Strak in je zwempak

Discussion in 'De lounge' started by Glimmer, Apr 19, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Zo herkenbaar. Afgelopen zomer was ik zo blij met gie ik eruit zag, zeker net na m’n amandeloperatie toen er nog 7 kilo extra af was.

Vanochtend echt verdrietig toen ik een jurk aantrok die vorig jaar zeker 2 maten te groot was geworden. Dus vandaar dit topic.

Waar ga je heen in de meivakantie?

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben er helemaal klaar mee. Na mijn zwangerschap 17 kilo aangekomen ondanks dat ik na 2wk alweer op gewicht was. Dat was van korte duur.

3 jaar bezig geweest, 4 dietistes, sport, dieet, niks heeft ook maar een gram geholpen. Mijn doel nu is niet zwaarder worden en verder gewoon gezond leven. Ik pas mijn kleding aan, geen bikini meer maar tankini met geplooide voorzijde zodat mijn buik niet opvalt. Broekje met pijpjes eronder. Lekker luchtige kleding die niet strak zit.
    En ik blijf natuurlijk wel sporten, want dat is ook gezond.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Ik zal altijd strak in een badpak zitten...en een bikini nooit meer aantrekken.
    Maar ik ben juist afgelopen tijd strakker en fitter geworden en kilo’s afgevallen. Ik probeer iedere dag 10.000 stappen te zetten, en per week 210 minuten actieve beweging, dat houd mn sporthorloge voor mij bij.
    Ook qua voeding wat beter gericht eten, dus ipv omdat het lekker is, omdat ik het nodig heb, voeden ipv vullen!

Ik heb nog wel een weg te gaan, wil dit jaar nog zo’n 10 kg proberen kwijt te raken, dan gaat het sporten ook een stuk makkelijker!!!

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier niet te zwaar maar er mag best 3 kilo af om wat strakker in bikini te zitten deze zomer. Dus ik ga meelezen en hopelijk vliegen die drie kilo's door het lezen er al af :roflmao:

mamabri, KleineLai, Meca and 3 others like this.
  5. Triangel

Triangel Niet meer actief

Wat moet ik onder dat trainen verstaan? Kan je dat als totale leek ook?

Ik moet ook echt weer de boel oppakken. Ik weeg momenteel 72 kilo en moet naar minimaal 65, maar beter 60. Maar ik vind het echt moeilijk!

6. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Meiden...ik ben m'n hele leven graatmager geweest, echt na mijn 3 zwangerschappen sprong deze meid haar Skinny broek zo weer in, appeltje eitje, en tijdens de borstvoeding moest ik eten als een malle om niet nog meer af te vallen. Ik ben nu 41 en sinds een jaar of 4 merk ik verandering (jongste is hier 7 en de oudste al 20 trouwens)
    Maar sinds een jaar of 4 ga ik gewicht vasthouden, in het begin dacht ik nog hallelujah eindelijk wordt ik echt een vrouw!! Ik kreeg wat meer vorm hoera!!
    179 en 62/63 kilo echt beter kon het niet.
    Maar afgelopen jaar heb ik een echte blessure aan m'n schouders gehad en aan m'n nek dus het sporten ging op een laag pitje (lees..ik deed niets meer, te pijnlijk) en ineens woog ik 69 kg een paar weken terug.
    Voor mijn lichaamslengte misschien een prima gewicht, maar ik ben het niet gewend en vond mezelf eigenlijk best dikkig:oops: maar het slaat echt nergens op.
    Heb een vrij platte buik, maar m'n borsten zijn voller,maar ook m'n bovenarmen en benen. Dat waren eerder stelten, en nu zit er vlees op (zoals het hoort?)
    Ik heb het sporten nu langzaamaan weer opgepakt en let weer beter opn voeding en merk dat het alweer de (voor mij) goede kant opgaan.
    Maar ik moet denk ik ook accepteren dat ik 42 wordt, m'n menstruatie wordt af en toe onregelmatig (overgang al in aantocht:eek:??) ik merk dat m'n hele stofwisseling anders geworden is naarmate ik richting de 40 ging.
    M'n man vind dat ik een prachtig figuur heb, en zegt dat ik helemaal geen kilo kwijt hoef.
    Maar misschien moeten we allemaal eens wat liever voor elkaar en onszelf zijn, de meeste van ons zijn moeder en als je ouder wordt en/of moeder wordt kan er gewoon veel aan je lichaam veranderen.
    Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om de rest van m'n leven keihard te gaan zitten lijnen, of nauwelijks nog een patatje te durven eten omdat ik bang ben dat de weegschaal iets laat zien wat ik niet wil..of de spiegel.
    Of je nu maatje 34 hebt of maatje 42 of wat dan ook , lekker genieten van de zomer, trek lekker je jurk aan (corrigerend ondergoed er onder als het nodig is, kan sowieso al veel mooier afkleden) en we moeten misschien eens proberen om een bepaald beeld wat in de mode bladen gecreëerd wordt niet na te streven. Je bent goed zoals je bent, en als je af en toe lekker beweegt, een beetje op je eten let, wees dan gewoon lekker blij met hoe je bent.

