kritisch prikken? wie twijfelt nog meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjmmie, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi,

zit net even op die site te lezen, had iemand mij aangeraden omdat ik al sinds een tijdje mijn twijfels heb of ik alle vaccins wel wil doen, en nu twijfel ik nog meer..

wie twijfelt nog meer en waarom?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik.. en ik blijf twijfelen. Julia heeft al 3 prikken gehad en moet over 2 maanden weer. Toch twijfel ik elke keer.
    Waarom?
    Ik vind het "eng" mijn gezonde kind een vaccin (lees: ziekte) te geven waardoor haar kleine lichaam antistoffen moet aanmaken.
    De kans is heel klein dat het fout gaat, maar het bestaat wel en dan ben ik de schuldige!

3. Meara

Meara Niet meer actief

Het is al jaren dat het word gegeven en juist om ook volksziektes te voorkomen. Stel je doet het niet en je kindje word wel ziek dan kan het zo kindjes die nog geent moeten worden aansteken en ziek maken

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Om het kort te houden, wij zijn sowieso later dan het RVP begonnen met het geven van de vaccinaties en wij volgen verder ook niet het RVP, we lieten namelijk per keer dat we lieten vaccineren 1 combi vaccin geven en geen 2/3.

Nu zijn we een tijd geleden helemaal gestopt met vaccineren. Dit voelt voor ons op dit moment als het best wat we voor onze kinderen kunnen doen en daarom doen we het dus zo. Mocht ons gevoel over een tijdje toch iets anders aan ons doorgeven, dan gaan we misschien wel weer verder met laten vaccineren, maar vooralsnog ligt het hier sinds een maand 5 stil.

Wij geloven dus idd niet dat vacceneren zo onschuldig is als het RVP doet laten geloven...

Succes met kiezen. In verdere uitleg heb ik geen puf gezien de reacties die ongetwijfeld volgen.

Liefs Hanneke.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Deze discussie komt elke keer weer terug.

Ik denk dat niet vaccineren voor je kindje èn voor de hele samenleving een groter risico is, dan wel vaccineren. Daarmee bedoel ik:
    Als je wel laat inenten kan het misgaan.
    Als je niet laat inenten kan het misgaan.
    Maar volgens mij gaat het vaker mis bij kinderen die NIET ingeent zijn.

En waarom denk ik dat? Tja, omdat het gezegd wordt door de overheid, RIVM, unicef, huisartsen etc. En ik kies ervoor om op hun te vertrouwen. Ik ben namelijk zelf geen arts of microbioloog ofzo, dus ik kan er zelf geen wetenschappelijk onderzoek naar doen. Ik moet dus wel vertrouwen op de informatie van een ander. En dan DENK ik dat de groepen die ik hierboven opnoem gewoon betrouwbaarder zijn dan bijvoorbeeld de mensen achter bijvoorbeeld de site kritisch prikken.

Maar als jij denkt dat die mensen er meer verstand van hebben, dan moet je daarin vooral je hart volgen. Het gaat namelijk over jouw kind.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik woon in een dorp waar ze niet inenten, en zie de gevolgen daarvan in rolstoelen voorbij komen.

Dus, hier ingeent zodra het kon :)

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tuurlijk zal het voor dat ene kindje dat de vaccins niet krijgt 'beter' zijn... maar wat als we dit nu allemaal eens gingen doen? ... ? dan komen de ziektes terug en krijgen we nog meer dode kindjes, tuurlijk het gaat soms mis.... en het zal jouw kind maar zijn waarbij het mis gaat... maar wederom, als we allemaal zo denken komen alle ziektes net zo hard weer terug, en dat is achteruitgang. Dus persoonlijk vind ik het egoistisch tegenover de rest van de maatschappij.. zo van: jullie vaccineren je kindjes wel, dus dat die ene van mij ze niet krijgt maakt niet zoveel uit.... zo werkt dat dus niet... is mijn mening

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben het hier mee eens mààr begrijp wel heel goed dat je de prikken een tijdje zou uitstellen want ik vind 8 weken ook wel erg jong om al zo'n 'bommetje' ingespoten te krijgen in dat kleine lijfje...

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ja oke, uitstellen van bepaalde prikken kan ik begrijpen, maar het totaal nooit vaccineren, dat kan gewoon niet... als we dat allemaal zouden doen hebben we nog veel meer baby/kindsterfte...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gut, ik kan in de toekomst kijken, daar heb je ze al.

