Uitblijven menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linsie1980, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Daar ben ik weer, Hallo,

Even kort mijn verhaal:

22 okt ONG
    7 nov g.gemeenschap
    19 nov wellicht ONG bloedingen
    17 dec wellicht ONG bloedingen
    28 december naar een echopraktijk voor een buikecho om te kijken of ik zwanger ben ja of nee. Omdat ik toch die twijfels had. Op 28 dec heeft hij met een buikecho niks kunnen zien. Hij wilde vaginaal ook kijken maar dat vond ik weer eng.

Zoals u ook kunt zien ben ik erg regelmatig ONG. Ik had maandag ONG moeten worden, ik ben nu 6 dagen overtijd. Na 7 nov GEEN gemeenschap gehad en ik gebruik de pil niet. Waarom kan het zijn dat ik toch nog overtijd ben? Vrijdag heb ik bij de HA een zwtest gedaan, deze was negatief. Kan er als nog sprake zijn van zwangerschap? Ik ga as. maandag weer naar echopraktijk voor een buikecho. Zou hij met een buikecho 100% het ja of nee antwoord kunnen geven of ik zwanger ben of niet? Of is een vaginale echo vereist?
    Owja, ik heb ook volgens mezelf gevoelige borsten en een kleinbuikje..
    Is er een betrouwbare bron waarin is verteld hoe stress biologisch invloed kan hebben op menstruatie?

Ik vind voor me zelf dat ik nu echt een 100% ja of nee mag krijgen
    :( ik zit er nl. erg mee..

Linsie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Linsie,

ik kan je wel voor 100% zekerheid geven; je bent niet zwanger. Dan hadden je testen positief moeten zijn, had je geen bloedverlies gehad en had je iets moeten zien op de buikecho. Je bent nu overtijd omdat je er zoveel mee beizg bent in je hoofd. Door stress kan je ongesteldheid langer uitblijven en ook van karakter veranderen, dat wil zeggen dat je minder bloedverlies per keer hebt of juist meer. Zet het uit je hoofd en probeer afleiding te zoeken in andere dingen, dan wordt je vanzelf weer ongesteld.
    Succes!

Mirjam

Share This Page