Ik ben 13 weken zwanger. Ik heb erge last van verstopping, nu zo erg dat ik ook bloed zag bij de ontlasting. Is dit voor mensen herkenbaar? Is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts?
Inderdaad even bellen naar huisarts.. Als het helder bloed is zal er waarschijnlijk een in of uitwendige aambei of adertje geknapt zijn ( heb ik ook wel eens gehad) Maar huisarts kan je sowieso zakjes met vezels voorschrijven en dat is echt een verademing hoor haha
Zoals hiervoor gezegd idd huisarts bellen.. Ik heb ook die zakjes gehad alleen werkte het totaal niet. Iemand kwam met de tip elke dag yakult.. en sindsdien nergens last van! Succes
Even bellen met de huisarts voor laxeerrecept kan ook. En verder Roosvicee laxo iedere dag en veel kiwi's eten. Via internet zijn er veel tips te vinden. Oa de neusspray om wat zwelling tegen te gaan. De ene week heb ik er meer last van dan de andere week.
Veel water drinken, bewegen en fruit(vezels) eten Ik start laatste tijd weer elke dag op mrt brinta, stoelgang gaat altijd nog prima!
Ik heb dat ook geregeld. Dan ook (veel) helder bloed. Zijn dan vaak kleine kloofjes die openknappen. Sinds ik elke dag begin met een glas lauw water met verse citroensap heb ik er geen last meer van!
wat vervelend zeg. Heel veel vezels eten (Hoe krijg ik voldoende vezels binnen? | Voedingscentrum) en veel water drinken. Gebroken lijnzaad (flinke schep door yoghurt), fruit (kiwi's), gedroogd fruit zoals abrikozen, pruimen en vijgen zijn goede manieren om snel veel extra vezels binnen te krijgen. Hopelijk heb je iets aan deze en de andere tips
oh joh heb ook veel last van bloed bij de ontlasting maar heb ook aambeien/kloofjes en als ik te hard pers dan knapt het gewoon. Hier met mijn vk over gehad, die zegt ook: Ja de dokter doet niets behalve inderdaad zulke zakjes voorschrijven. Ik heb uiteindelijk zelf dingen uitgezocht waar ik goed op reageer bijvoorbeeld 2 glazen lauw/warm water drinken op mn nuchtere maag, daarna iets van siroop met water en dan lactulose siroop erdoor en een kiwi erbij. Nou reken maar dat het lukt. Ik heb altijd problemen al gehad met mn stoelgang vanaf kleins af aan, maar nu werkt dit erg goed in de zwangerschap. Lactulose siroop zou ik alleen niet elke dag gebruiken anders worden je darmen uiteindelijk lui, maar gewoon 2x in de week ofzo? En laxolimo (is met pruimen) werkt ook nog goed erbij. Sterkte en succes!