Ik zou het zeker niet doen. Dan maar korter en met het vliegtuig als je niet in Nederland wil zitten.
oh nee moet er niet aan denken! zo ver weg en waarschijnlijk een stuk warmer dan hier. ik heb vorig jaar de hele zomervakantie op de camping gezeten wel met eigen caravan ed. de jongste is in september geboren. ik kan normaal prima tegen de warmte maar vorig jaar zomer had ik er toch echt flink last van door de zwangerschap. ik heb heel wat uurtjes in het zwembad rond gedobberd. ook niet al te ver van huis dus als ik het zat was kon ik eventueel zo weg. er zijn trouwens genoeg campings gewoon hier in nederland waar je je zo in het buitenland voelt qua omgeving. en ja dan maar naar die stomme jumbo dan weet ik iig zeker dat ik koop wat ik wil kopen
Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ze lopen heerlijk uiteen, net zoals mijn gedachten @Nienke Ook een klein beetje in het zelfde schuitje dus. Alleen zou jij nog later weg gaan, dus dan is vakantie idd geen optie meer. Wel leuk dat er zo veel mede kampeerders zijn Ik heb direct de eerste 3 weken van de zomervakantie vrij genomen, dus gelijk 8 juli. Dus met een beetje geluk, rol ik gelijk m'n verlof in. Vliegen mag toch ook maar tot een bepaald aantal weken? Ben alleen best wel een bangerd met vliegen. Vrees dat dat juist slecht voor me is dan met de auto te gaan. Op zich, als ik de autostoel wat verder naar achter instel heb ik wat meer ruimte. Het zal allemaal iets rustiger moeten en zal idd veel in het zwembad hangen. Mochten we wel gaan, gaan we ook absoluut niet naar een mega camping, zodat we niet ver van het sanitair zitten. Nog even ter verduidelijking, we hebben een goede vouwwagen met goed matras en lattenbodem. Dus geen tentje en luchtbedden We zijn er nog niet helemaal uit. Hoop wel deze maand de knoop door te kunnen hakken.
Bij 24 weken zijn we met de eigen auto naar Parijs gereden. Ik denk dat je bij lange reizen wel echt zo'n gordel-attachment moet halen. Want mijn buik was nog niet eens zo heel groot maar door de gordel raakte de baby best wel van slag, en heeft 1,5 dag heel ongemakkelijk hoog bovenin mijn buik gezeten omdat beneden de gordel had zitten klemmen. (Daar was het helemaal leeg gedrukt, een heel gek gevoel). Bij de termijn waar je nu over spreekt denk ik echt dat je harde buiken en last gaat krijgen.
Ik zou last minute boeken en zeker een stuk dichter bij huis gaan. Elke zwangerschap is anders en volgens mij worden lange ritten afgeraden ivm trombose. Of zoals eerder geopperd in de meivakantie gaan als je de vakantie echt niet een keer wil overslaan. Zelf zou ik de vakantie skippen voor een jaar. Thuis kun je ook heerlijk vertoeven. Ik heb heerlijke zwangerschappen gehad maar kin echt niet meer zoveel als dat ik zou willen op het eind en dat vind ik ook zonde van een vakantie. Daarnaast vind ik veiligheid belangrijk, dat zou ik me niet voelen op die termijn ver van huis.
Qua warmte zou ik het meteen doen! Die vieze, vochtige warmte hier is helemaal niks! Laat staan als je hoogzwanger bent. Zelf 2 keer hoogzwanger geweest in de zomer een aankomende zomer voor de derde keer. Maar om nou zo ver op vakantie te gaan met dat termijn. Denk dat je jezelf af moet vragen hoe je het zou vinden om daar te bevallen. Stel dat je meer 36 weken gaat bevallen en je staat op het punt om naar huis te gaan of je bent onderweg. Daar moet je toch niet aan denken??? Ik zou sowieso niks gaan boeken al hangt het er natuurlijk wel vanaf van watvoor campings je houdt. Als je van superdrukke campings houdt waar je filecampeert dan moet het wel maar als je van wat rustigere campings houdt waar je alle rust en ruimte om e heen hebt is boeken meestal niet nodig, ook niet in het hoogseizoen. Tevens kun je met de vaak gemoedelijke eigenaar afspreken dat als je wel noemt je kosteloos kunt annuleren als het onverhoopt toch niet kan gaan ivm de zwangerschap. Oh dit geldt trouwens allemaal voor Zuid-Frankrijk. Spanje heb ik geen ervaring mee. En zo'n lange rit als je hoogzwanger bent...pffff ik zou het niet kunnen. Ikzelf ben eind juli uitgerekend, ik pieker er niet over om in de zomer nog op vakantie te gaan. Daarom waarschijnlijk in de mei vakantie nog kamperen en daarna is het voor dit jaar weer voorbij met het kamperen. En zelfs in mei zie ik er tegenop ivm mijn bekken dus we moeten nog maar zien of dat kan. Zie ik op het laatste moment wel, die vrijheid wil ik ook hebben! Ik kan ook Duitsland, de Ardennen of Luxemburg aanraden. Succes in ieder geval met het maken van een keuze!
Als je boekt zou ik in ieder geval een annuleringsverzekering nemen Ik voelde me met 20 weken (bij de derde dan) nog prima in staat tot alles, met 30 weken was dat een heel ander verhaal, ik kon gewoon niet langer dan 2 uur zitten.. ik bedoel te zeggen dat je het echt dan moet bekijken hoe je je voelt, dat is nu gewoon niet in te schatten. Wat ik natuurlijk wel hoop voor je dat je net zo fit bent als bij je eerste en dat je gewoon lekker kan gaan.
