Hoi! Ik ben volgens de ha nu 4 weekjes zwanger! Althans mn eisprong was rond de 22e april en mn laatste menstruatie begon op 1 april. Ben ik dan 4 weken? Op 5 mei heb ik voor het eerst getest en deze was dus positief! Ik had nooit zon hele regelmatige menstruatie. Ik heb nergens last van gehad nog, op wat heeele lichte menstruatie achtige krampjes af en toe, ietsje vollere borsten na. Heb ook een paar dagen na de eisprong ongeveer 4 dagen wat licht bruin verlies gehad, wat overigens weinig was en licht van kleur. Zal misschien de innesteling zijn geweest. Waar kan ik verder nu op rekenen, kan het zijn dat ik nog bloed ga verliezen? Ik heb maandag algemeen bloed onderzoek voor de zwangerschap en moet een potje urine inleveren om te kijken of ik geen virussen oid heb. Wanneer ik daar de uitslagen van heb mag ik langzaam aan een afspraak bij de vk maken, het is nu nog wel een beetje vroeg. Wie kan mij wijzer maken? Het wordt ons eerste kindje! Vind het spannend allemaal!
Gefeliciteerd! Tja, wat je kunt verwachten op lichamelijk gebied is voor iedereen anders dus daar kan niemand echt antwoord op geven. Ook op medisch vlak zal het bij jou wat anders lopen dan hier in nl. Wellicht is het een idee om je onderwerp aan te passen met de toevoeging dat je in spanje woont? Wij krijgen bijvoorbeeld niet standaard gelijk al bloedonderzoek, dus het loopt gewoon heel anders allemaal! Hoop dat er iemand aanwezig is die ook in Spanje woont en hier meer over kan zeggen!
Was klachten betreft, wisselt het per persoon. De 1 heeft alles; pijn in buik/borsten, misselijk, etc en de ander heeft nergens last van. Ook het verdwijnen van symptomen hoeft niks te betekenen Ik had nergens last van tot week 10; toen werd ik moe. Dat was alles. Verder tot week 20 niets van de zwangerschap gevoeld; heel raar. Bloed kan je verliezen; hoeft ook niks te zijn maar wel altijd even naar de vk bellen bij bloedverlies.
Tja wat kan je verwachten. Dat verschilt natuurlijk erg per persoon. Je kan in ieder geval vanaf 1 april beginnen te tellen dus je zou nu 5 weken zwanger zijn. De verloskundige gaat aan de hand van een echo precies kijken hoe lang je zwanger bent. Verder hebben veel vrouwen lichte bloed verlies rond de innesteling of daarna. Ik heb het zelf nooit gehad. In Nederland is het zo dat je niet naar de huisarts gaat als je zwanger bent, je maakt een afspraak met een VK. Ze nodigt je vaak eerst uit voor een kennismaking gesprek en maakt dan een afspraak voor 1e echo. Mocht er iets zijn of wil je combinatie test dan krijg je extra onderzoek.
Dank jullie wel! Zal idd even kijken of er nog meer dames op dit forum zijn die toevallig ook in Spanje wonen Ik heb m'n eisprong denk ik rond de 22e gehad dus pas in de derde week van de cyclus, kan ik dan hoe dan ook gewoon vanaf 1 april tellen dus dat ik nu 5 weken zwanger ben? Dan kan ik me ook een beetje verdiepen in wat er allemaal gaande is daar binnen en in welke fase ik zo ongeveer zit! Bij hoeveel weken gaan jullie in NL voor het eerste naar de vk? Hier geloof ik zo tussen de 6-10 weken en dan bij 12 weken krijg je de eerste echo.
