Vraag over uitslag spermaonderzoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Enise, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo,

Wij hebben in januari 2 zaadonderzoeken laten doen. Bij de eerste onderzoek hebben contact opgenomen met onze huisarts om de uitslag te vragen. Volgens onze huisarts was deze heel erg slecht. Een week later hebben we nog een zaadonderzoek laten doen, maar de uitslag van dat onderzoek hebben we van de gyn te horen gekregen. Volgens haar zijn beide uitslagen heel erg goed. En volgens de gyn. heeft onze huisarts het fout. Wij waren heel erg blij dit te horen. Ze heeft ook naar mij gekeken en alles was goed. Incl. mijn bloedonderzoek.

Maar sinds een paar dagen zit ik niet lekker in mijn vel. Ik heb het gevoel dat er toch iets aan de hand is met het sperma van mijn man. Dit gevoel krijg ik omdat de hoeveelheid abnormale vormen erg hoog is. Bij de eerste keer was de percentage 96% en bij de tweede 99%. Volgens de gyn is dit niet belangrijk en hoeven we daar niet naar te kijken. De hoeveelheid sperma is rond de 60 milj. en beweeglijkheid is boven de 50%.

Klopt het dat de abnormale vormen niet belangrijk zijn? Want hoe kan ik nou zwanger raken als bijna alles abnormaal is?

En we mogen pas weer over een jaar terugkomen als we nog niet zwanger zijn. Dan hebben we dus 2 jaar de tijd gehad om het te proberen.

Hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi enise,
    Dit is een lastige vraag voor een verloskundige aangezien wij ons bezig houden met de zwangerschap en niet met het zwanger worden. Daarom is het belangrijk dat als jen og vragen hebt over de uitslag deze toch aan de gynaecoloog te stellen, bel hem of haar op en zeg dat het je niet lekker zit en of hij of zij het je nog eens uit wil leggen.
    maar mijn inziens is 60milj meer dan voldoende en rond 50% beweeglijk heid is goed.

Imke

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja weet ik, maar dacht ik probeer het toch even :)

Alsnog bedankt voor je antwoord.

Groetjes,

Enise

Deel Deze Pagina