Beste verloskundige 4 juli kregen mijn man en ik te horen bij de echo van 11 weken dat ons kleintje na tenminste 8 weken en 5 dagen was gestopt met leven. We weten dat het hartje heeft geklopt dat hadden we gezien met 8 weken en aangezien er een aantal belangrijke dingen in de aanmaak zijn hadden mijn man en ik gelijk zoiets van... ergens iets misgegaan in de aanleg. Voor mij werd het afwachten op de afstoot van het vruchtje en ik werd om de twee dagen gebeld door de verloskundige praktijk om te vragen hoe het met me ging, of er al iets was gebeurd en hoe ik me voelde. Iedere keer had ik een andere verloskundige en de een pakte het anders op dan ander, logisch ieder mens is anders... Er waren er twee die het heel zielig voor me vonden en die wilde dat ik toch even zou wachten met verder proberen om het een plaats te geven.. ondanks mijn mededeling dat ik er vrede mee had en dat ik als ik zwanger ben ik dat het liefst van een gezond kindje ben en dat een hartje niet voor niets stopt met kloppen...ondanks mijn houding gingen ze door met de dat het zielig was en de tijd nemen om het een plaats te geven Maar hier mijn vraag... Is er buiten het er vrede mee krijgen nog een andere reden om te wachten? Een lichaam regelt dat soort dingen toch prima zelf? Sorry trouwens voor het lange verhaal...
Hallo, Om de miskraam een plaatsje te geven word aangeraden om even af te wachten voor over te gaan op een curettage. Uit jou verhaal haal ik eruit dat je dat gedaan hebt en door wilt. Een lichaam is heel goed in staat om de miskraam zelf uit het lichaam te werken, maar dit kan even duren. Je mag ook aangeven om voor een curettage te gaan, dan word het weggezogen (even kort gezegd). Als je dat wilt, bel dan je verloskundige, zij kan dit regelen. Succes. Groetjes Ineke