Straks: Baby en hond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ben het niet met jullie eens!
    maar goed dat ben ik!

2. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Waar ben je het niet mee eens? :D

Mijn vriend werkt voor zichzelf en we zijn nu een buffer aan het opbouwen zodat hij straks 6 weken vrij is en we met zn 3tjes kunnen zijn. Erg blij mee!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
  4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als ik achter die kinderwagen had gelopen, had je hond toch echt even flink op zn fl*kker gehad. Honden van anderen horen niet bij mijn kinderen, mijn honden niet bij kinderen van anderen. Hoe lief ook. Jij vindt het grappig, ik vind het echt meer dan asociaal.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik zou dat ook niet vinden kunnen hoor dat je hond je kind aflebbert in principe bij mijn eigen kids mag EEN lebber best maar dan moet het ook genoeg zijn.

Wat ik vind: GEEN ENKELE HONDENRAS IS KINDERVRIENDELIJK! Een hond zelf kan wel kindvriendelijk zijn maar is niet ras gerelateerd, ze zeggen dat Goldens de meest kindvriendelijke honden zijn maar die staan dus ook in de bijt top10 omdat mensen die honden "vertrouwen" je moet geen enkele hond 100% vertrouwen het blijft een dier met natuurlijk instincten en wat zichzelf altijd op nummer 1 heeft staan in nood (want dat is de natuur alhoewel het natuurlijk wel heel erg eruit is gefokt inmiddels)

WIj hebben met onze honden zo gedaan.

Ze mochten/mogen altijd mee naar de kinderkamer, toen ik zwanger was en dingen ging klaarleggen of toen de baby er was mocht onze golden de luier aporteren naar de vuilnisbak en de andere ging ook gezellig erbij zitten (okay eerlijk ik brak af en toe mijn nek erover maar wilde ze erbij betrekken)

Toen we thuiskwamen van het ziekenhuis hebben we de maxi cosi op de bank gezet en hem echt helemaal af laten lebberen door ze (natuurlijk erna schoongemaakt) toen op bed met de deur open en de honden erbij gelaten net zolang tot het niet meer "nieuw" was *en dus niet meer zo leuk...die baby hadden ze nu wel gezien.

Ik laat NOOOOOIT onze zoon alleen met ze maar wel gewoon los met elkaar (zonder bemoeienissen van mijn kant) dus als ie omgelopen word en daardoor moet huilen liet ik dat gewoon gaan (met mate natuurlijk als ie echt pijn zou hebben zou ik hem pakken) de honden doen het nu dus niet meer en doen voorzichtig met hem ze weten dat huilen niet leuk is en gaan hem dan troosten.

Onze zoon knuffelt echt met de honden zodra hij ze knijpt of ergens steekt pak ik mijn zoon aan dat dat niet mag en pijn doet.

Eten gebeurd hier apart als de honden iets hebben gaan ze even in een aparte ruimte OF de baby gaat in de box (met bv botje ofzo) zoiezo als ik even de was aan het doen ben gaat onze zoon de box in...

Met kraamzorg hebben we ze overdag buiten in de ren gegaan je moet er ALTIJD van uitgaan naar vreemde mensen toe dat ze niets van honden willen weten ervan uitgaan dat ze het wel leuk zouden vinden is een beetje aso vind ik, iemand kan vroeger wel gebeten zijn en vreselijk bang zijn.. ze vragen het wel bij de intake maar dan nog een proffesioneel werkend iemand zit niet te wachten om te zorgen voor je hond, ze is er voor jou en de baby that's is.. zij is een pro dus jij zorgt dat je dat ook bent..

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Professionele houding? :rolleyes: Hoe in vredesnaam is dat op mij van toepassing in dit geval? Lijkt me nogal een misplaatste woordkeuze. En zorgen voor een hond lijkt me ook nogal overgewaardeerd als ze alleen maar even 1 of 2 keer 5 minuten met de hond naar buiten moet.

Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen mijn hond leuk vindt. Maar no way dat mijn hond het accepteert als hij de hele tijd in de bench moet. Dat vind ik ook niet normaal, het is echt een absolute gezeldschapsdier. Hij gaat nu dus ook alleen in de bench als hij alleen thuis is. Hij zou zich zwaar gepaseerd voelen als hij zodra de baby er is, steeds in de bench moet. Daarbij vind ik het WEL zeer belangrijk dat de kraamverzorgster onze hond bij haar werkzaamheden met de kleine betrekt. Puur alleen maar omdat ik wil dat onze hond de baby zal accepteren en niet omdat ik vind dat iedereen aandacht moet schenken aan onze hond. Daarbij zal ik de visite ook verzoeken om de hond even aandacht te geven als ze langs komen en niet alleen ons kind. En ja, als de visite bang is voor honden hoeft dat natuurlijk niet.

Wat betreft mannen: mijn man is de eerste 2 weken ook gewoon thuis als de kraamverzorgster er is. Dus die zal de hond inderdaad uitlaten ;) Het ging mij meer om het principe: ik vind het onzin dat het uitlaten van een hond niet tot een takenpakket hoort maar het doen van de afwas/was of het koken van eten wel. Dan heb ik liever dat ze hond uitlaat en die andere huishoudelijke klusjes laat liggen. In het geval dus als mijn man geen vrij had kunnen krijgen (want dat is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend). Ik heb ook geen ouders die even tussen de bedrijven door onze hond kunnen uitlaten (wonen allemaal een uur rijden hier vandaan).

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als trouwens blijkt dat de kraamverzorgster een trauma heeft wat honden betreft en dus absoluut niet bij onze hond in de buurt durft te komen, kan ze wat mij betreft ook weer vertrekken. Dat gaat gewoon niet werken. Ik betaal niet voor niets voor haar hulp en als vervolgens onze hond door haar toedoen opgesloten moet worden, ga ik daar niet mee akkoord. Dat zal het proces van accepteren alleen maar tegenwerken. Lijkt me ook nogal raar als het bureau iemand bij ons plaatst die niet met honden in 1 ruimte kan terwijl wij een hond hebben. Daar mag best wel rekening mee worden gehouden.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik houd zoveel mogelijk rekening met andere mensen en iemand die komt om jou, de baby en gedeeltelijk je huishouden te verzorgen is er NIET om je hond te verzorgen en al helemaal niet om uit te laten, DAAR word ze gewoonweg niet voor betaald je mag blij zijn als ze wat extra's doet in de huishouding tegenwoordig meeste doen alleen maar moeder/baby gerelateerde dingen, dus afwassen, de was, je bed verschonen, de doucheruimte schoonhouden (omdat daar de moeder schoon moet kunnen wassen) ze doen amper wat tegenwoordig (of je moet mazzel hebben met een van de oude stempel)

Maar de verantwoordelijkheid van een hond ligt toch echt bij jezelf en je kan iemand anders niet opzadelen met jouw hond en je totaal niet sociaal opstellen, JIJ kiest voor een hond, ZIJ niet.
    Je kan mazzel hebben met iemand die het niet erg vind maar je kan ook iemand treffen die geeneens binnen durft te komen en beetje raar om dan te zeggen dat ze op mag zouten want je had dat wel kunnen voorzien..

9. Niet meer actief

Ik vind dit echt belachelijke opmerkingen sorry. Het wandelen met onze hond is naar mijn mening echt gewoon een onderdeel van ons huishouden, net als de afwas etc. En juist dat de kraamzorg komt om voor MIJ te zorgen is in mijn ogen al een reden dat ze dus best met de hond kan wandelen. Want dat is wat 'ik' normaal doe en nu niet kan. Zij is er om mij te ondersteunen in de dingen die ik tijdelijk niet zelf kan en daar valt dan dus ook de ZORG voor onze hond onder.

