Hoi Dames, Toch even een vraagje omdat ik helemaal gek wordt van mezelf. Heb normaal ieder jaar wel een keer goed voorhoofdholte ontsteking. Geen smaak, geen reuk, barstende koppijn en geen fut. Weken geleden begon het hier dus ook weer mee. Neusspray van de huisarts gehad. Duurde een week daarna 2 dagen wat beter. Maargoed na die 2 dagen dus in alle hevigheid terug. Dat was een aantal dagen voor kerst. Sindsdien gaat het af en toe een dag ietsje beter zoals bijvoorbeeld gisteren maar vandaag lig ik weer met een exploderend hoofd op bed. Ik wordt er echt helemaal moedeloos van. Zo'n enorme hoofdpijn. Paracetamol werkt matig en daar mag ik veel te weinig van. Ik stoom, gebruik de neusspray slik multivitamine hoelang kan dit nog duren? En is dit normaal? Eigenlijk ben ik zelf medisch best wel op de hoogte van alles. 't is een virus en moet vanzelf over gaan maar wanneer dan. Ik ben t inmiddels echt vreselijk zat! Vandaar mijn vraag naar ervaringen. Alvast bedankt voor de reacties.
Kan ook een bacteriële infectie worden. Indien het slijm niet weg kan in de sinussen kunnen er zich bacteriën in nestelen. Maar dan zou je ook we koorts maken denk ik. Ikzelf heb 2 jaar geleden zo een bacteriële infectie gehad in mijn sinussen na wekenlange verkoudheid en daar zie je wel zwaar van af. Als het nu al zo lang duurt zou ik nog eens naar de huisarts gaan.
Ik heb er ook last van sinds begin zwangerschap en ook regelmatig bij kno arts. Paar jaar geleden ook geopereerd aan neus- en voorhoofdholtes. Tijdens zwangerschap zetten je slijmvliezen op waardoor het moeilijk tegen te gaan is. Mijn kno arts heeft mn neusschot gebroken voor meer ruimte (3mnd geleden) en overleg met gynaecoloog over welke medicatie ik evt mag hebben... Verder spoel ik 4x dd met zout water (heb zo'n neuskannetje) om het wat schoon en open te houden. Sterkte!
Vervelend hé:x ik ben ook nooit ziek, maar áls ik iets heb dan is het bijholteontsteking. Irritant beterschap iig!