Extra fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meijke, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sinds deze week komt onze dochter ineens weer af en toe voor een nachtfles, al 4 x deze week.

Dus zijn we gisteren van 135 ml naar 150 ml gegaan. Ze weegt nu iets meer dan 5 kg. We maken nu 150/5 en gooien daar wat van weg. Om van 135 naar 170 in 1x te gaan leek ons wat heftig. Ze krijgt 5 flessen.

Maar vanochtend kwam ze weer om 3.30. Maakt niet uit uiteraard, want ze is ook nog jong, maar we komen dan niet uit met 5 flessen. Ze heeft om 3.30 gehad, om 08.00 om 11.45 en zal rond 16.00 al wel verschijnen voor de 4e fles.

Ik denk dat ik haar dan vandaag gewoon een extra fles geef? Dus nog eentje rond 20.00 en dan rond 00.00. Afhankelijk van wanneer zij dat aangeeft uiteraard. Krijgt ze wel teveel vandaag.

Zouden jullie ook een extra fles doen? En de ophoging van 135 naar 150 is dat te voorzichtig? Ze heeft erg gevoelige darmen en ontlasting eens per 2 a 3 dagen, dus we willen de boel ook niet overstuur maken...

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik denk dat je het heel netjes doet.
    Als ze genoeg heeft aan de flessen van 150 dan is dat prima. Je kan ook 165 (150/5) aanbieden en stoppen als ze goed aan kan geven dat ze genoeg heeft.
    Een 6de flesje is ook geen ramp, hier had Mart toen hij van de week ziek was weer een 5de flesje, die er nu weer af is.
    Als je over een poosje 165 gaat aanbieden zal je zien dat de 6de fles weg blijft, het is toch een kwestie van uitproberen wat je kan doen binnen de hoeveelheid die je kindje mag hebben.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

6 flessen van 150/5 is prima. Misschien heeft ze het gewoon tijdelijk nodig.. En in het begin gewoon afgieten inderdaad naar 150 precies. Heeft Ben ook lang gehad vanaf rond de 10 weken. Als ze naar 180/6 gaat moeten het er echt 5 flessen zijn. Je hoeft je niet exact aan de hoeveelheden per kilo te houden meer op een gegeven moment, als je maar niet over de 30 schepjes gaat.

Ik zou dus om 23 uur een laatste fles geven, en bijvoorbeeld die van 20:00 om 19:30 uur..... beetje clusteren in de avond maakt niet zo veel uit, ander ben je zelf zo lang wakker.

Ben wil hier bijv. altijd om 18:00 uur een fles, ongeacht of hij om 15:00 of om 15:30 heeft gedronken, houd het nooit vol tot 19 voor de (ena) laatste fles bijvoorbeeld....dus een keer 3 uur er tussen is niet zo erg.

Anders doe je eerst 120/4 in de 6de fles, kijken hoe ver ze doorslaapt. Volgens mij zit je richting de 3 maanden sprong en dan heeft ze gewoon wat meer nodig om de nacht door te komen.

Ben krijgt tandjes of zo en is dus opeens weer om 06:00 uur wakker....heel fijn nu manlief een week naar Amerika moet ;)...

Succes!

C.

Deel Deze Pagina