Strak in je zwempak

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marchella

Marchella Niet meer actief

Dit is om te huilen. Je kunt veel beweren maar niet dat je dit onder controle hebt. :cry:

MamaChantal en Betsy vinden dit leuk.
  2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    -0.7 in bijna een week.

Gister myfitnesspal ingesteld en moet nog even opzoek naar een smartwach.
    Ik probeer elke dag 10.000 stappen te zetten.

Betsy vindt dit leuk.
  3. Manque

Manque Niet meer actief

Hier staat de teller op -1,7 kilo in 12 dagen :) Blij!

Het is wel hard werken, maar goed. Dat is niet erg. Wat wel erg is, is dat ik er gestressed van raak als het me niet lukt om te sporten. Ik wil elke dag minstens een uur fietsen om kcal te verbranden en wanneer het steeds regent, zoals gisteren, word ik er helemaal zenuwachtig van. Kan ik nog wel fietsen vandaag? Ja maar hoe moet dat nou met alle kcal die ik gegeten heb waardoor ik boven de 1.200 uit kom? Mag ik nu de rest van de dag niks eten omdat ik niet kan gaan fietsen? *nerveus ijsberend voor het raam, constant de buienradar checkend*

Dat is niet chill. Maar goed, vandaag is het weer lekker, dus ik spring op de fiets :D

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Kun je dan niet iets doen waardoor je binnen evenveel caloriën verbrand. Een uur hupsen voor de tv of zo?

Manque vindt dit leuk.
  5. Manque

Manque Niet meer actief

Misschien moet ik dat eens serieus proberen. Het idee alleen staat me al enorm tegen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Misschien valt het mee.

Maar ik vind buiten fietsen en wandelen en hardlopen wel heeeeeel erg fijn! Dan kost het me weinig moeite om vol te houden en heb ik hoppa 500 kcal verbrand voordat ik er erg in heb :)

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja ik snap het hoor. Ik vind buiten sporten ook heel fijn. Maar soms haal ik mijn ringen niet (op mn Apple Watch maak je ringen vol door te bewegen). En omdat ik dan toch mn ringen wil vol maken, en niet altijd de deur uit kan, ga ik dan soms voor de TV (YouTube) me even staan uitsloven. Ik hou dan geen calorien bij (dat doet de Watch). Maar dan heb je wel weer je doel gehaald. Het is wel saaier. Maar de keuze is reuze. ;) :roflmao:

Manque vindt dit leuk.
  7. Manque

Manque Niet meer actief

Heb je een favoriet kanaal? Of een bepaalde training die je vaker doet? Ik ben eigenlijk wel benieuwd geworden. Het zou mijn regen-stress natuurlijk wel wegnemen als het lukt!

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Meestal een cardio filmpje van Fitness Blender. En dan een leuk muziekje op van mn workout playlist. Popsugar Fitness is ook leuk, veel dans achtige filmpjes.
    Verder heeft iemand anders hier misschien nog tips? Er is ook wel eens een thuis sport topic geweest geloof ik.

Manque vindt dit leuk.
  9. Betsy

Betsy Niet meer actief

@iMoeder ik vind vooral jouw benaming van “hupsen voor de tv” erg goed! :)

Nikki88, iMoeder en Manque vinden dit leuk.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dankje. :D

11. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93

Ik heb "ripped in 30" en "30 day shred" afgerond.
    in combinatie met minder/gezonder eten nu in een half jaar bijna 20 kilo afgevallen

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Ik vind dit weer vreselijk en dit weekend wordt het nog erger... o_O

Maar goed, het is nu wel droog en dat is dan wel weer fijn.

Ik vind het heel raar hoe het werkt in mijn hoofd, ik geloof nog steeds niet dat ik afval ed... Denk iedere keer ‘en nu stopt het’ ed. Maar tot nog toe gaat het best aardig. Er is sinds de start (bijna twee maanden terug) 6 kg af. Ben er natuurlijk nog niet, maar evengoed al fijn natuurlijk.

Zusterke en Betsy vinden dit leuk.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat gaan jullie goed zeg!

Hier na iets meer dan een week 1 kilo eraf, hopelijk blijf ik motivatie houden ‘gezond’ te eten.
    Ik probeer meer eiwitten en minder koolhydraten te eten dan ik normaal doe, en meer water te drinken (dat is nog het moeilijkst, dat drinken :confused:)
    En ik eet s avonds niets meer na het avondeten, alleen een bak koffie. Dat is echt mijn valkuil, kan ik de hele dag netjes eten, s avonds gaat het dan helemaal fout :oops: Dus maar even helemaal niks, anders is het hek van de dam...

