Oh, verdorie... Heb wel drie oreo's gegeten... Aaargh, ik ken die snaaibuien helemaal niet van mezelf.
Hier net een pakje droge crackertjes en een klein bekertje kwark van mijn zoon. Bakkie thee haalt de snaaidrang bij mij vaak wel weg. Misschien helpt het jou ook?
Ja, normaal gesproken wel. Maar ik heb steeds geen trek in thee. Dat gaat hopelijk wel weer weg binnenkort, als a) we weer in NL zijn en b) ik niet meer zo snel misselijk ben. Ik drink wel steeds een groot glas water voordat ik iets in mijn mond stop, dus ik ben wel gehydrateerd
Ik heb weer 5 km gewandeld, dat voelt goed. Nu voor morgen nog een van mn wandelmaatjes zien te regelen. Koemelkvrij is lastig ja, het is even uitvogelen. Ik zou dus het liefst vegan eten, maar pff, ik vind vegetarisch een eitje, maar vegan blijft een ding zeg.
@marb Ik vind dat jij het echt heel goed doet hoor. Bij de oudste heb ik niet echt gesnaaid, heel de zwangerschap misselijk en overgeven, bij de tweeling stopte dat met 20 weken en toen ging ik toch wel los hoor. Als nog ben ik in totaal maar 7 kilo aangekomen en woog in op de laatste dag van de kraamweek 5 kilo minder dan voor de zwangerschap, wat een tweeling teweeg kan brengen ... Maar helaas zit alles er nu dubbel en dwars bij aan, door mn eigen stomme schuld.
Lief! Ik doe m'n best. Niet specifiek tijdens de zwangerschap, maar probeer altijd wel gezond te eten/leven. Heb het daar soms alleen lastiger mee
Ik snap wel dat je je niet helemaal vol wil eten. Maar een beetje lief zijn voor jezelf mag toch wel als je zwanger bent? En op dieet is al helemaal slecht. Als je echt trek hebt kom je misschien toch tekort?
Nou, volgens mij eet ik meer dan genoeg Denk niet dat ik iets tekort kom als ik de oreo's laat staan Ik heb ook niet echt honger, zag gewoon die doos oreo's staan. En dan vind ik eentje nemen heel lastig (heb er later nog twee gegeten )
Nou ik zeg het misschien ook een beetje omdat ik in mijn laatste zwangerschap best wel streng was voor mezelf. Ik wilde niet veel aankomen etc. Ik at absoluut gezond maar snoepte niet en wilde niet teveel eten. Later had ik daar wel een beetje spijt van. Mijn zoon was een blakende baby maar ik had toch het gevoel dat ik hem tekort had gedaan.
Ik ben ooit bijna 50 kilo afgevallen en nu na zes jaar nog steeds op gewicht. Ik schommel per maand wel 5(!) kilo, maar dat is meer vocht denk ik. Wat ik doe als ik me weer dikker voel worden is een paar dagen of weken Sonjabakkeren en veel drinken. Nee geen wijn Het helpt me wel want met haar dieet mag je in principe alles hebben maar dan veel minder. En niet elke avond wat lekkers natuurlijk. Ik heb mijn weekmenu's alweer klaarliggen als ik straks niet meer zwanger ben hoor. O ja en weet je wat ook goed helpt? Een mooi badpak kopen; niet goedkoop. Laat je hierin goed adviseren door een badpakkenmevrouw en je figuur ziet er meteen stukken aantrekkelijker uit
Wow wat knap dat je dat gelukt is zeg, is een hele prestatie. Ik heb moeite met een paar kilo maar ik wil dan ook snel resultaat zien zonder te sporten. Het probleem zijn mijn benen en billen Helaas verbloem je dat niet met een badpak.
Ja, ik heb soms moeite om maat te houden (ook in het gezond doen kan ik doorslaan). Dus goed dat je het zegt hoor! Maar 5 oreo's was niet helemaal de bedoeling. Ik mag van mezelf elke dag best wat snoepen en ik moet leren om dan 1 of 2 koekjes te eten (al zijn oreo's wel klein natuurlijk )
Dank je wel! Ik moet zeggen dat ik ook niet heb gesport. Alleen Sonja gedaan. Gets, dat klinkt eigenlijk heel vies Bij mij zat het op mijn buik het meeste en dat is misschien beter te verbloemen? Benen en billen zijn lastiger volgens mij. Iig succes!
De dag is goed begonnen met een bakje heerlijke biologische magere yoghurt en een zakje granola met honing. NomNom. Ik heb er zin in vandaag! Vrijdag weer wegen, dus ik ben heeeeeeel benieuwd of ik dan nog steeds onder de 80 zit.
Een zwangerschap, en zeker eerste weken van de zwangerschap, lijken me inderdaad niet het moment om heel streng voor jezelf te zijn. Mariahh, ik zou inderdaad overdag meer eten (op zn minst ook lunchen) en wellicht andere keuzes maken. Dan heb je ‘s avonds minder ‘snackdrang’. En je kunt ook van te voren plannen dat je ‘s avonds nog wat Griekse yoghurt of kwark met fruit eet of wat rauwkost ofzo oid. Dan voorkom je ook dat je gaat snacken.
Vanmorgen ontbeten met pannenkoekjes van banaan, ei en een klein beetje havermout. Met kaneel en wat bosvruchten. Tussendoor Griekse yoghurt. Lunch nog geen idee. Tussendoor ook nog geen idee. En vanavond gaan we eens een bloemkoolpizza uitproberen (zelf gemaakt).