straks 3 kindjes onder de 3,5 jaar!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Makkie, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi meiden,

ik mag mij ontzettend van geluk spreken dat ik weer zwanger ben!! Het is en blijft een wonder en wat zijn we blij!!!!!!!

We hebben al twee heerlijke zoontjes, dus ben heel benieuwd of dat er straks een broertje of een zusje bij komt!

Als de baby er straks is, zijn onze zoontjes bijna 3,5 en 21 maanden.
    Heel gezellig en druk dus, 3 kleintjes onder 3,5 jaar!!

Zijn er mama's waarbij dit straks ook is, of waarbij dat al is? Zijn er tips/ervaringen die jullie me kunnen vertellen? Het zal naast de gezelligheid ook erg druk zijn natuurlijk, zijn er mama's die dit erg zwaar vinden/vonden of ging het allemaal vanzelf?

Alle verhalen, tips, ervaringen, leuke/minder leuke dingen zijn welkom!! Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs Makkie

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,258
    6,155
    113
    geen ervaring, maar van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Supergaaf, een derde kindje!

3. visitor

visitor Actief lid

Jul 31, 2007
    279
    0
    16
    Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik heb nu 2 zoontjes en wil ook graag voor de 3e gaan. Dan zal de oudste ook onder de 4 jaar zijn. Ik ben benieuwd naar de ervaringen

4. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ja hier ook lekker druk gezin :)
    Onze oudste zoon was net 3 geworden en middelste zoon was 17 maanden toen onze dochter werd geboren!

Dus zelfs nog jonger dan 3,5 ;) Maar het ging allemaal wel vanzelf moet ik eerlijk bekennen soms kwam ik ogen te kort
    omdat de jongens altijd maar dan ook altijd met Viënn bezig waren!!
    Zodra ze huilde dacht ik ooh laat maar even maar die kans had ik niet want toen stonden er al 2 broers aan dr bedje/box.

Nergens was ze veilig behalfe bij mama en papa de jongens bedoelde het heel lief hoor maar zo grof/lomp dat ze kunnen zijn was Viënn altijd onveilig.
    Nu zaten we wel aan een 4e kindje te denken en ik zei gelijk tegen me man ''dan kopen we een kinderdagverblijf box'' lekker hoog kunnen andere kids niet bij kunnen heerlijk!

Dat was in mij ogen enige nadeel want voor de rest hebben we heerlijk genoten!

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Toen de jongsten geboren waren was onze oudste nog geen 2,5e
    3 onder de 2,5 dus.
    Maak je maar niet druk, het gaat allemaal vanzelf en je hebt je draai zo gevonden. Nu is een tweeling natuurlijk wel anders, want het is alles x2.
    Het is zo gezellig! een peuter die het leuk vindt en alledrie zijn het gemakkelijke kindjes.
    De opmerking die ik krijg "zal zeker wel druk zijn" die begint me een beetje de keel uit te hangen, haha!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier een behoorlijke tijd 3 kinderen onder de 3.5 gehad. De oudste twee waren namelijk 18 maanden toen de jongste geboren werd.

Soms misschien wel zwaar, maar ik denk niet anders dan wanneer er langer tussen had gezeten. Verder zijn wij vooral dankbaar dat we voor ze mogen zorgen.

Over het grof/lomp zijn van de oudste twee wat Stef ook al schreef, moet ik zeggen dat dat wel herkenbaar is. Maar gelukkig hadden ze ook snel zat door dat het niet de bedoeling was om aan armen en benen van 'de baby' te trekken.

Denk dat het voor ons juist een voordeel was dat ze nog betrekkelijk jong waren toen de jongste geboren werd. Denk namelijk dat een kindje van 3.5 veel meer interesse en andere interesse toont in een baby dan kindjes van 1.5 jaar.

Liefs Hanneke.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter zal ruim 3,5 zijn wanneer de baby geboren zal worden, mijn zoontje 1,5.

:)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik wacht even tot mijn oudste vier jaar is met het krijgen van een mogelijke 3e.. maar dat is nog altijd pittig denk ik hahaha.

Succes (ik lees mee) en vooral.. gefeliciteerd!

9. tulip

tulip Niet meer actief

gefeliciteerd!!! het is iets waar ik persoonlijk niet aan moet denken, maar daarin maakt ieder gelukkig zn eigen keus. Ik denk dat het verschil tussen 2 en 3 minder groot is dan van 1 naar 2. Ik neem aan dat de baby zo in het ritme meerolt hoor.

10. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Gefeliciteerd!!
    Hier ook straks 3 kindjes onder 3,5 jaar. Nou ja, niet helemaal eigenlijk, onze oudste is straks 3,5 als ons derde kindje komt. (als alles goed gaat natuurlijk..).
    Ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik hoor vanuit de omgeving dat als ze zo dicht op elkaar zitten, het wel erg druk zal zijn. Maar ja, is dat niet altijd als je meerdere kinderen hebt?? Ik vond van 1 naar 2 ook heftig, heb lang gedaan om een goed ritme te krijgen. Ben daarom benieuwd hoe het gaat als je een 3e hebt. Ik lees hier mee naar evt ervaringen van andere mama's.

11. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Toen mijn 3e kindje geboren werd was me oudste 4 jaar, de middelste 2 en een baby dus. Het was smorgens even pittig omdat de een na de basisschool ging en de ander na de peuter, maar verder vind ik het wel mee vallen. Ze spelen en doen veel met elkaar dus kwa leeftijd is het super ze groeien echt samen op....ze zijn nu 7, 5 en 3 en ze spelen nog altijd heerlijk samen ze hebben echt veel aan elkaar. Lekker druk maar wel gezellig druk zeg ik altijd!!

12. adi

adi Niet meer actief

Hier natuurlijk ook 3 kindjes onder 3 jaar, alleen wel in andere opstelling als bij jou.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik denk dat je begin zeker pittig zal zijn, omdat je een baby krijgt die de nodige aandacht nodig heeft, en nog 2 peuters hebt om voor te zorgen. Maar je rolt er echt vanzelf in.
    Wij vinden het inmiddels vooral heel gezellig, voor ons, maar zeker voor de kinderen.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oo wauw gefeliciteerd zeg!
    ik kan er niet van meepraten want we hebben 2 kids, oudste is 2 jaar en 3 maanden en de jongste is 7,5 maand.

Ik moet wel even zeggen dat ik erg veel respect en bewondering heb voor moeders met meer kinderen, ik heb het enorm druk met deze twee inieminietjes dus aan een derde zitten we niet te denken. maar petje af en heel veel plezier strakjes!

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna was net 4 dagen 2 toen Jorja werd geboren en Yosyp precies 11 maanden. Het is wel zwaar, maar je rolt er eigenlijk vanzelf in.

Gefeliciteerd.

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wat één hoop reacties, leuk en bedankt allemaal!!

Dr zijn er nog zat met drie kindjes onder de 3,5 jaar! Wat super!

Ik kijk er dan ook enorm naar uit, druk tuurlijk....maar dat is het is het nu ook al.en gezellig druk is helemaal leuk. Als ik zie hoe veel lol onze ventjes nu al samen hebben, geweldig straks nog zo'n humpie erbij!

Nu boffen we ook week erg met twee makkelijke vrolijke mannetjes en hele goede (uit) slapertjes, dus durven we het nog wel een keer aan hihi

Super leuk om al die verhalen te lezen hoor!

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier ook een wens voor binnenkort een 3e kindje... Zijn dan wel niet onder 3,5 (oudste is nu 3 jaar)
    maar je zit al zo in een ritme, dat de 3e auitomatisch meerolt.

Tuurlijk is het druk, maar dat is ook als je kindjes ouder zijn, vergeet niet dat je kindje van 3,5 zo ook weer naar school gaat, dat geeft overdag al een stukje adem.

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

Straks komt moeders voor moeders, zal de 4e keer zijn in nog geen drie jaar, hihi!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hier ook bijna 3 kindjes onder de 3,5. Meike is nu 3jr en 2mnd en Femke is 18 maanden. De baby komt vermoedelijk over 2 weken dus dan zijn ze 3jr 3mnd en 18,5mnd.
    En mijn oudsten zijn een stukje ouder (morgen wordt de oudste 12 en dan nog een meid van 10).
    Zal idd straks wel pittig zijn, maar ik maak me er niet zo druk om, denk dat de baby eerder in ons ritme mee gaat dan dat je je ritme aan de baby aanpast.

19. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Toen onze derde geboren werd was de oudste 3 jr en 5 mnd en de tweede 1 jr en 4 mnd.
    De tweede liep nog niet, dus dat was in het begin wel lastig. Ik had ook twee boxen in de woonkamer staan.
    Op zich vond ik het niet echt een zware periode. De baby ging gewoon mee in het ritme wat ik toen al had. Ik vond het een heel groot voordeel dat ik nog niet naar school hoefde voor mijn oudste. Als je eens een keer wat later opstarte 's ochtends maakte dat helemaal niet uit.
    Ik vond het eigenlijk pas 'zwaarder' worden toen onze derde een klein peuterpubertje werd en onze tweede ook nog in de fase zat. Ze maakten (én maken) daardoor veel ruzie en daar werd ik soms best wel eens moe(deloos) van.
    Nu ze wat ouder zijn (8,6 en 5) is het zo leuk om te zien hoe ze met elkaar spelen en hoeveel ze aan elkaar hebben.
    De keuze voor een vierde hebben we bewust later gemaakt. En nu zie ik wel dat het ook wel voordelen heeft om een baby lekker voor je zelf te hebben als de andere 3 op school zitten. Toen onze derde baby was had ik gewoon veel minder tijd. Niet dat ik er toen last van had, maar ik zie nu wel het verschil.
    Veel s6 met je zwangerschap en hopelijk wordt dit net zo'n makkelijke baby als de andere 2!

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

eliza, bedankt voor je leuke reactie! En wat gaaf, jullie vier kindjes!

lees nu toch wel veel dat de derde echt meegaat in het ritme meteen al. en idd ook fijn dat we er smorgens niet vroeg uit moeten ivm school. Als de oudste naar school gaat, is de baby alweer een half jaar en is dat toch alweer wat makkelijker.

Maar vooral het dicht op elkaar opgroeien en spelen....ik kijk er gewoon zo naar uit, weer een baby in huis!

De jongste van 13 maanden loopt alweer, dus echt echt echt babyaf....wat gaat dat toch snel, vooral de veranderingen het eerste jaar....

Share This Page