Ik moet er niet aan denken 2 weken mijn man thuis bij een normale bevalling (een keizersnee zou misschien nog wat anders zijn) ik zat na 2 weken gewoon weer achter mijn bureau te werken, als mijn man thuis was had ik nu nog aan het opruimen geweest haha
Duidelijk verhaal! Ik had van de kraamhulp van mijn vriendin ook begrepen dat het niet tot de taken behoort, omdat: je er als kraamverzorgende in eerste instantie bent voor de moeder en de baby en de daaraan gekoppelde huishoudelijke activiteiten. Dus geen plees boenen en geen hond uitlaten. En het ging ook nog om de hygiene. Wat ik op zich wel begrijp, want als je met mijn hond uit bent geweest, zit je onder de modder en haren etc. Ik heb een poldermodel!
Haha lekkere vent heb jij Mijn man doet op het moment zelfs meer in huis dan ik! Dus die mag mij best wel 2 weken komen verzorgen @ MamavanJordy: ah ja, ik snap ook wel dat als een kraamverzorgster er maar beperkt is, dat de prioriteiten volledig uitgaan naar de moeder en de baby en alle andere taken blijven liggen. Maar daar is die takenomschrijving niet op gebaseerd (en wellicht wat verouderd?). Het zal allemaal ook wel goed komen. Onze hond kan iedereen zo om zijn of haar vingers winden met zijn onschuldige uitdrukking En vooralsnog is mijn man er gelukkig om samen met de kraamverzorgster alles in huis te doen.
Ik denk dat het vooral erg belangrijk is om hem overal bij te betrekken. Wij hebben een bruine labrador van 2 jaar. Lekker jong en speels dus. Hebben hem tijdens de zwangerschap lekker in de babykamer laten keutelen als we aan het klussen waren. Na de geboorte heeft mijn vriend de nageboorte laten ruiken en toen alle troep opgeruimd was in de slaapkamer is hij gelijk komen kijken en ruiken. Tijdens de kraamvisite is hij ook gewoon boven geweest om hem overal bij te betrekken. En het gaat super ! Hij is nog geen ene keer vals of jaloers geweest.
haha goed voor jou is echt wel fijn! ik was net een weekend weg en hij heeft perfect voor de kleine gezorgd maar het huis zag er niet uit, hij wil altijd alles doen maar ziet zelf gewoon niets (als ik het vraag doet ie het wel meteen hoor)
Wat wij deden toen onze zoon geboren was, we kwamen it het ziekenhuis omdat ik daar bevallen was.Mijn man is savonds naar huis gegaan en ik en zoon moesten blijven.Mijn man had mijn pyama die ik tijdens de bevalling aan had meegenomen naar huiis en in de mand van de hond gegooit.Wij hebben 2 Boxers en die hebben zitten snuffelen aan het shirt.Zodat ze al wat geroken hadden zeg maar... Toen we thuis kwamen met de kleinen hebben we de kleinen met maci-cosi en al op de bank gezet en als eerste de hond laten snuffelen.De meeste mensen vinden da vies , maar zo ruiken en herkenen ze wel dat het een zoveelste gezinslid is die er ook bij hoort.uiteraard zijn we dr wel bij gebleven tijdens dat ze snufelde, maar uiteindelijk hadden ze genoeg gesnuffeld en gingen ze tervreden in de mand liggen. En de kraamvisite gevraagt om de honden even te aaien om ze niet het gevoel te geven dat ze niet meer bij ons hooren want dan worden ze jarloers.We hebben onse jongens er flink bij betrokken en daar profiteeren we nu nog van! Suc6 ermee....
Hier net de intake gehad van de kraamzorg. Wat de hond betreft een hoop goede tips gekregen en ook is er een notitie van gemaakt dat er een hond aanwezig is etc. Ze vertelde mij dat zij altijd een doekje (bijv. hydro luier, en dan niet met poep erin!) die het kind een dag bij zich heeft gehad aan de hond geven, zodat ze kunnen wennen aan de geur van de baby. Ook is het belangrijk de hond na de geboorte bij de baby te laten (natuurlijk met iemand erbij!) en dan mag hij best even aan het kindje ruiken en desnoods zelfs likken (hierna natuurlijk het kindje wel wassen ) En erg belangrijk is dat de kraamvisite éérst de hond even aandacht geeft, knuffelt en daarna pas naar moeder en kind gaan. Of laat de kraamvisite de hond eerst even een lekker koekje geven o.i.d. Plus dat ze vertelde dat wc's schoonmaken/douche schoonmaken, een boodschapje doen (mits winkel in de buurt is) en zelfs een ommetje met de hond maken gewoon bij hun takenpakket hoort! Wel is het zo dat hun eerste prioriteit moeder en kind is en dit andere in 'overige' tijd gebeurt. Mochten ze hier door omstandigheden geen tijd voor hebben (bijv. problemen met BV waar extra aandacht aan besteed moet worden) dan gaat dat natuurlijk voor.
