Straks: Baby en hond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Wij willen onze hond ook zoveel mogelijk betrekken bij de kleine. Omdat onze hond nooit boven komt willen wij zelfs speciaal een bed in de woonkamer zetten straks.
    Ik verwacht van de kraamhulp niet dat ze onze hond uitlaat, maar ik ga wel aangeven dat we een (herders)hond hebben. We willen de hond overal bij betrekken, dus de kraamhulp moet open staan voor (grote) honden.

2. maitestar

maitestar Lid

8 okt 2007
    91
    0
    0
    Hondenspeciaalzaak
    Meppel
    Ik ben duidelijk beetje dwars want hier mag niemand anders de honden uitlaten en al helemaal niet een kraamverzorgster waarvan ik niet weet hoe haar kennis is qua hondengedrag :)

De honden zijn het hier gewend om het in de tuin te doen als het nodig is, zo kan ik bijv. 's avonds laat de honden niet uitlaten omdat ik alleen ben en ik mijn zoontje niet geheel alleen thuis laat. Dus dan zijn ze helaas verplicht om het in de tuin te doen. Maar dat is zometeen in de kraamperiode wel weer handig, want ik zal ook niet gelijk de 1e dag weer aan het uitlaten gaan :)

Ik heb ook duidelijk op het formulier van de kraamzorg aangegeven dat we 3 honden hebben, dus ik hoop dat ze zo slim zijn om dan niet iemand te sturen die niks met honden te maken wil hebben :rolleyes: Nou ja, anders is ze het hier vrij gauw zat want wij hebben hier een stelletje hyperactieve en aandachtsge*le honden :)

Mensen die hun honden in kennels/garages/aparte kamers houden snappen duidelijk weinig van honden.
    Tuurlijk zijn er honden die hier beter tegen kunnen en dan met name de herders waar nog echt mee gewerkt wordt. Maar honden zoals Beagle's zijn gezelschapshonden en horen gewoon bij de familie.
    Als je dan toch geen werk en last wilt hebben van een hond haal dan zo'n leuk knuffeltje bij de Bart Smit ofzo :rolleyes:
    Moet er niet aan denken om onze honden zo apart te laten leven en ik denk dat ze hier zelfs dood zullen gaan van ellende :cry:

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat zou heel fijn zijn!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wat ik me afvraag als ik jullie verhalen lees..
    Is er een partner in de buurt?

Mijn man neemt zoiezo 2 weken vrij na de geboorte en laat dus ook de hond uit, mocht ik het daarna nog niet kunnen, is de kans groot dat martin ook nog bij mij is (zorgverlof) maar anders mag de kraamvisite/oma/buurvrouw haar uitlaten. Nou hebben we wel een makkelijk hondje en gaat dat dus ook.
    Als je een hond of honden hebt waar dat niet bij gaat, is het dan geen idee om voor die paar weken ( en dan 3 x oefenenen voor de bevalling) een hondenuitlaatservice te vragen.
    Als je hond niet met andere kan , is er vaak ook de gelegenheid van half uurtje alleen uitlaten in de buurt.

5. Niet meer actief

Jep partner is aanwezig en die laat ook 's ochtends en 's avonds de hond uit maar die kan geen 2 weken vrij nemen na de bevalling. Helaas is dit gewoon echt niet mogelijk.

Overdag zal iemand anders de hond er dus 2x uit moeten laten.
    (Nu doe ik dat)
    Ach, het komt vast wel goed. De buurvrouw, mijn moeder, schoonmoeder/vader ze willen allemaal vast wel een handje helpen.

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    herdershond?!?! beter alleen ivm werken? beagle gezelschapshondje?
    uhm beagle is dan wel klein maar zit een heeeel groot en eigenwijs karakter in wat tuurlijk nog steeds hond=roedeldier is, herder ook overigens maar beagles hebben ook echt uitdaging nodig ;) :)

enne helemaal mee eens vwb honden apart houden en begrijpen hun hond niet 8)

haha moest lachen om je uitdrukking vwb bart smit hondje. mss een virtueel hondje via de ds ofzo ;)

gr

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat vroeg ik me ook al af, waar blijven die mannen?
    Niet alleen om de hond, maar mijn man neemt zeker 2 weken vakantie op, dat heeft ie meteen gezegd, die wil niets missen en voor ons zorgen! Houdt ie nog 3 weken over, ik zie het probleem niet.
    En niemand anders kan onze hond uitlaten, zeker niet een kraamhulp. Al zou het een kraamhulp zijn die niet bang is voor honden, mijn hond kent ze niet en hij haar niet en in zo'n tijd van verandering kan hij onvoorspelbaar gedrag vertonen. Het is en blijft een dier, een groot sterk dier in dit geval. Mijn man wil er ook voor hem zijn. Nu is hij ons enige "kind" en de verandering zal al groot genoeg zijn voor hem, fijn dus als de baas er voor hem is.