En kom dan niet aanzetten met dat ik de verantwoordelijkheid van een hond hebben bij iemand anders opzadel want dat doe ik juist niet. Het tegenovergestelde is juist waar (in mijn ogen) ik neem JUIST de verantwoordelijkheid door mijn hond niet in een bench/ren te stoppen maar te willen dat hij er op een normale manier uitgelaten wordt. Want een hond in een bench stoppen vind ik weglopen voor je verantwoordelijkheid.
    Het is gewoon een deel van de ZORG voor mij. En daar heeft ze zelf voor gekozen, zij wil voor een ander ZORGEN.

10. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    het klinkt heel aannemelijk wat je zegt, maar in de praktijk werkt het vaak zo niet, de kraamhulp is er idd. niet om voor je huisdieren te zorgen, ik heb nu drie keer eerder kraamhulp gehad en geen een heeft de honden uitgelaten, dat hoort niet tot hun takenpakket, als alles mee zit en het lukt qua planning komt er nu een hulp kramen die ik ken en zij heeft aangegeven dat ze het juist leuk vind om even met de hondjes te gaan lopen, dat zou heel mooi zijn, maar lukt dat niet dan niet, ik heb altijd geregeld dat mijn moeder, zus of man de honden uitlieten. huisdieren zijn dus je eigen verantwoording of je het er nu mee eens bent of niet. het is helemaal afhankelijk van de hulp zelf of ze het willen doen of niet, het is geen verplichting.

11. Niet meer actief

Toch raar dat er zoveel verschil zit in wat kraamvrouwen wel en niet doen. Hier is er absoluut geen mogelijkheid dat moeder/zus/man in de middag de hond eruit laat (die zijn er namelijk niet). Indien de kraamvrouw weigert om de hond eruit te laten zie ik geen andere optie dan dat ik er met de hond uit ga. Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn? Dan zou ze van mij ook niet meer hoeven te komen want dan doe ik de afwas, de was, het opruimen en alle zorg voor ons kindje ook wel meteen.
    De afwas en alle andere huishoudelijke taken kun je in principe laten staan en doet mijn vriend wel 's avonds. Maar die hond kan geen urenlang in huis zitten zonder zn behoefte te doen.

Maar ach, hier is zelf een verhaal bekend van een kraamhulp die niet wilde stofzuigen etc omdat zij er alleen was voor de baby. En 3 dagen later kwam een vervanger en die deed werkelijkwaar alles. Ze waren van hetzelfde kraamzorgbureau, dan klopt er toch ook iets niet..

12. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    er zit idd. een heel verschil tussen de hulpen, ik heb er eentje gehad die niet wilde koken, omdat ze dat gewoonweg niet kon zei ze, dus ik stond de dag na de bevalling zelf weer te koken. ik heb er eentje gehad die doodsbang en allergisch was voor katten, laat ik nu 4 katten hebben. En eentje die zo onhygienisch was dat ze de wc schoonmaakte met het vaatdoekje wat voor het aanrecht was en daarna het doekje weer lekker op het aanrecht neerlegde, het is dat ik het zag, ging zowat over mijn nek.

maar is een uitlaatservice dan niks voor je, bel gewoon en leg de situatie uit, dat het voor maar bv. twee weekjes is totdat je zelf weer hersteld bent, dan komen zij je hond tussen de middag ophalen en gaat die lekker een uur mee het bos in, de rest van de dag liggen ze dan voor pampus. of een buurvrouw die even je hond wilt meenemen.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    officieel horen heel veel dingen niet tot het takenpakket je moet alleen mazzel met iemand hebben die veel dingen doet die buiten het pakket vallen (dan heb je gewoon mazzel maar het is niet "normaal")

Er zijn toch ook vrienden of familieleden die even die ene week van je leven die hond uit kunnen laten, of gaan jullie nooit op vakantie of zijn jullie nooit zo ziek of iets dergelijks, goede passende opvang vinden is ook deel van die verantwoordelijkheid waar ik het over heb en je proffesioneel opstellen tegenover werkende mensen die niets met jouw hond te maken hebben..

