Strak in je zwempak

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

De BMR komt wel heel aardig in de buurt. Dat is wel een goede indicator. De berekening van verbranding bij slaap/activiteit is wel erg ruim inderdaad, dat kan nooit kloppen.

2. Nimue

Nimue Niet meer actief

Bij dat schema krijg ik:
    Totaal calorieën: 4051(?)
    Ja heb wel een eetstoornis verleden maar dat heb ik nu wel redelijk onder controle geloof ik. Wegen durf ik vaak niet dus weet niet precies wanneer ik afval of aankom maar ik "voel" altijd wel als ik aankom of althans denk dat ik aankom.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Met 1300/1400 kun je vrijwel niet aankomen. Tenzij je 1.40m bent en de hele dag in bed ligt oid misschien.

Ik krijg ook de indruk dat je beeld toch wat vertekend is...en dat je gevoel wellicht ook niet helemaal klopt (en anders dat je lichaam misschien wel op de spaarstand gaat...hoewel dat volgens sommige mensen dan weer niet bestaat...).

4. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, let niet op het totaal. Wat staat er bij BMR?
    Gebruik anders deze: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

'Voelen' wanneer je aankomt is misschien niet zo'n goed idee met een eetstoornis. Ik 'voel' mezelf altijd heel dik worden wanneer mensen naar me kijken bij de bushalte :p

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dan kom ik uit op 1463 bij geen beweging. Dat zal beter kloppen!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik exact hetzelfde. :roflmao:

7. Manque

Manque Niet meer actief

Het is me vandaag gelukt om uit te komen op 12.000 kcal. Het was meer, maar na 60 minuten wandelen en 45 minuten fietsen was het weer goed ;) Nu even een welverdiend glas wijn (binnen de toegestane kcal!!) en dan blij naar bed.

Betsy vindt dit leuk.
  8. Nimue

Nimue Niet meer actief

Bmr: 1344 dus best laag volgens mij.
    Ja oke dik voelen is best een ruim begrip natuurlijk, en vervelend dat je je zo voelt trouwens :(

9. Manque

Manque Niet meer actief

Maar als je dus 1346 hebt gegeten, dan kun je niet anders dan afvallen, want je hebt al een paar berichtjes gepost op het forum hier, dus je hebt wat kcal verbrand :) Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je aankomt vandaag. Kun jij dat ook beredeneren?

10. Nimue

Nimue Niet meer actief

Logisch gezien zou ik dan inderdaad moeten afvallen maar ik eet vrijwel nooit boven de 1000 kcal dus zou dan eigenlijk heel slank moeten zijn als je het zo zou bekijken maar dat is dus niet bepaald het geval. En de afgelopen dagen was dus max 850 kcal maar ik weet vrijwel zeker dat ik ben aangekomen sinds de laatste keer dat ik me woog.

11. Manque

Manque Niet meer actief

Mag ik vragen wat je weegt en hoe lang je bent? Als je het hier niet wil posten mag het ook in PB.

Hormonen kunnen er ook mee te maken hebben. Ik ben altijd zwaarder en voel me ook veel dikker voordat ik ongesteld word. Met warm weer houd ik ook meer vocht vast, dat zie ik altijd terug in mijn buik en vingers.

12. Nimue

Nimue Niet meer actief

Ik pb je

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben nog steeds van mening dat je fatsoenlijk moet eten omdat je lichaam anders in de spaarstand gaat. Alles onder de 1600 ckal valt voor mij onder 'crash-dieet'. Maar ik weet dat veel mensen hier anders over denken.

OT: hier veel gelopen en niet gesnoept de afgelopen 2 dagen

14. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat kun je niet zo stellig zeggen.
    Als iemand bijvoorbeeld een BMR heeft van 1400 en een weinig actief leven lijdt (kantoorbaan, geen sport, veel met de auto) dan is 1500 calorieën helemaal niet zo gek.

Als je BMR veel hoger is omdat je bijvoorbeeld overgewicht hebt en je ook nog redelijk actief bent dan is 1600 te weinig.

Je moet gewoon kijken naar je BMR en je verbruik. Als je onder je verbruik gaat zitten, maar niet onder je BMR kun je op een gezonde manier afvallen.

Je moet je BMR en dus je calorie inname wel bijstellen wanneer je afvalt. En dat vergeten veel mensen. Vandaar dat ze na een tijdje niet meer afvallen, of na een hele tijd zelfs weer aankomen.

Manque vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Dat is wel het fijne aan WW. Hoewel zij niet uitgaan van kcal, stellen zij wel het aantal punten bij als je afvalt.

1300 kcal is echter in vrijwel alle gevallen heel weinig en onder de 1000 is dat sowieso. Daarnaast vraag ik me af of danilina daadwerkelijk af moet vallen of dat het meer een gevoel is... En in geval van het laatste zal het helemaal weinig zijn.

16. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik hou sinds 15 dagen in een app bij wat ik eet en beweeg. Werkt super bij mij. Doordat ik alles moet registreren in de app, denk ik eerst goed na voor ik eet. Het werkt een beetje zoals sociale controle, ookal kijkt er niemand mee. Ik plan ook ‘s morgens alvast de 3 hoofdmaaltijden in, zodat ik zicht heb op de ‘ruimte’ voor tussendoortjes.

Doel was tegen begin augustus een 11-tal kilo te verliezen, en momenteel zit ik op -4,5 ongeveer. En dit momenteel zonder sporten (enkel wat fietsen van en naar school, boodschapjes met de fiets... dus geen grote afstanden en geen hoge snelheden). Dat sporten probeer ik er de komende weken wel stilaan meer in te brengen.

De app berekende voor mij een basisbehoefte, zonder sport en met overwegend zeer lichte activiteit (kantoorwerk, licht huishoudelijk werk en meestal vervoer per auto), van 1.250 en later 1.200 kcal. Net berekende ik mijn basisbehoefte via de linkjes hier en onder diezelfde voorwaarden, en die zou nu nog bijna 1.300 kcal bedragen (met mijn huidige gewicht).

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Luna86 en SDonya vinden dit leuk.
  18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    @Betsy. Ziet er goed uit! Yummie, al lust ik helaas geen vis.

Afvallen gaat goed. Nou ja het opletten met wat ik eet en drink. Sta wel even stil met afvallen. (Zeer motiverend. Not) maar weet ook wel dat ik dat altijd heb als ik bijna ongi moet worden.

19. Betsy

Betsy Niet meer actief

Zonde want er is zoveel keus! En zoooo lekker. :D

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat kan ook zeker kloppen. Als je te weinig eet dan gaat je lichaam in overlevingsstand en dus vet opslaan in plaats van verbranden. Het klinkt heel tegenstrijdig wat ik nu ga zeggen maar door juist meer te gaan eten zal je pas vet verliezen. Google er maar eens naar.

Deel Deze Pagina