8. Niet meer actief

Niet alle banen zijn wat dit betreft gelijk. Mijn vriend kan no way 2 weken vakantie opnemen. Hij heeft ongeveer maar 2 weken vakantie per jaar en deze kan hij niet zelf inplannen. Deze staan gewoon vast.
    Mijn vriend zal ook niets missen en voor ons zorgen maar vakantie opnemen dat is gewoon absoluut geen mogelijkheid.
    Je kan er echt niet vanuit gaan dat dit voor iedereen mogelijk is.

9. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heey heey
    ook hier binnenkort baby en hond samen
    nou ben ik niet bang dat het mis gaat
    want heb bewust een ras gekozen die super lief voor kinderen is
    het is een tosa inu reu van bijna een half jaar oud
    en is super gek met kinderen
    zoontje van zwager ken er alles mee doen
    aan zijn achter poten trekken
    bij zijn voederbak
    en Rex(zo heet me hond) laat alles toe
    en ja van die luiers had ik ook gehoord
    maar vind het grote onzin
    ik laat rex buiten gewoon naar andere kinderen/baby's gaan
    haha van de week sprong hij gewoon bijna in een kinderwagen
    om die bay een wasbeurt te geven
    gelukig had die vrouw ook een grote hond

10. maitestar

maitestar Lid

8 okt 2007
    91
    0
    0
    Hondenspeciaalzaak
    Meppel
    Mij zie je nergens zeggen dat een Beagle geen uitdaging nodig heeft ;)
    Alleen het verschil zit hem in het feit dat bijv. een Herdershond waar nog echt pakwerk mee gedaan wordt ook uit lijnen komt die dit al generaties doen, deze honden zijn gewend om in kennels te leven. En dit ook al generaties lang, dus deze honden zullen er beter tegen kunnen dan andere rassen al zijn hier natuurlijk ook wel uitzonderingen bij.

Maar dit dus in tegenstelling tot bijv. een Beagle die gebruikt werd voor de jacht, maar verder dus wel gewoon bij de baas in huis leefde. Dit bedoelde ik dus qua 'gezelschapshonden'. Deze honden/rassen zijn niet echt gewoon om alleen te leven.
    Dit is dan ook in de karakteromschrijving van bijv de beagle terug te vinden. Hier staat duidelijk dat ze allemansvrienden zijn die erg moeilijk alleen kunnen zijn en het liefst in een groep mensen en/of honden leven.

11. zogelukkig

Er worden geen honden gefokt die lief zijn voor kinderen.
    Buurtgenoten hebben een stafford en een pit en dat zijn de grootste kindervrienden die ik ken. Hier in het park loopt een golden en die is niet te vertrouwen met kinderen.
    Een hond wordt niet lief geboren!

Aan poten trekken, met de handjes in de voerbak komen? Dat is vragen om problemen! Gewoon dat kind leren dat dat niet mag voor zijn eigen veiligheid. Ik ken het verhaal van een hond die in een onbewaakt ogenblik het eigen kind had gescalpeerd. Dan kom je ook niet meer aan met: "dat doet ie anders nooit!". En de hond krijgt een spuitje...

Bovendien is een vreemd kind in het park een andere situatie dan je eigen baby thuis.
    Ik laat mijn hond niet tegen kinderen aanspringen, ben daar gek zeg! Je weet nooit hoe het kind en daarmee de hond zal reageren, het is en blijft een dier! Bovendien kunnen kinderen daarmee een trauma oplopen en moeders kunnen boos worden omdat ze het vies vinden, gewoon niet toelaten dus!

Ik kan wel zeggen mijn hond is gek op kinderen en hij doet niks, maar dat kan je nu eenmaal niet voorspellen. 't Is nu eenmaal geen voorgeprogrammeerde robot.

12. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    sorry ben het niet met je eens
    want ik vind het alleen maar beter dat rex niks doet
    ik moet nie hebben dat als de kleine per ongeluk bij zijn voerbak komt,
    dat hij gelijk hapt!

13. zogelukkig

Je weet niet hoe het straks zal gaan als de baby er is.
    Zeg nooit nooit.
    Ik kan ook alles met mijn hond doen, hij is superlief en gek op kinderen, maar ik neem geen risico's.

14. maitestar

maitestar Lid

8 okt 2007
    91
    0
    0
    Hondenspeciaalzaak
    Meppel
    Kinderen nooit toelaten bij honden die aan het eten zijn.
    Vanuit de natuur is het heel normaal dat een hond met rust gelaten wordt tijdens het eten en een ranglagere mag zelfs de leider straffen als die (te dicht) in de buurt komt.

