nog een maandje, dan is sophie alweer 1! gister sprak ik de leidster op kdv en die zei dat kleintjes vanaf 1 geen opvolgmelk meer krijgen en af en toe iets anders te snoepen zoals knakworstje. maar... ben nu alweer zo gewend aan het nieuwe schema dat vanaf 6 mnd is ingegaan. geen opvolgmelk meer... die krijgt sophie nog 3 keer per dag en dan vooral die laatste, die is heerlijk! brood gaat nog niet heel erg super makkelijk er in. mijn vraag is: wat krijgt zon kleintje vanaf 1 jaar?
3 flesjes opvolgmelk met 11 maanden is volgens mijn wel erg veel. ik krege met 9 maanden het advies om over te slappen naar 2 en dat is prima gegaan. nu sinds 1 week is de middagfles ook vervangen voor gewone halfvolle melk en krijgt ze dus nog maa 1 fles opvolgmelk. brood gaat hier de laatste dagen ook erg moeilijk maar maak dan gewoon pap met halfvolle melke n 5 druppeltjes vitamine D. schema hier is 7 uur opvolgmelk 180/6 10 uur koekje met sap 12 uur brood met beker halvolle melk of pap 15.00 fruit met sap 18.00 groente en toetje (vla, danoontje of vruchtenyoghurt) en nog wat sap
Mijn meisje drinkt ook echt nog opvolgmelk hoor. Ze vraagt er ook om. Eten zonder haar melkje wilt ze niet. Dus als zij melk wilt lekker geven. Voor de rest eet onze meid met de pot mee: brood, prak en tussendoor een cracker ( soms een kaakje of soepstengel of rozijntjes)
Ik geef ook nog steeds 3 x opvolgmelk. Ze krijgt nutrilon 3 en op het pak staat dat je dat tot 18 maanden mag geven. Voor het KDV geef ik altijd een torentje melkpoeder mee (er zit bij ons ook nog steeds nutriton bij ivm spugen). Nou moet ik zeggen dat ze de opvolgmelk ook graag drinkt, dus heb ik nooit iets anders geprobeerd. Ons schema ziet er als volgt uit. 8.00 150 ml pap van opvolgmelk met 50 ml melk uit fles 10.00 fruit 12.30 boterham met ca. 80 ml opvolgmelk 15.00 koekje met diksap 17.00 avondeten met soms toetje van yoghurt of danoontje 19.00 150 ml melk
Hier ook nog steeds opvolgmelk (heet officieel geloof ik groeimelk, in ieder geval Friso 3). Ons schema van dit moment: Ontbijt: papfles van 180 + 6 met Bambix Tussendoor: fruit en diksap Lunch: broodje en fles 150 + 5 Tussendoor: koekje en diksap Avondeten: met de pot mee, beetje diksap en toetje (volle yoghurt). Wat het KDV betreft: wat ze daar te snoepen krijgt, vind ik prima. Bijna altijd gewoon gezond en af en toe eens niet. Moet kunnen vind ik. Standaard krijgen de kinderen daar ook gewone melk. Ik heb aangegeven dat Jarissa dat nog niet mag van ons (omdat ze dan diarree krijgt) en dus krijgt ze op het KDV alleen diksap (ze gaat 2 middagen dus de melk heeft ze dan al bij ons gehad).
sophie eet hier ook gewoon met de pot mee hoor. 7.00 180+6 opvolgmelk + 3 schepjes bambix 10.00 koekje met diksap rond 12 half 1 broodje (niet altijd dus) en 180+6 opvolgmelk (vaak 30/50 van over) 3.00 fruithap 18.00 groente prak tussen 19 en 80 bied ik 150+5 opvolgmelk aan, hier drink ong 100 van op. oja tussendoor krijgt ze ook gewoon diksap, dus vocht krijgt ze genoeg binnen bied de melk gewoon aan, wil ze niet meer is het ook prima
Jesper krijgt alleen nog maar gewone melk sinds een week of 2 en maximaal 2 flesjes per dag. Vind het persoonlijk ook wel een beetje veel voor 11 maanden.
ik moet van het CB ook 3 flesjes opvolg melk geven tot 1 jaar. minimum is nog steeds 500 ml en anders 5 druppels vit. d. Je mag indd dan 1 fles vervangen door koemelk als de kleine 9 maanden is. Maar dat hoeft niet.. Na 1 jaar over naar groeimelk of koemelk, das een eigen keuze..
