Hallo, Ik was gister voor controlle bij mijn vk. Mijn onderdruk was 88, daarom moet ik vrijdag weer even terug komen om te kijken of de bloeddruk niet verder stijgt.... Nu was ik gister bij prenatal en daar kon je door de dames van care for woman je bloeddruk laten meten. Dat heb ik gedaan omdat ik nieuwsgierig was of mijn bloeddruk misschien wel minder hoog was omdat ik vaak een beetje gespannen ben bij de vk. Maar mijn onderdruk bleek vbij de 1e meting 97 en de 2e meting 96 te zijn. Sinds dien maak ik me toch wel een beetje druk.... Heb vanmorgen de assistente van mijn vk gesproken en die zei dat ik me niet druk moet maken en morgen terug moet komen. Dan moet ik ook urine inleveren om deze te laten controleren op eiwitten. Nu is mijn vraag, moet ik me echt niet druk maken? Ik merk dat ik er de hele tijd mee bezig ben en bang ben dat er iets niet goed is. Dat ik me hier erg druk om maak is denk ik ook niet helemaal goed voor mijn bleddruk denk ik..... Vriendelijke groet, Chantje
Hoi chantje, MOrgen word je even goed nagekeken, indien je klachten krijgt van hoofdpijn, sterretjezijn of buikklachten boven in de buik dan kan je altijd bellen. Het is normaal dat je aan het einde van de zwagnerschap een hogere bloeddruk krijgt dit hoeft niets te maken te hebben met iets medisch maar puur dat je lichaam het zwaarder krijgt me de laatste loodjes. Ook als je tegen de bevalling aan zit te hikken dan stijgt het dus wie weet beval je binnen kort! Rustig aan en wacht morgen gewoon even af! Imke