Onze honden doen hier ook absoluut niks als ze aan het eten zijn, maar ook hun verdienen gewoon hun rust en Bryan blijft er dan ook netjes bij weg.
    Wel mag hij ze soms de voerbak met eten geven, zodat de honden het toch als een positief iets zien als hij aan hun voerbak komt. Maar voor de rest er lekker bij weg blijven.

Honden worden inderdaad niet lief geboren voor kinderen. Al hebben sommige rassen, zoals Staffords, het wel erg sterk in zich zitten. Maar door verkeerde ervaringen/opvoedingen kan dit natuurlijk beinvloed worden.

Dat je hond goed omgaat met vreemde/andere kinderen is geen garantie dat het met je eigen kind wel goed gaat. Een hond heeft het namelijk prima in de gaten dat het kind maar tijdelijk in zijn omgeving is en wordt dus niet als indringer gezien. Dit is natuurlijk anders met een eigen kind.

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

veghelsemeid; een tosa inu is 'geen' speciaal gefokte hond die kindvriendelijk zijn hoor! of ik heb een heeeel ander ras voor me, deze zijn gefokt voor vechten en daarbij is jouw 'reu' nog maar een half jaar, je kan, vind ik pas meer over het karakter van jouw hond zeggen als deze stabiel is en dat is hij nog zekr niet met een half jaar(pas rond zijn 3e levensjaar ofzo)
    sorry voor het aanvallende maar moest dit echt even kwijt....

gr

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    nee dt wat jij aangeeft is dan in die lijnen het geval ja, maar de herders die de meeste mensen in huis nemen, voor wat ik om me heen zie. die dus een 'huishond' willen kiezen zowieso geen 'politie'(pakwerk hond)lijn. maw een pak/terreinhond, waar jij het nu over hebt. ik snap je zeker wel hoor in dat opzicht.
    een hond welke dan ook blijft een roedeldier idd, en tja dan zijn er natuurlijk specifieke eigenschappen per hond doorgefokt, zodat de een 'beter alleen' kunnen zijn dan andere, maar ik persoonlijk vind dat je een hond zowieso niet te lang alleen moet laten. gwoon om het feit dat het een roedeldier is en blijft en als je voor een hond kiest moet je er ook zijn voor hem/haar. ben ervan overtuigd dat een hond waarvan de eigenaren dus op die manier aandacht geven aan hun hond, langer leven en gezonder zijn(uitzonderingen daargelaten he) dus minder huidklachten en drukke blafferige hondjes zeg maar, meest herkenbaar met gestresste of gefrustreerde hondjes)

gr

17. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik beval (hoogst waarschijnlijk) dit jaar nog,
    en mijn vriend kan geen 2 weken vakantie meer opnemen, hij heeft nog 5 dagen en die gaat hij dan ook gebruiken...
    Niet iedere situatie is het zelfde...

18. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Inderdaad, wat de mannen betreft: die van mij heeft een eigen zaak waar hij echt geen 2 weken vrij van kan nemen. Geen werk is geen inkomsten en die kunnen we nou eenmaal niet (zo lang) missen.

19. maitestar

maitestar Lid

8 okt 2007
    91
    0
    0
    Hondenspeciaalzaak
    Meppel
    Oh ja, ik heb natuurlijk ook nog een vent :)
    Maar ja, die is baggeraar en is dus alleen vrij met de bouwvak. Voor de rest kan hij heel sporadisch vrije dagen sparen als hij voor iemand in moet vallen.
    Hij is dus van zondagnacht tot vrijdagavond weg en slaapt in een hotel of aan boord, vandaar dat ik doordeweeks dus helemaal alleen ben.
    Ik hoop dat hij rond de bevalling wat vrije dagen heeft, hij krijgt van zijn baas geloof ik 2 dagen ofzo dus dat stelt ook niet echt wat voor.
    Vandaar dat het voor mij ook heel lang geduurd heeft voordat ik klaar was voor een 2e.

20. Niet meer actief

Nee inderdaad ik heb ook nog nooit gehoord dat de tosa inu bekend staat als een speciale 'kind vriendelijke hond'. Wel dat ze een hoge tolerantie drempel hebben. Maar een drempel is een drempel en ook daar kan overheen gegaan worden..

Wij hebben zelf een akita inu en ondanks dat het een schat is zal ik hem nooit 100% durven vertrouwen met kinderen. Het is en blijft een dier.
    Daarbij komt dat een hond niet alleen bijt omdat hij boos is maar een hond bijt vooral ook uit angst. Stel je voor dat je kindje op een of andere manier iets doet wat de hond absoluut niet verwacht en kent dan is de kans aanwezig dat hij bijt/schrikt, dit risico moet je nooit willen nemen.

Deel Deze Pagina