1e echo en nu bang....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Iris balk, 18 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb dinsdag mijn eerste echo. Ben dan 7+1.
    Ivm eerdere miskramen is dat zo vroeg.
    Nu heb ik geen bloedverlies ofzo maar ben zo ontzettend bang voor de echo hoe dichter het bij komt,
    Hadden/hebben jullie dat ook ?
    Ik heb de afspraak in een overvolle dag gepland. Daarna voor mijn werk een hele belangrijke bespreking waar ik echt niet onderuit zou kunnen indien nodig....pppff heb deze dagen in google echo 7 weken gestopt en dat is enorm stom geweest denk ik..... Je hoort toch vaak geen hartje,geen vruchtje etc.

Gingen jullie ook zo onzeker de echo in ?

Wilde nog even zwangerschapstest doen...helaas op wel ovulatietest nou met doorlopen was hij al echt knal. 3x controlestreep maar ja dat wil ook niets zeggen natuurlijk... En word er zo niet rustiger van :x

2. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Zou me niet zo druk maken, en dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat elke vrouw die zwanger is zich wel is even zorgen maakt over of het wel goed gaat. Helaas mocht er een bloeding optreden is er niks aan te doen. Probeer je zelf erbij neer te leggen en te genieten, ga er vanuit dat het niet altijd fout hoef te gaan! met 7 weken kan je met een inwendige echo al aardig wat zien. Maar ook dat verschilt per vrucht, net als de symptomen bij een vrouw. Succes en geniet sowieso van deze mooie zomer dag!

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Als je al miskraam gehad hebt kan ik me voorstellen dat je je onzeker voelt en druk maakt. Maar wat schiet je daar mee op? De stress die je er nu van hebt is niet goed voor jou en je kindje en je maakt je alleen maar druk om iets waar je niets meer aan kan veranderen. Is er geen vruchtje of geen hartslag dan is dat natuurlijk enorm k*t maar daar nu druk over maken heeft geen zin.
    Ik vond het zelf erg spannend (nog nooit eerder zwanger geweest, telt ook mee in de spanning) maar maakte me niet druk over het wel of geen hartslag zien. Puur omdat ik daar niets aan zou kunnen veranderen.
    Makkelijker gezegd natuurlijk maar probeer te ontspannen.

4. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iris, sluit me helemaal bij Lil aan.
    Ik moet 26 mei voor een 2e echo omdat er inderdaad vorige week nog niets te zien was en kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Ik kan het ook zeker niet uitschakelen en het zit continu in mijn hoofd maar probeer de tijd door te komen met leuke dingen en vooral niet al te veel te googlen:) Elke vrouw is anders en reageert anders op een zwangerschap. Denk vooral nu nog dat het goed zit als er geen reden is om anders te denken:)

Duim voor je!

5. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ik herken me helemaal in jou.
    Ook met de 1e echo was gelukkig alles goed.
    Morgen de 10 weken echo en ik ben doodsbang zucht...

Wat kunnen we ons zelf toch aandoen he!

6. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Ik herken je angst. Had met 8+5 de eerste echo. Mocht eerder vanwege eerdere miskramen. Wilde ik niet. Wilde gelijk zekerheid, niet een halfzacht grijs vlekje met de kans op een niet goed kloppend hartje of teruggezet worden omdat het nog niet goed gemeten kan worden.
    Maar ik was bloednerveus. Niet nodig, want goed. De 28 heb ik de 12 weken echo en nu alweer zenuwachtig terwijl daar objectief geen aanleiding voor is.
    Je schrijft de echo te hebben op een overvolle dag. Dat zou ik dus never doen. Als het niet goed is, moet je ruimte om verdriet te kunnen hebben. Ik raad je aan om m uit te stellen, en als ik afga op mijn eigen ervaring ook nog eens anderhalve week.
    Snel een echo lijkt zekerheid te geven, maar is - mijns inziens - schijnzekerheid. Binnen een paar dagen ben je weer onzeker.

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Probeer rustig te blijven, het is super irritant, maar je kunt niks veranderen aan wat de natuur doet. Het is makkelijker gezegd, ik mocht eerder voor een echo omdat ik in de eerste zwangerschap een amnionstrengetje had en ik was heel bang dat het er nu weer zou zitten maar dan groter en gevaarlijker. Kon ze niet zien met 7w 5d dus voor niks zo gestresst... En het stomme is, nu ga ik er vanuit dat ze met 12,5 weken tijdens de nekplooi wel gezegd had als het zo was. Dus wellicht dat je na de echo morgen wat meer rust hebt.

8. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Los van wat je mee hebt gemaakt, is de eerste echo voor iedereen erg spannend. Jouw spanning is dus gezonde spanning en hoeft geen voorbode te zijn dat het niet goed zit.
    Ik hoop dat alles er top uit ziet en dat je na de echo heerlijk opgelucht bent :D

9. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Dank je wel allemaal voor jullie reactie,
    Ene kant zou ik de echo willen verzetten en andere kant hebben we morgen beide langere lunch kunnen nemen dus dat is fijn ivm de afspraak.
    Voogens mij hebben we eerst intake en dan ook pas echo...
    Ik moet het echt maar gewoon loslaten en me er minder mee bezig houden inderdaad het is de natuur die beslist.
    Het is en blijft voor iedereen spannend tot de 12 weken.

10. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik straks mijn 2de echo maar ben nog steeds onwijs zenuwachtig! Denk niet dat dat 1,2,3 zomaar overgaat! Gelukkig krijg ik, ivm verleden, meerdere echo's.... Maar de tijd er voor afgaand is killing!

Ik plan mijn echo's altijd op een vrije dag!

11. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Lastig is dat ja. Ik krijg morgen ook mijn tweede echo.
    Vorige keer bij 5w5d was er nog geen vruchtje te zien (wel een vruchtzakje en dooierzakje), dus vind het ook spannend.

Ik duim voor je!

12. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik herken je gevoel, ik ben zenuwachtig geweest tot ik de baby goed voelde. Met 15 weken was het hartje niet te horen bij de vk en kregen we met spoed een echo. Echt, dat ene uurtje..... phff..... Gelukkig zagen we op de echo een mooi bewegend kindje.

Vooral als je al bekend bent met miskramen zijn echo's gewoon spannende momenten.
    Zelf heb ik meegemaakt dat een tweede echo niet goed was. De keren erna bleef ik zenuwen houden bij de eerste echo's.

Enige voordeel van al die zenuwen voor een echo was dat ik die dag wel goed naar de wc kon :D;)

Succes met afwachten!

13. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar hoor!
    Bij mij was bij 1e zw. schap 1e echo niet goed. Nu was de 1e echo wel goed maar zit de angst me echt al hoog voor de 2e echo (as vrijdag).

Zenuwen en echo horen ook echt wel bij elkaar! Probeer mezelf steeds voor te houden dat er veel zwangerschappen goed gaan! Dat helpt gelukkig af en toe wel.

14. wonderbaby2

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ik zelf zit ook wel een beetje in de zenuwen, ik mag woensdag voor de eerste
    echo ook vroeg na een eerdere miskraam
    ook al voelt het goed, denk dat het voor iedereen spannend is met
    of zonder miskramen vooraf, duim voor allemaal dat het een mooie echo gaat worden ;)

15. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Een gezonde dosis zenuwen lijkt me heel normaal. Het voelt echt als een hoge duikplank met een blinddoek om, zwanger zijn. Ik kan me voorstellen dat met elke echo die blindoek even af mag, maar dat ie daarna gewoon terug gaat.

En als je een miskraam hebt gehad, geeft dat extra onrust, heel begrijpelijk. Ik voel me ook ontzettend overgeleverd aan de natuur (of wat voor grotere kracht dan ook), wat op zich een heel mooi iets is, maar als je gewend bent overzicht te hebben, een gevoel van controle over je leven, dan is al dat afwachten echt een uitdaging!

De 'vorige keer' heb ik tussen week 5 en 6 een miskraam gehad, dus daar voel ik wel enige druk van ja. Hopelijk vinden we een plekje van rust in onszelf om geduldig af te wachten en te accepteren wat er komen gaat.

Hou je haaks ;)

16. Margien82

Margien82 Actief lid

19 jan 2014
    127
    19
    18
    Vrouw
    Sales Manager
    Drenthe
    Hoi Iris, ik snap je angst volledig! Ook ik heb een MA gehad in Nov 2013, nu weer zwanger en vanmiddag om 14:00 de eerste echo! Maar ik sluit mij bij iedereen aan, probeer de angst los te laten en vertrouw op je gevoel! Jij bent nu zwanger en dat is het enige wat telt!

17. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ook ik snap de angst!,Ik krijg mrg een echo en ook zooo zenuwachtig!,!een penatrale screening......we hebben er geen grip op ...en je leest zoveel succes

18. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    @stiertje88, veel succes morgen. Hoop dat alles goed gaat! Heb zelf 26ste 2e echo omdat ze op de eerste Echo ook alleen vruchtzakje zagen en nog geen embryo.

19. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dank je Simoon. Ik ben heel zenuwachtig.
    Wij krijgen 3 echo's voor de 10 weken ivm ICSI en omdat ik ruim 2 weken in het ziekenhuis heb gelegen met ernstige overstimulatie (hel op aarde), dus eigenlijk was die vorige echo vooral om naar mijn eierstokken te kijken.
    Hoe ver was jij bij de vorige echo? en zagen ze wel al een dooierzakje?

Deel Deze Pagina