Hoi Meiden, Mischien heeft 1 van jullie hier ook last van. Ik ben vandaag precies 34 weken zwanger. Mijn meisie is al een week verder qua ontwikkeling, maar ik hou gewoon 34 weken aan. Ik ben tot nu toe nog maar 2 kilo aangekomen en bij mij zit het echt alleen maar in me buik. Nu heb ik zelf soms zo'n harde buik.. dan voel ik me meisie helemaal hoe ze ligt. Soms denk ik dan ook.. ze moet eruit.. ze heeft geen ruimte meer.. zij ligt helemaal dubbel en ik sta op ontploffen.. Hoe ervaren jullie dit? en wat doen jullie er mee? Soms moet ik ook echt na even lopen ofzo helemaal bijkomen zo moe ben ik dan en zo hard is me buik dan..
jep zo voel ik me ook.. en precies wat jij beschrijft dat je voelt hoe ze ligt enzo.. en dat je buik hard wordt.. kheb dat ook.. hier loopt t hoofdje en buikje ook voor op groei, zo'n 1,5 week! ik hoop dat mijn kleine zich met 37 weken aankondigt!!
Dat heb ik ook, en is denk ik heel normaal. Want de ruimte word gewoon kleiner.. Mijn uk liep met 31 weken minimaal 1,5 week voor op groei! Maar dat zegt niks over wanneer de kleine komt. Sterkte met de laatste loodjes..
Jep, ik ken het gevoel ook. Onze kleine werd met 34 weken al op drie kilo geschat, geen licht kindje dus... en mijn buik voelt ontzettend VOL aan. Soms heb ik echt het gevoel dat mijn andere organen geplet worden. Dan moet ik echt even rekken om plaats te maken voor mijn gevoel. Het hoort er denk ik echt bij....
Hier ook herkenbaar hoor Precies wat mamatoB schrijft 'alsof je organen geplet worden'. Na 18:00 begint de buik bij mij vooral steeds harder en onaangenamer aan te voelen.... Soms neem ik automatisch een zeer 'charmante' houding aan op de bank..alleen maar om ongemerkt wat ruimte te maken ofzo! Pfff... Het liefst ga ik dan ook plat liggen, maar dat gaat niet altijd...(bv in een restaurant ofzo hihi....). Sterkte dames!
Bereid je maar voor, want het wordt nog erger hihi. Mijn kindje wordt nu op zo'n 9 pond geschat en heeft volgens mij echt geen ruimte meer. Voel mijn ribben ook echt naar boven geduwd worden. Ik hoop dat de kleine zich snel aandient!
O heel herkenbaar! T is hier ook een paar keer per dag net of ie zich afzet tegen mijn ribben en blaas. Dan krijg ik ook een harde buik en onwijs benauwd. En hier loopt de kleine man niets voor hoor, gewoon op schema
Mijn kleintje ligt met alles vrij gemiddeld alleen het buikje ligt een week voor op schema maar nog wel netjes binnen de curve. Hoofdje kon ze al niet meer meten. Ik merk ook dat als de kleine zich een beetje uitrekt, dat ik de baby echt tegen mijn ribben voel en in mijn bekken. Dat begint al behoorlijk zeer te doen en ik hoorde al van een vriendinnetje die dit weekend is uitgerekend dat het alleen maar erger wordt. Ik begreep dat het meer een soort 'schuiven' wordt in plaats van trappen. Ik wacht rustig af. Iedereen heeft zo klem gezeten dus het komt vast goed Ik last trouwens dat met 34 weken de baarmoeder op z'n hoogste stand staat ongeveer en dat je longcapaciteit dan met 25% minder kan zijn, dus volgens mij komt daar ook eventuele benauwdheid vandaan...
ik voel ons kindje soms zo goed, dat als hij/zij de hik heeft, ik dat voel van boven aan bij mijn ribben tot helemaal onderin (waar het hoofdje zit)
hier net zo hoor. en vandaag is het nog ff heftiger gister was ie erg druk en daardoor ben ik vandaag echt moe pfff
ik heb een aardig klein formaat ik ben maar 154 lang. en ik draag een baby wat net boven het gemiddelde zit. dus had de baarmoeder al met 30 weken boven in zitten. ik moet zeggen ik kan mij moeilijker aankleden want ik kan niet meer bukken hebben jullie dit ook? het is net of ik dan de kleine helemaal dubbel vouw en dat ik dat het rugje kan breken dus ik gewoon niet kan bukken. wie herkent dit? voelt best wel eng eigenlijk liefs
Haha volgens mij hopen we allemaal met 37 weken al te bevallen!! Sunlight, ik ben best lang 1.79 en ik heb dat ook met bukken hoor. Ik kan niet goed meer bukken en als ik het probeer dan heb ik het gevoel dat ik de baby knak. Heel eng vind ik dat hihi
Ik ben 183 cm en had ook precies hetzelfde ik heb zelfs een longontsteking gehad omdat ik niet diep genoeg meer kon ademen, ik moest echt naar achteren hangen om te kunnen ademen, bij de tweede (die vaak wat meer dwars lag) was het trouwens niet zo'n probleem! apart..
ik hoor ook wel eens wat knakken als ik dan de baby weer even voel dan ben ik weer gerust gesteld haha ja ik vinnd het ook heel eng voelen en het voelt ook echt naar. nou mooi dat ik niet de enige ben die dit heeft. liefs
Heb ik ook.. je kan precies alles voelen zitten!! je voelt alleen nog maar baby en niet meer die zachte buik van een paar weken geleden!En als ie dan beweegt heb ik het gevoel dat hij er soms gewoon via mn buik uitkomt!!! hoop dat ik ook eerder mag cker nu ik acute BI heb .. Kom maar op!! verlang terug naar mijn oude lijf....
@ angel ik heb al vanaf week 19 BI, dus ik ken het gevoel maar al te goed, je kan gewoon niet meer wat je vroeger allemaal kon ik hoop dat het na de bevalling snel weg trekt!
Ja ook erg herkenbaar. Heb een vrij harde buik en voel het kindje nu echt tegen de wand aan liggen. Vooral s'nachts. Ik kan en durf ook niet meer ver te bukken. Het voelt ook soms raar bij het "schaambot". Alsof hij daar tegenaan drukt. Ik heb nog geen last van ademhalingsproblemen of kortademigheid.
@mama2be dat hoop ik voor jou ook... echt vreselijk dit zeg.. Laat maar weten of het bij jou meteen wegtrekt als je bevallen bent!
ken het ik bukte wellis en dan voelden gewoon been tussen mijn ribben door pijn schoot meteen weer omhoog, liefs