14. Niet meer actief

Jeetje, wat belachelijk zeg. En dat vaatdoekje wat voor de wc gebruikt werd, ik ga bijna over mn nek.

Het zou inderdaad een oplossing zijn om een hondenuitlaatservice te bellen. Ach we zien het straks ook allemaal wel. Heb morgen de intake met het kraamzorgburea dus zal er eens naar vragen hoe zij met honden omgaan etc.

15. Niet meer actief

Wij wonen meer dan 300km bij onze familie/vrienden vandaan dus dit is voor ons geen optie. Mijn moeder komt wel de eerste dagen dus zij zal dan wel met de hond lopen maar zij heeft ook gewoon haar baan thuis en zal na 2/3 dagen weer vertrekken.
    Indien wij ziek zijn lopen we zelf met de hond (alhoewel we nooit echt ziek zijn) en gaan we op vakantie dan brengen we de hond naar mijn ouders.

Toch vind ik het raar dat jij dit 'je proffesioneel opstellen' noemt tegenover mensen die niets met mijn hond te maken hebben. Ten eerste vind ik de woorden 'proffesioneel opstellen' al belachelijk (We praten over het uitlaten van een hond, hallo?) en ten tweede deze mensen hebben toch met MIJ te maken en die hond is een onderdeel van mij en ons leven. Dus hebben ze ook met mijn hond te maken.
    Als de hond de babykamer binnenloopt en de kraamvrouw ziet dat zegt ze er dan ook niets van omdat ze 'niets met mijn hond temaken heeft'?

16. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    Door de ervaringen met die hulpen hoef ik ook niet meer de volledige uren te hebben, ik heb de mazzel dat mijn moeder veel komt helpen.

maar je zult zien dat het allemaal wel goed komt, ik heb drie honden en er valt altijd wel wat te regelen, hoop dat je morgen positief nieuws hebt van het kraamzorgbureau, dat ze een hulp kunnen regelen die zelf ook honden heeft, dat scheelt al de helft, want die weten wat het inhoud en willen misschien best wel even een rondje lopen met je hond. succes!

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn vrienden wonen zo'n beetje overal in het land. Het is niet zo dat ik in een kleine kliek op een dorp woon ofzo. Dus nee, zo makkelijk gaat dat niet. En wij nemen de hond mee op vakantie. En anders logeert ie bij mijn moeder. Maar dat is nu geen optie omdat ik JUIST wil dat de hond zo snel mogelijk went aan ons kindje en niet voor twee weken wordt weggestopt bij mijn moeder.

En de afwas is toch ook je eigen verantwoordelijkheid? Evenals een kind? Waarom zou de overheid/verzekering meebetalen aan kraamzorg als jij zelf hebt besloten een kind te willen baren? Echt, dat slaat kant noch wal.

De kraamzorg is er om jouw taken over te nemen, om jou te verlichten. In mijn ogen is dat dan ook het even uitlaten van de hond ja. Want normaal gesproken doe IK dat als mijn man niet thuis is. Wat is daar nou zo moeilijk aan? En dat het niet onder het takenpakket hoort weet ik, dat is mijn hele punt juist :rolleyes:

Kijk, als de kraamzorg er echt puur alleen was voor het verzorgen van mijn kind, oke. Maar aangezien in datzelfde rijtje ook de afwas, was en het koken van het avondeten hoort, vind ik het vreemd ja dat de hond daar specifiek absoluut niet onder valt. Dat vind ik belangrijker dan die andere drie fluttaakjes die mijn man ook 's avonds wel kan doen.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Want? Hoeveel mensen zijn er nou doodsbang voor honden? Ik heb er 1 in mijn leven gekend.
    En ik heb gewoon liever geen hulp dan wel hulp en mijn hond te moeten wegstoppen. Want daar ga ik dus niet mee akkoord. Mijn hond moet juist onze baby accepteren en er geen wrange gevoelens naar ontwikkelen. Dat lijkt mij belangrijker dan een hulp die irreele angsten heeft naar een klein hondje toe. Die hoef ik dan echt niet, dat werkt namelijk gewoon niet.

