Ohjee bloedverlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by meen88, Oct 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    Ooh dames wat had ik het zwanger zijn anders voorgesteld..
    Wegens licht bruinverlies een vroege echo in het ziekenhuis gehad.. hierop was helemaal niets te zien. Vervolgens bloedgeprikt een hcg waarde van prille zwangerschap. 3 dagen later weer naar het ziekenhuis geweest, uitgaande van miskraam bleek er ineens wel wat te zien (geen vruchtje) en hcg waarde netjes verhoogd. Conclusie van gynaecoloog, ik ben minder lang zwanger dan ik dacht en alles zag er prima uit. Een tijdje op een roze wolk geleefd, tot vrijdagavond. Ik kreeg wat menstruatiekrampen en kreeg redelijk wat bruinverlies met wat rood bloed erdoor heen, meteen ervan uitgaande dat dit een miskraam zou worden. Gisterochtend af en toe na het plassen wederom slijm met bruin/rood bloed. Tegen de avond mijn verloskundige gebeld en alles uitgelegd. Ik en mijn vriend hadden ons er al bij neergelegd dat het afgelopen zou zijn, maar tot mijn grote verbazing gaf de verloskundige aan dat dit erbij kon horen bij 6 week zwangerschap. Ik heb eigenlijks alleen vrijdagavond echte buikkrampen gehad, nu af en toe nog met vlaagjes. Tot op heden af en toe nog steeds bruin/roodverlies en soms helemaal niets.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee, het maakt me allemaal zo onzeker!

Liefs

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb bruin verlies gehad van week 6 t/m 10.... Elke dag! En nu ruim 26 weken zwanger, dus het kan wel. Helaas heb je nooit zekerheid dus het enige wat je kan doen is afwachten. Misschien kan je een extra echo krijgen, kreeg ik ook.

3. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    Thnx voor je reactie! Mag ik je vragen hoe het bruinverlies eruit zag en of je krampen had? Ik heb dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog, spannend hoor!! Mijn borsten zijn nog steeds enorm gevoelig, dat stelt me nog een beetje gerust.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Krampen zijn meestal geen goed teken, zeg ik eerlijk.
    Toch schijnt bloedverlies in 50% van de gevallen goed af te lopen.
    Hier bij twee zwangerschappen gehad. 1 werd miskraam, de ander is nu een meisje van bijna drie.
    Valt dus weinig over te zeggen.
    Sterkte in deze spannende tijd!

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Het verschilde van rozig/rood tot donkerbruin. Beetje slijmerig, dradig (smakelijk allemaal) het zat nooit echt in mijn ondergoed maar wel altijd met afvegen. Ene dag meer, andere dag minder.... Soms beetje buikpijn maar dat is vaker, er gebeurd zoveel in je buik! Ook je darmen kunnen gaan rommelen en pijn doen door de hormonen.

Ik hoop dat alles goed gaat bij je!

6. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    Ik weet het, het is een kwestie van afwachten maar het is verdomd moeilijk haha. Elliepellie ik heb het exact zoals jij beschrijft, in mn ondergoed niks te vinden alleen bij het afvegen.. ik ben benieuwd wat eruit komt dinsdag, bereid me voor op het ergste, kan het alleen nog maar meevallen!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Vervelend! Ik heb het ook gehad gistermiddag ineens bruin slijm met afvegen, ik was meteen in alle staten (2x miskraam gehad dit jaar) en gyn gebeld dus mocht gelijk langs komen voor een echo. Hierop was een heel mooi vruchtje te zien met bijbehorend stevig kloppend hartje en totaal geen oorzaak van het bruinverlies. Alles dik in orde! Heb het daarna ook niet meer gehad. Gyn zei dat het kan komen doordat je baarmoeder oprekt en er in de plooitjes wat oud bloed kan zitten wat door het 'strak' trekken van het groeien naar buiten komt.

Dat menstruatie gevoel heb ik al vanaf de innesteling met vlagen, dus dat hoeft niks te betekenen hoor. Heb het vandaag ook weer behoorlijk. Volgens de gyn bandenpijn. Schijn je bij een tweede sneller te krijgen dan bij een eerste.
    Ik hoop dat het snel ophoudt en dat je lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier beide miskramen begonnen met helder bloed geen buikpijn of krampen.
    Pas paar dagen later de laatste x krampen gekregen omdat de stolsels los kwamen.
    Mijn eerste miskraam bijna 2 weken flink gebloed meer dan 2 maandverbanden per uur maar ook pas echte krampen/ weeen bij de thuis curretage
    Sterkte bruin bloed is oud bloed zolang je geen stolsels verliest hoef het nog geen foute boel te wezen.

9. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    Wat heftig Bizzy, 2 miskramen. Zie dat je nu weer in verwachting bent, wat super. Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe herken ik stolsels? Ik verlies net zoals bij mn menstruatie slierten slijm met bruin of rood bloed.

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Rot voor je zeg die onzekerheid.
    Ik zou vragen voor een vroege echo.

Het hoeft niet altijd wat te zeggen bloedverlies.

Eerste zwangerschap vanaf week.acht bloedverlies met buikkrampen en met tien weken lag ik al in het ziekenhuis.

Met 15 weken hevig bloedverlies alsof ik aan het plassen was met stolsels en kramp weeën..
    Tot week 25 ongeveer geduurd. Ze is nu een gezonde kleuter van vier.

Tweede zwangerschap vanaf week 30 constant bloedverlies en dat is nu ook een gezonde meid van anderhalf.

Nu zwanger van de derde en we wachten het maar weer af.

Zolang je het alleen maar bij het afvegen hebt en het bruin is denk ik dat het allemaal nog goed zit.

Sterkte ik hoop op een plakbaby en dat je een fijne zwangerschap tegemoet hebt.

11. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    heftige verhalen mamavjulia, gelukkig wel allemaal goede zwangerschappen gehad. Maar hoe herken ik die stolsels, ben benieuwd of ik dat ook heb?

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ff vies maar klonters bloed had ik, slijm.

Zag er uit als (ff stomme vergelijking maar om het duidelijk te maken) als stukjes soepvlees variërend in groote..

13. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    Hmm goede beschrijving nu heb ik er wel een beetje een idee bij haha. Ik plas en vervolgens komt er een slijmsliert met bloed zeg maar. Wanneer ik dit afveeg is het een soort slijm smurrie haha. Dit komt alleen wanneer ik na het toilet ga, er komt niks uit zichzelf.

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Pfff!!! Wat doet het me goed om dit te lezen :). Gisteravond had ik heeeel licht beige afscheiding bij het afvegen. Net was het heeeeeeeeeel licht roze... Je denkt, bij een tweede ben je minder onzeker, maar daar is niks van waar :D. Ook met vlagen goede ongi pijn...

Weet, zit niks anders op als wachten, maar dat maakt het nou zo lastig. Die onzekerheid ;).

@ts: ik ga voor je duimen dat het allemaal goed gaat en dat de kleine lekker blijft plakken :).

Share This Page