draad uit wond keizersnee

Discussion in 'Na de bevalling' started by marietje, Dec 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marietje

marietje Bekend lid

Jan 24, 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

sinds vanmorgen ben ik er achter dat er een draad uit mn wond van de keizersnee steekt. vorige week op nacontrole geweest, toen was er dus nog niets aan de hand... meer mensen die dit meegemaakt hebben?? en wat moet ik er mee?? mee naar de huisarts of niet??

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is vast je hechting?

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Is het onderhuids gehecht? Kan een stukje hechting zijn wat eruit komt. Niet aan pulken! Gewoon laten zitten. Kan ook nog gaan jeuken, niet krabben! Als het onderhuids is gehecht lost het vanzelf op in je huid en komt het stukje wat uitsteekt vanzelf los.
    Als het niet vanzelf oplost dan kan je vk of Gyn het bij de volgende controle even eruit halen.

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Had ik ook. De huisarts heeft 'm los geknipt en verwijderd.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Had ik ook bij mijn eerste sectio. Mijn hechtingen losten allemaal vanzelf op, ook de hechtingen in de bovenste laag, waar hij uitstak. Dus ik heb een weekje of 4 gewacht totdat alles behoorlijk goed genezen was en opgelost, ne heb hem er toen gewoon uitgetrokken. Hij is dan van binnen al opgelost, dus trek je gewoon een touwtje naar buiten. Wel even een paar weken wachten hoor, anders trek je de hechtingen open.

6. Dina23

Dina23 Actief lid

May 13, 2013
    125
    0
    16
    Rotterdam
    Ik zou effe de HA bellen, is toch al een paar weken geleden dat je bent bevallen. Zou nu al opgelost moeten zijnn.....

7. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Ik heb het ook gehad, ong dag na de controle zag ik het, ik heb het er zelf uitgehaald. 6 weken na een sectio maak je het echt niet meer zo snel stuk als het onder de huid verder goed vast zit, wat waarschijnlijk zo is na deze peruliode. Het zal niet goed oplossen nu het uitsteekt. Wat je kan proberen is er voorzichtig aan trekken, als je weerstand voelt gelijk stoppen. Bij mij kwam er heel makkelijk toen 25 cm hechtdraad uit...kortom de hele onderhuidse hechting. De wond zelf was al lang dicht met kleine ope stukjes doordat mijn lichaam dat draad eruit aan het werken was (sommige zelfs pussend). Hierna was het met 4 dagen helemaal dicht.

Share This Page