Wij zijn toen ik zwanger was van de tweede nog bijna 3 weken naar italie geweest. 12 uur heen en terug in de auto en om en om gereden. Was toen 32-35 weken zwanger. Vooraf overlegd met verloskundige en zij vond het prima mede ook omdat eerste zwangerschap zonder bijzonderheden is verlopen. Hebben van te voren gegevens opgeslagen van dichtstbijzijnde zkh. Ga af op je eigen gevoel. Ik vond het toen zonde om het niet te doen alleen maar door wat als.... Neemt niet weg dat er altijd iets kan gebeuren maar de kans dat er niks gebeurd blijft groter! Succee met je beslissing!
Nou nee, ik ben met 29 wkn weggeweest 2 weken, maar dat vond ik echt drama! Terwijl ik weinig klachten had, bed was smal en lag niet fijn (sterker nog ik kreeg er rugpijn van). Ik zou echt in de buurt blijven (noord frankrijk ofzo) als het niet bevalt dan ben je zo terug.
We hebben geboekt! We hebben sowieso doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Mochten ze zwangerschap geen geldige reden vinden, kunnen we altijd nog 30 dagen van te voren annuleren zonder hoge kosten. We gaan in 2 dagen heen en in 3 dagen terug. Alles rustig aan doen en dicht bij het zwembad en sanitair opgegeven. Ik vertrouw op m'n lijf dat de bevalling niet vroeg zal beginnen Mocht er tegen die tijd toch complicaties o.i.d. optreden, gaan we gewoon niet.
Ik ben met 30 weken op vakantie geweest met de auto en iedere dag een andere camping. Met een koepel tentje en mijn vriend bouwde alles op en af en reed. Ik hoefde dus eigenlijk niks, maar man wat was het zwaar!(letterlijk en figuurlijk) ik was al zo een 20 kilo zwaarder, zat met olifantenpoten van het vocht vasthouden, en een tent in en uit klimmen was ook een hel. En je moet al vaker plassen.. We zijn Oostenrijk doorgereden en bij Wenen een stukje Tjechie in. Gelukkig airco want het was ook nog eens ruim boven de 30 graden. Veel dingen die ik wel had willen doen gingen niet omdat ik niet mobiel genoeg was. En lekker relaxed uit eten ging ook niet, ik wist niet hoe ik op die houten (Oostenrijkse) stoelen moest zitten, en kreeg weinig eten naar binnen omdat mijn buik zo tegen mijn maag duwde. Ik heb dan ook meer dan eens gehuild deze vakantie omdat het zo tegenviel en ik me erg beperkt voelde in wat ik kon en wou. Uiteindelijk ben ik met 34 weken bevallen, dus ik zou met deze ervaring te hebben gehad, nooit maar dan ook nooit durven/doen/willen/ wat jij van plan bent. Een tent is dan ook wel extreem, maar zo ver van huis, en het risico dat je moet bevallen in een 'vreemd' land. Tenzij je dat geen probleem vindt. En iedere zwangerschap is anders.
Ik zou zeker wel gaan Maar zo zit ik dan ook in elkaar, ik ben heel flexibel met alles. Wij hebben een relaxte auto met goede zit. Ik zou evenuteel overwegen om naar zuid frankrijk te gaan ipv spanje net iets minder lang rijden.
Ik zou niet zo vroeg al durven te boeken. Zelf nu onderweg terug van basel, maar wel met eigen schip dus fatsoenlijk bed, eigen douche/wc etc. Maar nee, ik vond het niet fijn (maar werk moet ook doorgaan he). Blij dat ik maandag /dinsdag weer thuis zit en dan wil ik niet meer naar het buitenland ook al verwacht ik dat ik weer overtijd ga. Vakantie tussen 30/35 weken had op max 3u rijden geweest dan denk ik, moezelgebied vind ik mooi. Maar had denk toch voor Nl gaan, gewoon plat. Lopen gaat niet makkelijk meer, laat staan in de bergen
Ik zou ook gaan. Ik ben nu zwanger van de tweede en het zou mij niet weerhouden om nu nog op vakantie te gaan. Ik heb misschien geluk met mijn lijf maar ik vind veel vrouwen zich gedragen alsof ze ziek zijn (de echte zieken daar gelaten, geen aanval) tijdens de zwangerschap. Je hebt een bed met matras, je slaapt niet op de grond. Je kan uit de auto stappen wanneer je wil. Je kan lekker zwemmen als het te warm wordt. De zomers in Nederland kunnen benauwder aanvoelen. En als het eerder geboren wordt of wanneer je een extra controle wil dan heb je daar ook goede zorg. Je kan altijd nog annuleren. Fijne vakantie!
Amen! Toepasselijke naam ook Nu we geboekt hebben, heb ik er echt zin in! Benieuwd hoe ik het ga ervaren.
Ken je dat verhaal van die zwangere vrouw die op vakantie beviel en van haar verzekering niet naar huis mocht
Weet je wat het is, ik zou het ook wel overleven. Maar als we extra zouden moeten stoppen omdat ik met m'n benen omhoog moet, mijn man al het zware werk moet doen mbt tot de vouwwagen, ik niet de activiteiten kan doen daar die ik zou doen als ik niet zwanger was doordat ik me niet fit (dus niet ziek ) zou voelen, hoeft van mij die vakantie niet. Zonde van m'n energie en geld. Dan heb ik liever een weekje of 2 in eigen land. Maar dat is ieders keus natuurlijk. En ik hoop echt dat je een geweldige vakantie hebt hoor TS, en dat je je net zo fit voelt als bij je eerste.