masami, Liekje81, Biny and 12 others like this.
  7. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

Jul 22, 2017
    1,384
    1,276
    113
    Female
    F2BF4563-0DE8-4472-B89D-F01ABD32412C.jpeg EF7F44E8-E871-4A40-9799-8D7CFC30C52E.jpeg 0C7E0FB9-DF8D-486E-A900-05D3A05536C4.jpeg
    Krachttraining met vooral lichaamsgewicht. Je begint makkelijk en naarmate het programma vordert komen er wat zwaardere oefeningen bij.
    Hier een voorbeeld van week 1+3.
    Circuit 1 doe je 7 minuten, dan hou je 30 seconden tot 1 minuut rust en doe je circuit 2, weer een minuut rust en vervolgens begin je weer met circuit 1, en tenslotte weer circuit 2.
    Hoe vaak je de oefening moet doen staat er naast. Als je in die 7 minuten nog niet klaar bent pak je alsnogdie rust en ga je daarna verder met circuit 2. Ben je al eerder klaar begin je opnieuw met hetzelfde circuit tot de 7 minuten om zijn.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hou op schei uit. Na 2 kids in 2 jaar is mn lichaam uit zn voegen. Bestaat er geen badpak dat vacuüm trekt ofzo dat ik er fatsoenlijk uitzie?
    Vooral met die weer als ik in de spiegel kijk denk ik; okee wtf is er gebeurd. Okee half jaar geleden bevallen maar hoe ik er uit zie bevalt me niet.

Blijdorp, iMoeder, pietje1987 and 3 others like this.
  9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ben nog steeds 5 kilo te zwaar, en er helemaal klaar mee!
    Daarom een personal trainer ingeschakeld. 2x in de week samen trainen en een voedingsschema. Hopelijk lukt het zo om de laatste 5 kwijt te raken voor de zomer aan.

10. leentje86

leentje86 Actief lid

Jan 24, 2011
    408
    649
    93
    ik ben sinds januari 15 kilo afgevallen en heb nog 5 kilo te gaan tot mijn streefgewicht... merk dat het nu langzamer gaat. wil zo graag die laatste kilo's nog kwijt voor de zomer! dus ik schrijf mee.. wie weet helpt het mij voor de laatste kilo's!

11. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Balen hè, als je er zo hard voor gewerkt hebt om een goed lichaam te hebben. En opeens, zonder dat je het doorhebt, zit alles er weer aan :(

Ik ga naar Afrika, daar wonen kennissen van me. Altijd leuk, zo'n vakantie adresje :)

12. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Jaaa!!! Zo’n badpak moet ontwikkeld worden, dat je die aantrekt en direct een mooie taille hebt, alle vet en vel hobbels aan de kant en mooie borsten ipv hangende zakjes!

