Vol gevoel in de keel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DaisySanches, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb (de laatste tijd steeds vaker) een erg vol gevoel boven in mijn keel. Het voelt alsof het eten in mijn strot zit, en ik moet er ook wel eens van hoesten. Het gekke is alleen dat ik niet vol ben... ik kan zelfs heel erge honger hebben, in combinatie met dat gevoel, en ik kan ook gewoon eten... alleen dat gevoel vind ik dus wel lastig. Alsof je iets moet drinken om je eten te laten zakken, maar dat helpt eigenlijk niet.

Weet iemand wat ik tegen dit gevoel kan doen? En kennen meer zwangeren dit gevoel?

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik had dat ook, en nog nooit eerder gehad, maar dat schijnt dus brandend maagzuur te zijn!
    Vanillevla, melk, meloen...
    En Rennies mag je gewoon!

-x-

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Heerlijk he om zwanger te zijn Daisy? U heeft kennis gemaakt met maagzuur!

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Maar hoort dat niet te nou ehm... branden dan?
    (Althans mijn moeder heeft geregeld last van brandend maagzuur, en die zegt dat het echt ook brand :()... en ik voel geen brand...

(Ik drink al vaak melk, zal er wat vla aan toevoegen.. ook lekker :D)

5. ProudMum

volgens mij brand het niet altijd. ligt er bij mij aan wat ik heb gegeten

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ok thanks... heb letterlijk nog nooit brandend maagzuur gehad. Dus ja, dan herken ik het ook niet....

Is het ook een teken dat je te grote poerties eet? Of dat niet? Ik ben niet sneller dan normaal vol... en kan dus ook gewoon sterven van de honger terwijl ik wel dat gevoel heb.

7. ProudMum

op internet staat eten in kleine poties, maar als ik honger heb eet ik gewoon hoor. je lijf heeft het nodig

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja dat dacht ik dus ook. zo lang het lukt gewoon doen... dus daar kan ik wel mee doorgaan. Mooi...

9. ProudMum

haha net als bij baby's voeden op verzoek

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :)

11. Eve1980

Eve1980 Lid

19 sep 2007
    20
    0
    0
    Tekstschrijfster, part-time adm. mevrouw
    Tiel
    Ha! Vroeg me ook al de hele tijd wat dat gevoel was..

Toch maar een Rennie proberen.

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik heb elke keer gevoel alsof mijn slokdarm dichtgeknepen word ofzo, of dat er idd. eten in mijn keel vast zit!
    Echt heeeeeeeeeeeel irritant, niet te scherpe kruiden eten en kleine beetjes elke keer!
    Want er is weinig ruimte over ;) hihi

-xxx-

13. ProudMum

ik zou het eerst proberen met vla, melk of cola

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je kunt bij de apotheek heel goed spul krijgen, dat werkt prima, alleen op het laatst is het niet lekker meer.
    Maar ik heb ook wel uit het raam gehangen hoor, ook z'n benauwd gevoel krijg je dan.

15. luuus

luuus Niet meer actief

kheb er ook last van en zie dat ik ong net zo ver als jou ben.. zal ook is wat vla gaan eten kijken of dat helpt.. best irritant zo'n vies gevoel in je keel..

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook nog niet te snel Rennie nemen, want het is misschien wel irritant, het is niet zo erg als brandend maagzuur wat je later nog wel zal gaan krijgen waardoor je gaat kokhalzen en wat echt erg pijn kan doen. Sinds 2 weken kan ik niet meer slapen zonder Rennie en vla en melk helpen ook niet meer... maar zolang het nog wel werkt, zou ik nog geen Rennie nemen.

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wil zelf inderdaad nog niet naar de rennies grijpen. Dus ik houd me even aan gekookte melk (tip van mijn moeder) en wordt je lekker (s)loom van zo voor bed tijd, en ik heb vanavond als toetje een schaaltje vla gegeten. Heb er nu geen last van. Dus zo even een glas gekookte melk drinken (heb ik ook wet wat minder last van kuitkramp) en dan naar bedje toe :D.

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    grappig ik had ook nog nooit maagzuur gehad dus had halverwege mijn zwangerschap ook vaak dat "volle"gevoel dat mijn eten in mijn keel zat... dacht verder niet bij na dat dat maagzuur kon zijn tot iemand mij vertelde dat dat brandend maagzuur was haha. Ik neem af en toe een rennie en melk en vla helpen wel bij mij. Bij thee en chocolade krijg ik het vooral en bij pittig eten

Deel Deze Pagina