Tijdens allebei mijn bevallingen was onze hond gewoon erbij in de kamer. Zodra ze geboren waren sprong hij op bed en maar snuffelen en willen likken, zo schattig. Daarna ging hij er bij liggen het liefst met z'n koppie op de baby..... Is denk ik het belangrijkste dat je zelf relaxed blijft, hond evenveel aandacht blijft geven als daarvoor en het hoort gewoon zo. Dan accepteert de hond dat meestal als vanzelfsprekend....
Welke kraamzorg heb je als ik vragen mag!Want bij mijn zoon kreeg ik vivent en die deden dat niet qa hond en naar de winkel(in de buurt)!
Homecare, maar ik hoorde al dat er een hoop verschil zit tussen de bureau's maar ook tussen de kraamverzorgenden. Eigenlijk raar dat er niet 1 richtlijn is..
Zeker met een wat dominantere hond zou ik dat zeker niet zo doen. De ranghoogste krijgt als eerste aandacht, de ranglaagste als laatste. De hond mag best aandacht van bezoek maar bij ons gebeurd dat pas nadat wij als gezin begroet zijn.
oke, ja wij zitten nu niet bij Vivent maar bij IVT, ben benieuwd hoe dat in zen werk gaat!Maar idd beetje raar dat het niet op een zelfde lijn zitten met de kraamzorg....
Onze honden worden ook niet uitgelaten door de kraamzorg ... De eerste dagen is mijn vriend lekker thuis dus die laat ze dan gewoon uit.. En als hij weer aan het werk is komt mij vader hier en die laat ze dan uit... Kan de kraamzorg moeilijk 2 uur met de hond laten lopen aangezien ze dat gewend zijn haha .... De honden laat ik ook gelijk bij de kleine.. Als ik thuis beval blijven de honden ook thuis mocht ik naar het ziekenhuis gaan dan haalt mijn vader ze op.. Maar ik wil wel dat de honden weer thuis zijn voordat wij weer komen met de kleine...
Ik heb ook homecare, zij schijnen idd wel de hond uit te willen laten. Maar goed, ik ga er niet van uit, ik heb liever dat we de tijd met de kraamhulp goed besteden aan de borstvoeding, en andere baby gerelateerde zaken. Als ze nou een dag niet zo veel te doen heeft ofzo vind ik het geweldig als ze de honden uit wil laten, maar van mij hoeft het niet hoor, dat doet mijn man maar.
Mijn hond gaat als ik werk een paar dagen per week mee met een uitlaatservice. Dat vindt hij helemaal geweldig. Het groepje honden is maximaal 7 honden groot en ze gaan altijd ongeveer anderhalf uur wandelen in het bos. Hij komt altijd ziels tevreden thuis. Als ik fulltime thuis zou zijn en niet zou werken zou ik het zelf doen, maar dat kan niet en dit is voor ons een goede oplossing. (Tegen de tijd dat ik thuis kom doet hij net z'n ogen open, heeft hij na de wandeling heerlijk liggen slapen.) Tijdens de kraamtijd gaat hij iedere werkdag mee. Niet omdat we zelf geen klein ommetje met hem kunnen lopen (dat kan mijn partner of vriendinnen die op bezoek komen etc wel doen (of heel misschien de kraamhulp, maar daar ga ik het niet aan vragen)), maar omdat ik het hem gun om in die vreemde tijd elke dag even lekker in het bos te rennen met vriendjes. Dan is er voor hem ook even "quality-time". Iedereen heeft natuurlijk een andere hond met ander karakter en niet overal zijn uitlaatservices, maar ik kan het wel aanraden. Als er geen uitlaatservice in de buurt is, zou je (bijvoorbeeld via een oproepje bij de supermarkt) voor een week of twee weken iemand kunnen regelen die goed je hond uitlaat. Die kan van te voren kennis komen maken, een proefwandeling maken met jou erbij zodat je kan vertellen wat de bijzonderheden van de hond zijn en je betaalt er gewoon voor, dus je vraagt niet een gunst van iemand. Als je dat van te voren regelt heb je geen stress meer over je hond tijdens de kraamtijd en weet je zeker dat je hond ook op afgesproken tijden een fijne wandeling krijgt.