Strak in je zwempak

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nimue

Nimue Niet meer actief

Dat zou kunnen maar volgens mij is het nooit aangetoond dat dat echt bestaat. Ik denk dat omdat ik soms wel boven de 1000 kcal zit dat ik dan nog niet zo snel in overlevingsstand zou komen.
    Nu toch weer wat afgevallen dus dat motiveert wel weer. Vandaag geen zin in eten dus zo'n 300 kcal gegeten en 2,5 uur gesport. Niet heel gezond maar het voelt wel goed.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    O 1 boterham met kaas
    T 1 time out biscuit en groene thee
    L 3 boterhammen
    T banaan en groene thee
    A krieltjes sla en hamburger
    T koekjes met chocola:(

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Gisteren:

O: 2 boterhammen met jam (tsja, in hotel, mocht al blij zijn dat er ontbijt was), appel, water en thee
    T: kop thee
    L: een of andere schotel met bonen en kip, salade
    T: bol frambozen(sorbet)ijs
    A: gamba's met asperges, witvis met sperziebonen

Luna86 vindt dit leuk.
  4. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Maar dat is echt wel heel weinig! Wat heb je gegeten dan? Als ik alleen al naar mijn ontbij kijk zit ik al aan 300 kcal.....

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wou op je reageren totdat ik die laatste regel las. 300 kcal gegeten op 1 dag en 2,5 uur gesport, voelt goed? Jij hebt gewoon oogkleppen op dus het is verspilde moeite om je te adviseren. Succes ermee.

Tuttebella, Sado en Betsy vinden dit leuk.
  6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik lees nu een pagina terug dat je in het verleden een eetstoornis had. Nav je uitspraak denk ik dat je dat nog steeds hebt. Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij de dokter of diëtist.

Tuttebella, Biny en Nikki88 vinden dit leuk.
  7. Manque

Manque Niet meer actief

Het is wel wetenschappelijk aangetoond dat mensen tijdelijk tot maximaal 25% minder kcal nodig hebben dan normaal voor hun lengte en gewicht wanneer ze langere tijd aanzienlijk veel te weinig kcal binnenkrijgen.

Dat je er van aankomt is niet wetenschappelijk bewezen, je valt hooguit tijdelijk minder snel af dan normaal. Het zal vast wel ergens op internet te lezen zijn als je er naar Googled (zoals met elke gezondheidsclaim die maar vaak genoeg herhaald wordt), maar ik heb nog geen enkele wetenschappelijke bron gevonden die deze veelgehoorde uitspraak onderbouwt.

Desalniettemin hoop ik dat je hulp zoekt voor je eetstoornis.

Betsy vindt dit leuk.
  8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Lijkt me wel wat, maar dat boek schijnt nog best prijzig te zijn?

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Gisteren weer bij de dietiste geweest, er was 2.5 kilo af nu in totaal 24 kilo. Strak in het badpak is het niet maar ziet er iig wat beter uit:D

Nikki88, Lootje, marb en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Knap hoor!

Ik heb de hele week al enorme spierpijn. Bootcamp word elke week zwaarder gemaakt en neem daarmee elke avond de avond4daagse deze week, elk spiertje doet pijn!

Deze week is de ramadan en ik vast mee tot 18:00, na die tijd probeer ik echt rekening te houden met mijn inname van calorieën.
    Gisteren om 18:00 begonnen met linzensoep, dadels en vers fruit. Om 21:00 mijn normale maaltijd gehad 200gr aardappelen, 100gr zalm en 200 gr broccoli en vanochtend om 06:00 kwark met muesli. Volgens mijn trainer moet ik dan gewoon blijven afvallen, hoop dat dit zo lukt.

11. Ansji

Ansji Niet meer actief

Goed bezig allemaal!

Ik geef het weer op, iedere maandag begin ik en iedere woensdag ben ik weer terug bij af.

Ik ga er wel weer mee aan de slag als ik me wat beter voel, minder gestresst.

Succes en hou vol!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Dat is geen ‘voorbije eetstoornis’, dat is nog steeds (heel erg) ongezond eetgedrag en een vertekend beeld van wat normaal is. Als ik jou was zou ik toch eens langs de huisarts gaan om dit te bespreken.

Biny, Betsy en SDonya vinden dit leuk.
  13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Goed bezig dames

Deze week 2,5 dag gewerkt. Scheelt enorm voor mij om dan een normaal eetritme aan te houden. Thuis sla ik snel maaltijden over.
    Dus netjes als tussendoortjes een appel en banaan gehad, en alleen water. Normaal pakte ik op het werk altijd warme chocomelk. Inmiddels echt een gewoonte geworden om gewoon een glas water te pakken. Vandaag weer hardlopen.

Teller staat op -2

NiekeKris en Sue87 vinden dit leuk.
  14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik wil niet vervelend zijn, maar dit klinkt gewoon als een serieuze eetstoornis.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Vind ik dus ook.

Vriendin vam vroeger heeft/had (kom je er werkelijk ooit van af) anaroxia. Die had ook die soort uitspraken.

Je maakt je lichaam kapot met dit soort afvaldingen. Ik noem het ook niet afvallen maar je zelf pijnigen. Ik vraag me ook echt af hoe veel ze weegt. Ken der verder niet maar maak me wel een beetje zorgen om der.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik weet niet waarom, maar ik word altijd helemaal getriggerd door dit soort mensen. Ik voel meteen een enorme irritatie opkomen. Heb ik met verslaafden en borderliners ook. Ik weet dat het niet goed, en ook niet eerlijk is. En verstandelijk weet ik dat ze er zelf ook niks aan kunnen doen.

Ik ga er dus maar niet meer op reageren.

17. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik ben aan het crashen en dat wil ik helemaal niet
    Wie wil er meekijken en denken ?

Mijn baby blijkt koemelk kippen eiwit allergie te hebben de weken hiervoor heeft ze uren gekrijst en dat was niet echt gezellig ;)
    Ik eet nu vooral fruit komkommer en tomaat ze huilt amper meer maar dit is natuurlijk niet gezond ik weet niet zo goed wat ik kan eten en durf ook niet zo goed

Iemand nog tips ?

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Phoe dat is wel echt heel erg weinig.... eens met een aantal van mijn voorgangers, het klinkt niet alsof je je eetstoornis te boven bent.

Je zegt dat je veel te zwaar bent; je eet echt veel te weinig... het klinkt dan denk ik ook niet heel erg onlogisch dat je lichaam in spaarstand gaat, toch?

Ik denk niet dat je door mijn post gezonder gaat eten & leven, maar ik zou je toch echt adviseren contact op te nemen met ene professional. Gezien je laatste zin weet je dat denk ik zelf ook wel....

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Je hebt ook brood wat je dan kan eten. Is op waterbasis en geen eiwit in verwerkt, ik werk bij een bakker. En denk dat meer bakkers dat wel hebben.

Als tussendoortjes noten, paprika, blokje pure chocolad.
    Melk vervangen door amandelmelk en dat soort varianten.

Nog ff vraagje is het echt eiwit niet of koemelkeiwit?

Het is vooral zelf maken en alles lezen op de etiketten. Succes!

Mamaa6 vindt dit leuk.
  20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou een keer een afspraak maken met een diëtiste als ik jou was!

Brood (niet alle, maar genoeg wel, geloof ik) en veel beleg ed kunnen toch gewoon? En sojaproducten. En avondeten toch ook gewoon heel veel wat kan?

Deel Deze Pagina