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Toevallig wilde ik een van deze dagen weer beginnen. Niet met afvallen maar met clean eten zodat ik niet zo opgeblazen ben en weer met trainen. Dat is sinds mijn operatie in januari en de verbouwing daarna, een beetje verwaarloosd.... Dus ik doe mee :)

14. famofthree

famofthree Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    1,024
    1,031
    113
    Female
    Ik doe al jaren aan niet strak in mijn badpak en bikini bevalt prima :D:thumup:.

Ik heb wel liever een badpak aan als ik met de kinderen ga zwemmen want niet strak in een bikinitopje die ergens aan de grote teen van mijn kind hangt terwijl ik vrolijk verder zwem dat vind ik toch iets minder .:roflmao::o:

Ik vind het fijn als ik lekker kan bewegen en dat is bij mij vanaf maat 46 . Met mijn Prikkelbare darm schommel ik tussen kleding in maat 42 en 48 en in maat 44/46 voel ik me het lekkerst.

Zoek naar het lichaam waarin jij je lekker voelt en of er dan in je kleding maat 54 staat of 32 dat is ook maar een cijfertje.

Zo even ongevraagd mijn mening geventileerd :p

masami, Lisanne1811, Tika86 and 4 others like this.
  15. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik moet nog zo’n 36 kilo eraf, dus dit jaar heb ik al opgegeven.
    Na mijn hele leven te zwaar te zijn ben ik al blij als ik weer 5 kilo kwijt ben :p

floppie888 and suus1983 like this.
  16. Sybil

Sybil Actief lid

Mar 10, 2017
    200
    156
    43
    Hear, hear! Zelf heb ik dan geen kinderen en ben ook nog lang geen 40 (zelfs nog geen 30 :|)... maar je grondhouding is ZO belangrijk. Niemand wil de rest van zijn leven iets doen waar je ongelukkig van wordt (ik mag niet... ik moet nu...). Jezelf accepteren is niet voor iedereen even makkelijk, maar o zo belangrijk. En iedereen is zo anders en is/voelt zich gelukkig bij een ander ritme.

Wat wil je liever:
    - ik ben ontevreden met mezelf en heb [hangende, dobberende, wiebelende, etc] onderdelen, bah, ik wil dat niet, ik ga er alles aan doen om weer lekker in mijn vel te zitten!!!

- ik ga voor mezelf zorgen omdat dat goed is en omdat mijn lichaam dat verdient. Het is verstandig balans te houden tussen genieten en discipline, en te kijken wat voor mij haalbaar is.

Ik ga voor de tweede optie! En nu ga ik aan mijn 3-weken challenge beginnen :D.

17. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Jongens, hele lieve berichten hoor, maar dat was niet echt de bedoeling van dit topic.. Tevreden zijn met jezelf is hartstikke belangrijk natuurlijk. Maar ik wil gewoon een paar kilo’s kwijt.

jupke, Deliana and SDonya like this.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Van de 25 zwangerschapskilo’s zijn er 5 hardnekkig blijven hangen. Kan ik nog zo blij zijn met mezelf, ik wil ze er toch echt voor de zomer vanaf hebben.

Ik laat dus nu de wijn staan doordeweek... :cry:

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Anders misschien een aparte groep maken bij clubs...

20. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Zelfs nog geen 30, ik voel me nu een oma:roflmao: nee hoor gekkigheid, mijn dochter van 20 kwam van de week met een vriendin thuis, toen ik weg was had ze gezegd "niet normaal joh..Jouw moeder ziet er echt nog kappot jong uit:oops:!! M'n hele dag goed;)
    Ik ga ook voor optie 2 hoor, zelfacceptatie is gewoon heel belangrijk maar niet altijd gemakkelijk, dat snap ik!
    Iedereen moet het natuurlijk ook invullen wat voor jezelf het beste voelt

chrystel73 likes this.

Share This Page