Hier vanaf januari (nee geen goed voornemen) gezond gaan eten en sporten. Gezond eten. Gevarieerd, mager, afgepast. Crackers met kipfilet, kwark met kaneel en stukje appel, salade met vanalles, rijst, vis/kip en veel groente, fruit/groente/rijstwafels. Voorbeelden. 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. Daarbij ben ik 3x pw gaan sporten, waaronder kwartiertje cardio en daarna kracht en/of groepsles. Dat sporten heeft vooral geholpen. Ik had helemaal geen overgewicht. Momententeel in 3,5mnd van 71,5kg naar 64,7kg gegaan. Maar wat ik vooral heb is dat ik me echt goed voel met het bewegen en weinig suikers eten. Daar werd ik echt energieloos van. En ik eet momenteel echt wel weer een koekje, taartje of ga ik uit eten. Het gaat uiteindelijk om de balans.
Vandaag 10 kilometer gewandeld, ondertussen wezen shoppen. Veel leuke dingen gezien maar moet van mijzelf 3 weken wachten. Ik verwacht de eerste weken veel af te vallen. Ik zie enorm op tegen morgen, bootcamp staat gelijk aan 3 dagen enorme spierpijn. Mijn menu vandaag: O: shake van banaan, kiwi, sinaasappel en skyr T: sinaasappel L: salade met gerookte kip, komkommer, tomaat, olijven, paprika en feta T: waterijsje A: een gegrilde burger met rauwkost T: ik snij zo een paprika in reepjes met wat komkommer.
Vandaag Laat ontbijt: tosti (op het werk) T: een kleine banaan L: kippensoep met een cracker T: wandelend een ijsje gaan halen, 1 kleine bol citroenijs A: pastaslade met voor mij meer rauwkost, kipfilet en een gekookt eitje. T: heel klein handje noten. Verder overal water bij. 3 kopjes koffie. Ben heel tevreden over vandaag. Ging goed en zonder echte trek.
Ja denk je? Hmm je brengt me aan het twijfelen. De pasta salade was wel een grote portie. Voor mijn gevoel teveel van gepakt. Vanochtend 2 boterhammen met een plak old Amsterdam ertussen. Misschien het tussendoortje iets ruimer pakken?
Ohh ik weet er echt heeel weinig tot niks vanaf hoor! Maar als ik me in denk dat ik alleen daarop moet leven, dan kan ik je minimaal 2 vreetbuien garanderen.
Gestart met 2 geroosterde broodjes. 1 met pompoen spread en wortelrasp de ander met pure hagelslag. Straks 5 km lopen! Daarna een bakje appel met Yoghurt. Hoe gaat het met de rest?
Ik heb een hutkoffer aan eten bij voor op mijn werk. Mijn standaard ontbijt van skyr, granola en fruit. Voor de lunch tomatensoep en een salade. En tussendoor zelfgemaakte gezonde muffins met banaan en walnoot. Ben na een week ook meteen 0,8 kg kwijt
Ivm onvoldoende boodschappen ben ik vanmorgen begonnen met 2 witte keizerbroodjes, één met bio pindakaas en 1 met schuddebuikjes. Nomnom! Straks weer boodschappen doen, dus even nog een goed menu samenstellen en weer terug op de goede tour!
Ik ga vandaag ook van start! Ik ontbijt altijd met een smoothie, vandaag met oa avocado en diepvriesaardbeien. En tegen het einde van de ochtend ga ik ook 5 km wandelen. Daarvoor denk ik een appeltje en als lunch iets met gekookte eieren, denk ik. Als avondeten eten we wraps met daarin geroosterde bruine bonen, guacamole en sla en komkommer. Is erg lekker, maar wraps zijn wel calorierijk, dacht ik. Dus maar even kijken of ik dat nog iets kan aanpassen.