Ts, wat ik je nog wilde meegeven, als je de zoekfunctie gebruikt, kom je wss op meerdere van dit soort topics uit, pik eruit wat je kan gebruiken zou ik zeggen ;).

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Hanneke: jouw laatste reactie snap ik niet helemaal. Voel jij je nu aangevallen of beledigd ofzo? Want er is toch niemand die een reactie op jou persoonlijk geeft?
    Jij hebt jouw mening gegeven. Anderen geven hun mening. Daar is een forum toch voor?

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tupp,
    Ow nee hoor absoluut niet dat ik me aangesproken zal voelen, het is immers onze mening, iets waar wij voor de volle 100% achter staan, dus daar voel ik me absoluut niet aangevallen, beledigd of wat dan ook over, welke reactie er ook komt. Als dat zo was, dan stond ik namelijk zelf niet achter mijn keuze, wel dan? Ging er alleen over dat ik al wist dat er reacties gingen komen over hoe slecht het wel niet is voor de anderen in het land, en als iedereen het niet deed, dan... ;). En vooral vind ik het heel bijzonder dat ik telkens nadat er een soort topic is geweest pb's mag ontvangen van mensen die het ook zo doen/willen doen maar het niet durven te zeggen op het forum, gezien de reacties...jammer vind ik dat.

En mening geven mag van mij best, maar das volgens mij niet de vraag van ts.

Maar veel plezier in dit meningen topic :p ;)!

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, hoezo niet durven? dat ligt aan die mensen zelf dat ze iets niet durven te spammen... heus niet iedereen doet alles goed, ik geef Jelmar al zo'n 3 weken fruithap, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te vroeg volgens de mama's die het beter weten :D maar goed, ik stoor mij daar gewoon niet aan! en zij vraagt naar meer twijfelaars, ik was ook een twijfelaar!! maar vind de redenaties die ik opnoemde toch logisch klinken en heb er dus voor gekozen wel gewoon voor het rvp te kiezen....... dus, en dat er meer topics bestaan.... tja, nieuwe mama's dezelfde problemen/vragen, dat houd je toch! en voor de dame's die al langer hier rondlopen, dan scan je toch op topics die voor jou interessant zijn ipv. te melden dat er wel meer van dit soort topics geweet zijn?

14. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou allereerst (misschien heel egoistisch hoor) twijfel ik om mijn kindje niet om de rest van het land, die draagt zijn eigen verantwoordelijkheid.

ten tweede was het ook niet de bedoeling om een heftige discussie te starten, ik twijfel echt om wat ik lees, en meer omdat één van onze kinderen suikerziekte en lees je dat inenten autoimmuunziektes kan veroorzaken.. en meer van dat soort dingen.. maar goed, ik waardeer ieders mening, dus ik hoop dat er meer mensen reageren zodat ik beter tot een keuze kan komen.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat andere stuk heb ik al aangegeven niet op in te gaan verder, wat jij met jouw kindje doet, zal mij een zorg wezen, al vermoord je je kindje, zelf weten.

Dat wat nu in de quote staat, ik zeg totaal niet dat ts deze vraag niet mag stellen. Tuurlijk er zijn gewoon een hoop vragen die telkens terug komen. Ik geef alleen een tip dat ze met de zoekfunctie op nog meerdere van dit soort topics uit komt en ze daar dingen uit kan pikken die bij haar opvattingen/gevoel erover passen. Juist enkel voor het fijne, voor extra antwoorden, gewoon een tip. Als topic's niet 2x geopend mochten worden kon het hele forum wel dicht denk je ook niet.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En precies daarom gaf ik dus de tip dat er meerdere topics te vinden zijn ;)! Succes met het maken van jullie keuze! Ik vind het persoonlijk bijzonder moeilijk al die keuzes die wij als ouders moeten maken over de rest van het leven van onze kinderen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er bestaat inderdaad een vermoeden dat vaccinaties auto-immuun ziekten veroorzaken. Het is niet zeker. Maar goed: het is dus ook niet zeker dat ze die NIET veroorzaken. (Hetzelfde geldt voor de link inenten en ADHD / autisme.)
    Het is een hele moeilijke keuze, want je wéét het gewoon niet!

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief