We moeten €630 betalen!! Terwijl we: -€115,- per maand betalen, - afgelopen jaar met zn tweetjes hebben gewoond - op de onderste verdieping van een appartement wonen (tussenwoning), dus 1 verdieping - dubbelglas hebben overal - ik parttime en mijn man fulltime werkt Hoe dan?? Dit is toch absurd veel? Snap er echt niks van, krijg nog net geen hartverzakking
Ja vergeleken met vorig jaar hebben we echt 3x meer verbruikt, die melding kreeg ik ook via mijneneco maar ik snap dus niet hoe?! Vorig jaar met een termijnbedrag van 59€ hebben we 400€ moeten betalen. Dus wij hebben termijnbedrag verhoogd naar 115 in de hoop dat we niks moeten betalen. En nu dit!!!
Maar wij hebben een tussenwoning, wonen met zn vieren, ik ben elke dag thuis. En 3 dagen in de week heb ik er kindjes extra bij. Wij betalen ook 115 euro maar krijgen nog elk jaar terug.
Heb je een slimme meter? Daar wil het ook nog wel eens fout mee gaan... En anders Eneco bellen en zeggen dat er iets niet klopt
Ik heb net contact met ze gehad en ze hebben me nu een 4 jarig contract aangesmeerd met Toon, zodat we beter inzicht hebben in ons verbruik? Ze vond het zelf ook belachelijk veel, maar we hebben dus inderdaad wel écht het dubbele aan gas verbruikt. Van 950 m3 naar ruim 1800m3 zei ze. En dan heb ik t niet over elektriciteit. Ik snap het gewoon niet. Mn ouders wonen met zn 4en, tussenwoning, alleen pa werkt, betalen 130€ pm en krijgen elk jaar wat terug! Waar kan het aan liggen? Iemand enig enig idee??
Klinkt als of er wat mis is gegaan. Heb je zoals iemand alzei een slimme meter, laatst was er in kassa of radar over problemen met de slimme meter en sat die foutief meten. Of je hebt een lek
Ik werk in die branche... Eerste wat je moet checken is of de meterstanden goed zijn doorgegeven. Als alles goed is zou ik persoonlijk toch een installateur laten komen of er geen gaslek zit ergens. Als alles goed is zou je nog contact met de klantenservice van jouw netbeheerder kunnen opnemen mocht je een slimme meter hebben hangen. Op de site van de netbeheerder vind je ook een stappenplan die je moet doorlopen voordat een netbeheerder zelf stappen gaat ondernemen. Succes!
Als toevoeging wat ook belangrijk is...zijn de meterstanden van het jaar ervoor niet geschat???? Daar gaat het meestal al fout. Dit kun je zien op de jaarafrekening!
Nee we hebben geen slimme meter. Ik ga gaslek laten controleren om dat iig uit te sluiten. Kan wel janken.
Was het jaar daarvoor wel een volledig jaar? Woonde je er toen net? Daar kan het verschil ook mee te maken hebben.
Wij betaalden 180 per maand en moesten nog eens 800 bij betalen. Geen lek te vinden. Het jaar erna een nieuwe ketel gekocht. Kregen we 1000 terug en is ons voorschot teruggezet naar 160. Dat betalen we nu al 3 jaar. Zou ook even naar je ketel kijken dus.
Hier betalen we 139 euro voor een grote eens gezinswoning en wij krijgen 126 euro terug... Ik denk echt dat er iets niet goed is gegaan! Ik hoop dat je er snel achter bent!
Nou moet wel zeggen dat er een lek ofzo was in de rode bol onder de cv-ketel hahaha weet echt niet hoe ik het anders moet zeggen. Die is vervangen, want de druk die daalde steeds naar 0.8 bar. Zal het daaraan liggen???
Heb je al gekeken naar de standen van vorig jaar en dit jaar. En of het dus klopt wat de medewerker zei? Ik schrijf elke maand (op zomer periode na) de meterstanden op papier. Op die manier hou ik het overzicht.