Mag ik ook meeschrijven? Ik heb de afgelopen maanden zo goed als al het vlees uitgeband, sinds 3 weken de chocola en sinds vandaag vind ik het tijd om echt een paar kilo eraf te werken Wij eten best gezond en overdag heb ik de neiging om te weinig te eten waardoor ik in de avond de fout in ga met wijntjes en lekkere hapjes. Verder wil ik vanaf nu ook weer iedere avond een uur gaan wandelen. Dat heb ik echt tijden gedaan maar in de winter ben ik afgehaakt.
Zo, de eerste dag goed doorstaan, geloof ik. O; smoothie met oa aardbeien en avocado T; appeltje L; 2 geroosterde boterhammen met pindakaas met grote stukjes pinda en sambal en komkommer T; biscuitje D; kidneybonen, sla en guacamole, man en kids hadden het in wraps, maar ik heb dus alleen de vulling op. en nog een kommetje prei-kerriesoep Vanmorgen 5 km gewandeld.
Hier bootcamp erop zitten, viel mij reuze mee! Nu nog een uur salsa les, morgen zeker weten spierpijn!
Hier ook een bootcampfan. Ik bootcamp nu bijna 2,5 jaar en ik vind het buiten sporten echt super lekker. @Lovely83 hoe vaak per week doe je aan bootcamp? Als ik één keer per week bootcamp blijf ik last van spierpijn houden, maar bij twee keer per week niet. Goede motivatie om vaker te gaan . Iedereen goed bezig! Tellen jullie ook kcal of enkel letten op gezond eten? Ik probeer rond de 1500 kcal per dag uit te komen met een verhouding van ongeveer 45% koolhydraten, 35% vet en 20% eiwitten. Ik zie het vooral als richtlijn en komt niet al te precies. Ik heb echt enorme spierpijn. Gisteren een obstaclerun van ruim 13 km gelopen in een behoorlijk ongetrainde staat. De afgelopen maanden weinig kunnen sporten vanwege gewrichtsontstekingen en nu iets te hard van stapel gelopen. Echt elk spiertje in mijn lijf doet pijn . Wel weer de motivatie te pakken om weer flink te sporten!
Vorige week twee keer gaan crossfitten. Wilde zaterdagochtend ook, maar kreeg mezelf niet uit bed gesleept Dan maar weer morgenavond. Wel een flink stuk gewandeld die dag en vanochtend ook. Ik probeer minimaal 6000 stappen per dag te zetten, lukt de ene keer (veel) beter dan de andere, maar ik ben iig gemotiveerd om 's avonds nog een extra rondje te lopen. Qua eten ben ik erg afhankelijk van wat mijn lichaam 'accepteert', best lastig soms. Maar ik heb gisteren heel veel groenten gegeten en verder me rustig gehouden. Vandaag twee broodjes zuurkool/knakworst gegeten maar ontbijt was verder normaal. Kortom: pieken en dalen
Ik heb vandaag gefietst naar mijn werk. Ongeveer een half uur fietsen, ik had flink tegenwind dus heb hard moeten trappen. Ook gezond gegeten vandaag maar op mijn werk is dat ook makkelijk. Vanavond heb ik bieten met rijst, vissticks en tomaat gegeten. Ik tel geen calorieën, gewoon eten en niet snoepen met meer beweging is voor mij genoeg.
@marb ik vind het knap dat je uberhaupt nog aan het crosfitten bent. Ik lag met 9 weken zwangerschap al in een soort coma op de bank en was daar enkel met het vooruitzicht van een magnum vanaf te slepen .
Wat weet je dat weer lekker subtiel te brengen. Love it! Ik heb die buien ook zeker wel hoor, maar ik weet dat ik me veel beter voel als ik in beweging blijf. Op korte termijn, maar vooral later ivm bekkenklachten. Dus ik sleep mezelf van de bank af. Wel sport ik nu 's avonds, terwijl ik daar normaal een hekel aan heb.
Ik zit per dag gemiddeld tussen de 12.000 en 14.000 stappen en tussen de 10 en 20 trappen (alleen omhoog telt). Ik eet nu tussen de 1400 en 1700 calorieën (zonder honger!) per dag. Hoewel ik de 1700 bijna nooit haal.