Ik ben in het dagelijks leven best wel bereid om rekening te houden met angsten of wensen van anderen. Het gaat me er echt alleen maar om dat ik in die periode die acceptatie heel erg belangrijk vind en dat dat niet gaat werken als ik de hond moet wegstoppen omdat de kraamverzorgster er bang voor is. Dat lijkt me niet vreemd.

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi hoi,

Ik ben zelf kraamverzorgende en ik kan jullie vertellen dat honden uitlaten of voor huisdieren zorgen idd niet tot onze takenpakket hoort.

Als allereerste zijn we er voor moeder en kind en daarnaast voor evt. andere kids, de papa niet te vergeten, het bezoek als die komt en wat huishoudelijke taken. Dan ligt het er dan ook maar net aan hoe het met alles gaat. Want als je bijv. bv wil geven en je hebt veel problemen daarmee dan gaat daar natuurlijk veel tijd in zitten en is er minder tijd voor andere dingen. Het eerst wat dan vaak elaten wordt is een keer bijv. stofzuigen of de was.

De uren zijn zo verminderd dat alles in die korte tijd gepland moet worden. Dat gaat best als er niks tegenzit.

Het koken van het avondeten doen we tegenwoordig bijv. ook niet meer. Wel eventueel wat klaar zetten als er tijd is of bijv. als mensen s'middags warm willen eten dan uiteraard wel. Gemiddeld zijn we bijv. van 8 tot 14.00 uur in een gezin dus ja dan kun je geen eten koken s'avonds. de eerst dagen wordt er vaak ook wat langer gewerkt dus dan kan het evt. wel.

Ik zou graag willen dat we alles voor jullie konden doen maar helaas dat gaat niet. (ben zelf overigens ook mama van 2 zonen en heb ook een hond, een golden retriever).

Wat je wel kan doen is het in de intake aangeven. Hoewel je er altijd rekening mee moet houden dat je wens niet altijd gegeven kan worden.

Ook kan er in overleg met je kraamhulp veel hoor. Jij kan bijv. aangeven dat je je hond belangrijk vind en dat je dat liever wilt dat ze hem uitlaat dan dat ze bijv. de was strijkt. Ik noem maar iets. Officieel hoort het dus niet tot ons takenpakket. Maar waar je wel op moet letten is dat de ene kraamverzorgende de andere niet is. Soms word ze afgelost in je kraambed door een collega en die kan het dan bijv. weer niet doen.

Zo ook een voorbeeld dat we officieel ook alleen de kraamwas en de babywas maar hoeven te doen. Maar ik ga geen half wasmachine aanzetten. Dan doe ik de rest er wel bij, kleine moeite.

Ik zit bijv. nu in een gezin waar de papa zelf doet stofzuigen en stoffen. heerlijk luxe voor ons hihihi, maar als hij dat graag zelf wil wie ben ik dan om te zeggen nee dat mag je niet want dat hoort in mijn takenpakket. Maar zo heb ik wel veel tijd over. Als ik in die tussentijd bijv. dan die mensen blij kan maken om de hond uit te laten waarom niet. Ik heb bijv. nu de klerenkast en commode van het kindje opnieuw ingericht zodat papa alles makkelijk kan vinden. Hoort officieel ook niet tot het takenpakket.

Een heel lang verhaal maar ik zou gewoon overleggen met je kraamverzorgende.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als ik dit jaar nog was bevallen, had manlief ook geen vakantie meer gehad! ;)
    Met "ik zie het probleem niet" doelde ik niet op het vrij nemen van de man maar op het feit dat ik het wel fijn zou vinden als hij thuis zou zijn. Ik heb vriendinnen die hun man echt niet om zich heen dulden na de bevalling, die dat echt als een probleem zagen! (Kan me daar niks bij voorstellen, maar zo'n bevalling blijkt hormonaal nogal iets teweeg te brengen, geloof ik!).

Deel Deze Pagina