In Nederland krijg je met 10 weken een echo en daarna met 12 tenzij je om medische redenen eerder echo's nodig hebt. Officieel rekenen ze vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie maar als je eisprong een week later was, moet je een week later rekenen (anders lijkt de groei iets achter te lopen wat natuurlijk niet zo is )
gefeliciteerd, wat bijzonder jullie eerste kindje... Heb je evt zussen? Soms kun je daar wat met meten.. zelf had ik beroerde zwangerschappen (zus ook) en makkelijke bevallingen (zus ook) Maar je kunt van alles verwachten, belangrijk is denk ik wel dat je je niet schuldig gaat voelen als je even wilt klagen over de evt. klachten die je krijgt, een zwangerschap is niet niks... vaak denk je dat je voor je gevoel niet mag klagen maar alleen blij moet zijn. Vanaf week 6 kun je idd misselijk worden. En er kunnen legio klachten komen, niet allemaal tegelijk hoor... Zelf had ik rond maand 4 zoveel last van mijn benen dat ik niet meer dan 2 minuten kon lopen. Ben 1 keer flauw gevallen omdat ik toch doorzette. En ik heb echt nérgens dit gelezen dat meer vrouwen dat hadden, op het einde kon ik wel weer verder lopen. Dus een klacht die niemand heeft kan er ook bij zitten... Straks ben je op alles wat niet leuk is aan een zwangerschap voorbereid, en... doorloop je de zwangerschap zonder problemen... Dat zou nog eens een extra mooi kado zijn. Geniet er maar van. Straks ga je je kleintje voelen en dat is ook heel mooi. Straks je kleintje op de echo zien, o ja, je zult nu op straat ook álle zwangere vrouwen zien... en je zult denken: waren het er altijd zoveel... in elke kinderwagen willen kijken: "wouw, straks heb ik ook zo een kleintje'. Heleboel niet meer mogen eten, geen hoestdrankje meer als je verkouden bent... Nu nog onwerkelijk en straks, als jullie kleintje er is, niet meer kunnen denken dat er een tijd was dat hij of zij er niet was... Nu nog teder. lief, afhankelijk... maar binnen 2 jaar zal de kleine jou het gevoel geven dat je gek bent... want dan weet dat kruimelkindje het echt veel beter dan mama... Meid ik wens je een goede zwangerschap, en een gezond kindje. En... spannend is het!!! Het gaat nu om jullie kostbaarste en kwetstbaarste bezit...
Wat lief!! Het voelt inderdaad heel bijzonder nu al, en heb het idee dat dit echt het belangrijkste is voor mij op dit moment. De rest kan me allemaal niet zoveel schelen Als het daar binnen maar allemaal goed gaat. Vind het alleen lastig dat ik niet precies weet hoe lang ik ben, want zit steeds op internet te kijken naar ontwikkelingen maar weet niet of ik dan bij 4, 5 of al bijna 6 weken moet kijken? 1 april was dus de eerste dag van mn laatste menstruatie. En rond de 22e had ik eisprong. Ik heb helaas geen zussen alleen maar broers, maar wel een paar vriendinnen die al een kindje hebben. Ik ben erg benieuwd naar de symptomen die misschien nog gaan komen, maar dat merk ik allemaal vanzelf wel .
Je kan alles laten berekenen, zodat je weet hoeveel weken je bent, dan kan je zelfs zien wanneer je met verlof gaat en nog veel meer handige datas! Online kan je het ook uitrekenen, maar als je zegt dat je rond de 22 e eisprong hebt gehad, heb je n cuclus van 33 dgn gehad? Als dat n btje klopt ben 14 jan.uitgerekend en 5 wkn zwanger( en zit je in de 6e zwangerschapsweek voor info)
Ok fijn dankjewel!! Ik denk idd ook dat ik nu dan 5 weken zwanger ben, want had mijn eisprong een week later dan dat de meesten bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen hebben zeg maar..Idd rond de 22e.. Leuk dan kan ik me tenminste een beetje inlezen over wat er nu allemaal gaande is in mn buik Anders lees je terwijl je niet weet in welk stadium je nou eigenlijk zit.. Elke week zijn er weer zoveel ontwikkelingen namelijk