Oh en ik ga weer gebruik maken van mijn sport abbo :p:rolleyes:

14. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Vandaag weer met de fiets naar mijn werk. Dus klein half uurtje workout voor de werkdag, gratis en voor niks, en straks nog eens. Nu ja, behalve dat het iets meer dan 10min extra reistijd kost, maar ik krijg veel steun thuis. Zowel van mijn man als mijn kinderen. Dat doet echt veel, ik ben daar dankbaar om.

Verder herken ik het verhaal van Manque heel erg. Ik probeer het ook mee te coveren door vooraf mijn dagschema al in te vullen. Ik moet sowieso nadenken over de lunch en diner van de volgende dag, ook met al onze sportactiviteiten (heel ons gezin sport vrij intensief bij clubs behalve ik), dus dan vul ik de app meteen in en krijg ik zicht op de speelruimte.

Wat Eppo82 zegt over de valkuil van de late snacks, herken ik ook bij mezelf. Ik pak nu een glas en een grote waterkan en drink de hele avond water. Goed voor de vochtbalans en ik voorkom dat ik honger krijg. Ik heb ook geëxperimenteerd met kleine hoeveelheden snacks (vb. 10g chips of zo), maar daar krijg ik alleen meer zin van. Ook calorie arme snacks als groenten of tictac'jes of zo werken niet. Het helpt dat mijn man ook probeert zich hieraan te houden en niet naast mij zit te snacken.

We zijn 3 weken bezig nu en (terug) op -5kg (na een dipje vorig weekend met oa restaurant waar ik niet onderuit kon, ik heb er dan maar volop van genoten, mét dessertje erbij, en nu weer verder).

Marchella vindt dit leuk.
  15. Lilium

Lilium Niet meer actief

@Manque Misschien kun je het anders benaderen. De regen niet willen vermijden, maar je er goed op kleden. Dan hoef je niet meer te wachten tot het weer droog is.

Manque vindt dit leuk.
  16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ga even kijken of ik je het via een pb kan sturen.

17. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Heel herkenbaar. Overdag heb ik totaal geen moeite om gezond en niet teveel te eten, ik werk in een supermarkt maar neem altijd netjes mn eten mee. Maar ‘savonds daarentegen :(.. ik heb mij nu maar weer aangemeld bij weight watchers, en als ik mn dag inplan dan hou ik mij er aan en kan ik mijzelf weerhouden om iets lekkers te eten.. Niks in huis hebben wil ik niet, ik ga mn man en kinderen niks onthouden natuurlijk, en ik moet ook gewoon echt eens leren dat genoeg genoeg is. Buiten dat ben ik ook gek op rijstewafels met kaas en werk ik er daar 4 van weg ipv een bak chips..

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Kaas is veel punten, he? ;) Of bedoel je dat ook?

Als je moeite hebt met ‘s avonds niets eten, dan zou ik juist heel bewust inplannen dat je ‘s avonds iets màg eten! Bv. wat fruit of Griekse yoghurt of weet ik het wat. Iets gezonds in ieder geval, maar vooral ook iets wat je daarnaast ook nog lekker vindt. Zodat je de snackbehoefte voor bent, zeg maar.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    En mbt niets in huis: ik probeer zoveel mogelijk in huis te halen wat ik niets zo bijzonder vindt, maar de rest hier wel. Werkt voor mij ook heel goed. Maar ik moet zeggen dat ik sinds de start met WW voor het eerst van mn leven ook dingen die ik wel heel lekker vind aardig links kan laten liggen. Vind dat een heel bijzondere ervaring. :D

20. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier is er nu 24 kilo af sinds vorig jaar eind september er moet nog rond de 6 kilo af vind ik.
    Maar ik blijf mijn ups en downs hebben.
    Ik zit niet lekker in mijn vel door bepaalde oorzaken en merk gelijk dat ik weer wil eten. Het is echt psychisch..
    Moet die controle gewoon houden maar vind weer even moelijk
    Word weer onzeker ervan en ben niet tevreden

Wat betreft de avonden mijn dietiste zegt dat je wel avonds wat moet nemen. Tot rond 9 uur.
    Fruit, cracker,schaaltje yoghurt etc want anders begin je de dag erna alweer met echt honger

Deel Deze Pagina