Ik wil ook strak in Mn zwempak Sinds een week weer het hardlopen wat fanatieker opgepakt, blessures zijn voorbij. Loop 3x in de week zn 5km en let iets meer op mijn snaai gedrag. Resultaat is dat de eerste kilo er af is, ga gewoon kijken hoever ik kom.
Okee, ik ben er klaar voor om ook mee te doen! Het duurde even voordat ik de knop kon omzetten. Eergisteren heb ik een flinke fietstocht gemaakt van 3,5 uur (met de fietskar erachter, dus lekker zwaar!) en gisterenavond heb ik stap 1 van een hardloopprogramma gedaan. Dat was nog niet veel, 4x2 minuten rennen, maar toch heb ik spierpijn Vandaag begin ik met het bijhouden van een eetdagboek op My Fitnesspal. Tot nu te heel braaf een schaaltje yoghurt met fruit, een halve liter water en twee koppen zwarte koffie zonder suiker. Het begin van de dag is nooit zo moeilijk he
Vandaag: 2 boterhammen met 100% pindakaas. Eentje belegd en de ander erbovenop. Engels dropje Glas water T halve appel en een kop koffie L: 2 boterhammen met kaas en sla T: rijstewafel(s) denk ik, met beleg A: macaroni met heel veel groente en een gebakken ei.
Ik ben deze aan het doen: https://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm Dit is echt een heel mild schema, makkelijk te doen. Ik heb al een paar keer op deze manier naar de 45 minuten hardlopen toegewerkt. Ik doe geen programma zoals Evy omdat ik mijn eigen muziek wil afspelen Ik hou gewoon de tijd bij op mijn iPod.
Hier vandaag O 2 boterhammen met ham en 2 kopjes koffie T komkommer L 2 wasa vezelrijk crackers, 1 pindakaas en 1 kaas en een gekookt ei T een appel A pasta met rucola Avondsnack noten
Gisteren: - schaaltje yoghurt met ontbijtgranen; - twee mandarijnen; - een salade met kip, cashewnoten en zongedroogde tomaat; - 2,5 uur geslapen dus geen tussendoortje - macaroni met de pot mee. Daarna nog twee keer een half uur naar en van een afspraak gewandeld. Al met al een goede eerste afvaldag gehad
Ik heb vandaag lijnzaadcrackers gemaakt. Smaakt erg lekker en vult ook nog eens goed! Mooi alternatief voor brood
Ik zit nu een lekker kommetje zelfgemaakte soep naar binnen te werken en ga zometeen 45 minuten fietsen, daarna mijn kind ophalen en samen zwemmen. Vanmiddag even niet zo strak in het zwempak maar wel lekker met dit weer!
Zo te lezen gaat het lekker bij jullie! Dit was mijn schema vandaag: O: 3 volkoren crackers, 2 met kaas en 1 met pasta en een kop thee. T: een waterijsje met onze jongste L: magere yoghurt met een handje rozijnen en een glas water T: crackertjes van Lu met zeezout en oregano D: gekookte aardappels met verse wortels en een schnitzel T: 3 tucjes met bacon en caffeïne vrije cola light De rest van de dag weer veel water gedronken. Morgen weer aan het werk na 2 weken vakantie. Ik merk dat ik het dan lastiger vind om goed te eten. Ontbijten doe ik tussen de bedrijven door op m'n werk (ik sta voor de klas) en verder pauze om half 11 en om half 1 zijn de kids vrij. Komt vast wel goed!
Goed bezig iedereen! Mijn eetschema delen vind ik om een of andere reden wat eng dus hou het nog maar bij de kcal, gisteren alles gezond en 850 kcal. Was wel redelijk tevreden. Vandaag helaas niet zo'n goede dag, 1346 kcal.. Wel gesport maar het voelt niet goed. Morgen weer een dag succes allemaal!
Je bent in mijn ogen niet heel gezond bezig, maar aan het crashen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening Wat is je basisbehoefte aan kcal?
Met 1346 val je nog steeds af Wat zijn je doelen? Volg je een speciaal dieet of heb je zelf een dieet samengesteld?
Nou ik denk eerder dat ik aankom.. Nee volg geen speciaal dieet, gewoon poging tot wat gezonder eten, meer sporten en afvallen.
@danilina, hier kun je je basisbehoefte uitrekenen: http://www.schemaatje.nl/voeding/basisbehoefte-berekenen Het kan haast niet dat je met 1346 kcal aankomt. Ik ken het gevoel wel, van overeten terwijl het nog te weinig is, maar dat zijn eerder indicaties van een eetprobleem. Ben je daar bekend mee? Waarom denk je dat je aankomt? Zie je dat terug op de weegschaal?
Ik ben bij god gratie nog steeds onder de 80, gelukkig. Het gaat gelukkig wel weer beter, maar ik moet npg veel verbeterd worden. Ik denk dat ik de vorige periode te fanatiek ben geworden en daardoor niet vol kon houden. Ik heb net mijn basisbehoefte eens berekend via schemaatje.nl @danilina . Daar staat ook uitgelegd wat het is. Ik kwam op 2150 uit. Voor 7 uur slaap en verder weinig tot geen beweging lijkt me dat vrij veel.