. Was dat meteen de week na de bevruchting? In principe zijn de hormoonniveaus in die week namelijk gelijk aan de niveaus wanneer er geen bevruchting heeft plastsgevonden. Pas de week daarna zie je dat vlak voor een menstruatie oestrogeen en progesteron niveaus dalen, terwijl deze bij een zwangerschap stijgen. Ook begint na de innesteling pas de aanmaak van hcg. Daarom kun je in de aanloop na menstruatie dezelfde soort klachten hebben als bij een prille zwangerschap.

Be Happy en smarlicia vinden dit leuk.
  10. smarlicia

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad.
    Na de bevruchting gelijk diaree maar dacht dat het buikgriep had en de dag van de bevruchting heb ik migraine gehad.
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik direct ziek overgeven en alle energie weg maar nu valt alles tot nu toe heel erg mee

11. smarlicia

En ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben

Libra89 vindt dit leuk.
  12. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Je weet er wel veel van Ellen, werk je in de gezondheidszorg of ben je gewoon een kenner? ;) Bedankt voor de uitleg fijn om te weten. Ik ben trouwens ook benieuwd of die extra kilo's er nu weer af zijn gegaan? Heb gelezen dat veel vrouwen in het begin van hun zwangerschap afvallen.

13. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Mijn werk heeft raakvlakken met de gezondheidszorg. En doe veel onderzoek. Op die manier ;). Maar er zijn natuurlijk ook veel dingen die men niet weet.
    Mijn derde cyclus na de curretage werd weer normaal. Op dat moment normaliseerde mijn gewicht zich ook weer. Helaas vliegt het er nu weer aan :(. De zwangerschap van mijn zoontje overigens ook. Die eindigde in +30. Dus ik denk niet dat ik per se een goede graadmeter ben ;). Hoeveel kilo heb jij er in totaal bij? Ik na de miskraam 5. Daarvan ben ik er drie voor deze zwangerschap kwijtgeraakt; die zitten er nu weer bij. Maar alles voor het goede doel!

14. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28

Er moet natuurlijk staan in de aanloop naar menstruatie :)

15. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Oke vandaar :D... ja inderdaad voor een goed doel, als je je maar gezond en fit voelt dat is het belangrijkste! Ik weeg mezelf letterlijk nooit denk dat de laatste keer 2 jaar geleden is haha... maar gevoelsmatig zo'n 3 kilo erbij. Wat totaal niet erg is in mijn geval want heb geen overgewicht... het viel me gewoon op dat ik dikker ben dan anders. Als de maat me niet bevalt knip ik het label wel uit mijn kleding :roflmao:. Heb nu zoiets van ik wil zo graag zwanger worden die extra kilo's heb ik er wel voor over. Wel wil ik weer wat meer gaan sporten omdat ik denk dat het ook beter is voor een zwangerschap als je fit bent.

16. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Maar wel vervelend trouwens voor je als je er in jou geval niet blij mee bent... doe je aan sport of wandelen? Genoeg water drinken misschien? Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook veel last van obstipatie weet niet of dat bij jou ook zo is? Mijn hormonen lijken zo in de war nu ik droom veel (weet niet of dat er iets mee te maken heeft) en heb ook veel last gekregen van een onzuivere huid terwijl ik tijdens mijn zwangerschap juist een stralende huid had :( ervaar het echt als stress.

17. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Misschien is niet wegen ook beter; momenteel raak ik er alleen maar gefrustreerd van. Ik lijk overigens ook wat vocht vast te houden.
    Ik heb gelukkig ook een gezond gewicht en met 10 kilo erbij ook nog wel. Sport niet specifiek, maar zorg wel voor voldoende beweging. Helaas wel een zittend beroep. Obstipatie valt mee. Wel erg opgeblazen buik. Overigens had ik meestal tijdens zwangerschap ook een gave huid, maar nu juist niet. Dromen herken ik van zwangerschap. Heb ik nu ook.
    Gebruik je trouwens ovulatietesten? Van sommige lees ik ook dat ze na een miskraam juist een vroege eisprong hebben?

18. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Nee precies als je er gefrustreerd van word kun je misschien even beter niet wegen. Hier ook een zittend beroep helaas dat merk ik wel dat ik daardoor ook minder beweeg. Dus dat dromen zou wel daarmee te maken kunnen hebben? Vind het steeds spannender worden! :oops: Nee ik heb geen ovulatietesten gebruikt dat mag ik niet van mijn man haha... hij wil dat ik er niet teveel druk op zet. Ik mag er ook niet de hele tijd mee bezig zijn maarja makkelijker gezegd dan gedaan :rolleyes:.

19. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Vreemd trouwens dat je meestal een gave huid had en nu niet... hoe vaak ben je al zwanger geweest? Geloof je dat dit met jongen of meisje te maken kan hebben? Wel ja een vroege eisprong? Dat is gek aangezien je menstruatie juist later is, ik begreep dat het ongeveer twee weken voor je menstruatie was de eisprong?
    Hoe voel jij je vandaag? :)

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Met welke test heb je de bevruchting dan getest? Mijns inziens kun je namelijk nooit exact weten wanneer de bevruchting precies heeft plaatsgevonden. De eisprong wel, maar de bevruchting niet. En ook de innesteling houdt zich niet specifiek aan een bepaalde dag of datum vast.

Deel Deze Pagina