ik was al begonnen, hier nu een kilo of 7 eraf sinds oktober. Nu nog 5 te gaan denk ik (ik zie wel wanneer ik echt tevreden ben) al ben ik op zich al best heel blij voor nu.
Hoe gaat het allemaal dames?? Ik heb echt een CRAP week gehad qua eten. Het warme weer werkte ook niet echt mee. Inmiddels de dag weer goed gestart met yoghurt/granola en wat rijstewafels met pindakaas. Voor de lunch heb ik een vers zoete aardappelsoepje meegenomen, dus dat is ook prima. Vanavond AGV. Ik moet weer even een weekje balansen na de afgelopen week.
O: zelfgemaakte eierkoeken T: aardbeien L: omelet met groenten en champignons en volkoren brood T: blauwe bessen A: rode forel uit de oven met 400 gram Hollandse wokgroenten
O; smoothie met oa wortel en avocado T; waterijsje (traktatie van een leerling, kon m niet weigeren, haha) L; 3 boterhammen pindakaas en sambal T: soepstengels, blokje kaas, augurkje of zo D; aardappelblokjes, falafel of vega burger en sperziebonen
Hoe maak jij die eierkoeken? Ik heb een (suikervrij) recept gevonden, maar dat is o.a. met amandelmeel. Ik vind amandelmeel alleen vrij duur.
Ik maak ze ook met amandelmeel. Je kunt de amandelmeel natuurlijk vervangen voor ander meel. Spelt bijvoorbeeld? En ik doe er een klein beetje honing bij, dus niet helemaal suikervrij.
Ohh eierkoek als ontbijt. Yummie. Hoe gezond is de eierkoek als je de bloem vervangt? Pfffff ik smelt weg in de zon. Kinderen hebben wel plezier met water. Hier tot nu toe goed gezond gegeten Ontbijt: koolhydraad arm broodje met kipfilet en komkommer Tussendoor: bakje optimel griekse style kers. Lunch: een gebakken ei met champignons prei en paprika. Tussendoor banaan en yoghurtje Avond: word helaas frietjes met snack. Vanavond: komkommersticks en wortel met yoghurtdip. Zo stom ik baal zo van de friet terwijl ik weet dat het af en toe ook iets moet kunnen. Merk mu heel erg dat ik een alles of niks persoon ben. Zal me ook in moeten houden vanavond dat ik niet ga snaaien ondat ik toch al iets ongezonds heb gegeten. Jullie daar tips voor?
Enorm van je frietjes genieten. En dan heel trots op jezelf zijn, dat je er zo van kan genieten zonder meteen je hele gezonde eetpatroon weer de deur uit te doen.
Een ongezond ding, prima, inderdaad juist lekker van genieten! (En eventueel zonder snack of met iets wat gezonders, scheelt ook weer heel wat kcal!) Maar waarom zou je meer eten? Zou dat gewoon voor ogen houden. En nu alvast iets lekkers, maar ook gezonds plannen; dan weet je al dat je iets anders mag. En dan hoef je je daarna niet schuldig te voelen, óók niet om de frietjes! Hier gaat het best, hoewel ik met dit weer om de een of andere reden meer honger heb...ik eet wel netjes binnen de punten (WW). Het afvallen gaat ook niet super snel, ik ben afgelopen week wel weer 0,3 kg afgevallen, beter dan niets dus. Gister zelf hummus gemaakt, maar ik vind het uit de winkel toch (veel) lekkerder. Vanavond twijfel ik nog tussen pasta met groente of een wortelwrappizza...
Ohhh ik ga echt zo slecht! Ik heb vandaag en een kleine twizzle (roomijs met fruit) op en een raketje en frietjes met snacks.. Ik heb dan wel 11 km gefietst vandaag.. Ik wilde echt agv maken, maar ik kon het niet opbrengen! Vanavond maar vast wat voorbereiden voor morgen, zodat de drempel wat lager is.
@Rylie Ik ben ook zo'n alles of niets persoon. Ik kan daar nog steeds niet echt geweldig mee omgaan, voor nu probeer ik zo min mogelijk van mijn persoonlijke zwarte lijst te nemen, dus geen dingen eten waardoor ik denk; het is nu toch al verpest, wat zal ik nog meer nemen. Hopelijk heeft de friet gesmaakt en kan je je verder inhouden.
Hmmm, klinkt heerlijk. Maar snap wel dat je baalt. Maar, het is nu eenmaal gebeurd en morgen heb je weer een kans. Zo lang je dit soort dingen niet dagelijks doet, komt het goed.
Ik zit de laatste tijd een beetje minder goed in mn vel. Ik ben niet zo goed gehumeurd en vind mezelf snel zielig en dat ik wat heb verdiend enzo. Heel irritant. Ik heb snel stress, nu ligt er een fikse rekening van de auto te wachten die we maar net kunnen betalen en dat heeft zo zijn weerslag op me. Maar ik moet gewoon stoppen met eten, want er veranderd daardoor niets ten goede iig, eerder ga ik me juist slecht voelen. Anyway, vandaag resulteerde het erin dat ik een dikke klodder mayo en curry bij mn avondeten had.
Ben best trots op mezelf. Heb het volgehouden wel 1000x nagedacht over al het lekkers wat in de kast ligt maar heb me bezig gehouden met wat beauty dibgen.. nagels lakken, maskertje. Meteen mijn makeup uitgezocht. Zo veel oud dus weg. Zo nog even wandelen buiten en dan naar bed.
Omg ik krijg nu echt zo hard karma op mijn neus! Ik heb vanavond toegegeven aan een vreetbui en 2 gevulde koeken op. En nu lig ik kotsmisselijk in mijn bed. Morgen alleen maar thee voor mij!
Met alleen maar thee redt je het niet en is de kans alleen maar groter dat je opnieuw allerlei dingen zomaar weg eet. Beter een goede planning maken.
Oh dit is zo herkenbaar, dat je uiteindelijk in je bed je niet alleen ellendig voelt, maar ook echt beroerd bent..
Ik bedoelde het natuurlijk niet serieus met alleen thee, dat houd ik noooooit vol haha! Maar ik merk wel dat ik meer snaai als ik overdag minder thee drink.