Als ze 1 zijn geworden hebben ze nog maar 300ml melk per dag nodig, de rest halen ze uit het eten en overig drinken. Of je groeimelk (nr 3)of gewone melk gebruikt is je eigen keuze. Als je gewone melk geeft moet het wel half volle melk zijn en bevelen ze aan om extra vitamine D druppels te geven omdat ze die nog niet genoeg zelf kunnen aanmaken. In groeimelk zitten de vitamines er al in. Raven krijgt nu 's ochtends 150+5 en bordje pap. 's middags een bruine boterham, fruit en diksap en avondeten met erna nog een flesje van 120+4 en tuurlijk een tussendoortje en diksap als het hier koffietijd is
Esmee krijgt al sinds ze 7 maanden is al geen opvolg melk meer, ze drinkt half volle melk, was ook geen probleem volgens het cb.
jeetje, wat een verschillende reacties en meningen en toch doet ieder kindje het weer goed. ik ga trouwens de opvolgflessen hier verminderen. bedankt iig
hier: s'ochtends 180cc halfvolle melk + 5 scheppen bambix(12mnd) fruit 2 á 3 stuks tussen door drinken + soepstengeltje 12.00 1 of 2 broodjes + drinken 16.00 drinken + snackje (rozijntjes/ ontbijtkoekje) 17.15 warm eten + yoghurt 19.00 flesje met pyjama papje.
Hier nog steeds groeimelk. s`ochtend een papfles 210 s`middags bij zijn broodje ongeveer 150 ml en s`avonds voor het slapen gaan nog 180 ml groeimelk.
Bij ons is ze ook nog zo verzot op haar flesje, dat ze die nog gewoon krijgt. Dit is ons schema: 7.00 uur papbord of papfles 10.30 uur fruithap 12.30 boterham en fles groeimelk 15.00/15.30 soepstengel of koekje met tuitbeker roosvicee 18.00 avondeten (of wat wij zelf eten of potje/Olvarit a la carte) en een bakje yoghurt of kwark toe. Paar slokjes drinken en om een uur of 7 gaat ze naar bed.
Hier krijgt Nathan sinds 1 week 2 flessen, en die gaan allebei nog heerlijk op! Ik denk dat ik nog een hele tijd opvolgmelk ga geven, sowieso pas na 1 jaar halfvolle melk. Dit is zijn schema nu: 08.30 210 +7 10.00 Fruit, 1 stuk met wat thee 13.00 2 boterhammen (sinds vandaag) met thee 15.00 rijstwafeltje met wat sap of een stukje komkommer 17.00 groente en yoghurt met fruit na 19.00 210 +7
Wij gaven tot 11 maanden 2,5 fles. 1 pap 's ochtends, 1 's avonds, en een halve bij de boterham. Met 11 maanden zijn we die halve gaan vervangen door thee. En sinds vorige week krijgt hij een flesje warme gewone melk (120cc) voor het slapen gaan. We hebben net het laatste pak nr3 melk aangebroken. En daar krijgt hij nog pap mee 's ochtends. Als dat pak op is, krijgt hij gewoon pap met gewone melk. Dan is hij binnen 2 maanden over van 500 cc nr3 naar 300 cc gewone melk. Maar dan moet ik zeggen dat C verder prima eet. warme hap van 200gr+, fruit ook zoiets, en 1 boterham.
Nina heeft het volgende schema: 07.30 papfles (180 +6) 11.00 fruithap 12.00 broodje met beleg 13.30 120 + 4 16.00 koekje of soepstengel of klein stukje krentenbol 18.00 groente + vers fruit als toetje 19.30 180 + 6 tussendoor diksap/water/thee En alle flesjes gaan hier nog steeds ramleeg. Planning is wel de avondfles ook te gaan minderen.