Waarom ga je niet gewoon op zoek naar een fijne oppas? Ik zou dat een fijner idee vinden dan andere mensen ermee op te zadelen. Die kan nu nog een paar keer komen wennen zodat je dochter haar al kent.
Zou ook op zoek gaan naar n oppas. De verpleegkundigen rennen de benen onder hun lijf vandaan, van de ene bevalling Nasr de andere. Stel dat je bevalling niet vlot en je bent twee dagen bezig die tijd kan je een kind niet in het zhuis houden. Of je moet zonder man gaan bevallen als oppas geen optie is.
Echt meid zoek opvang! Kraamzorg en verpleegkundige zijn geen oppas en gaan dit ook absoluut niet doen. Daar worden ze tenslotte ook niet voor betaald he. Mss toch vast iemand van de familie over laten komen?
Kraamzorg gaat kijken wat ze kunnen doen voor me en bellen straks terug! Ze hebben wel een vip kraamzorg die kan wel een uurtje ofzo opletten maarja ze zegt ook je weet nooit hoelang een bevalling gaat duren en of er complicties bijkomen bv keizersnee ofzo! Maar heb alleen iemand nodig die tijdens het persen even oplet haha daarna mag ze weer bij me op de kamer komen. Ze gaat me straks terug bellen! Mn familie kan ik niet met zekerheid vanuit gaan. Vragen ze waneer ik ga bevallen ja als ik dat eens wist e! En dat ze ook moeten werken enzo. Mn moeder is slecht ter been en heeft geen auto en woont ook te ver. Dus aan mn familie heb ik niet veel. Vrienden enzo heb ik niet hier in de omg. Ook te ver weg en hebben ook geen auto. Enigste oplossing dus nog is opzoek naar een gastouder ofzo. Vanavond de verloskundige even vragendie zijn nu dicht. Waar zoek je zo een betrouwbare oppas?
Oppascentrale bellen in je omgeving of gastouderbureau al betwijfel ik of die dit doen. Vip kraamzorg klinkt allemaal leuk maar als jij en stuitbevalling moet gaan doen hou dan rekening met complicaties. Mss duurt het persen lang mss moet je gehecht worden in het ergste geval word het alsnog een kzs. Dan is dat "uurtje" waar jij vanuit gaat zo een paar uurtjes meer. Ik denk dat het echt niet realistisch is om tijdens je bevalling uren met een dreumes op de verloskamer te zitten en ook niet dat het ziekenhuis daar op zit te wachten. Zoals hierboven ook al eens is gezegt wat nou als je bevalling dagen duurd?
ik zag via google dat er in landgraaf een gastouder is die 24 uurs opvang biedt, misschien dat er iets dichter bij jullie in de buurt ook wel iemand te vinden is die zo'n uitgebreide opvang bied?? je zou eens kunnen informeren bij een gastouder bureau
Ik heb er dus totaal niet aangedacht oppas te regelen, lekker dom!! maar wij hebben nu gelukkig heel omslachtig van alles kunnen regelen we hebben er 1 voor snachts die vaak niet overdag kan, mocht het snachts beginnen dan zorgt de "nachtdienst" dat ze in de ochtend overgenomen word door iemand die ook een uurtje moet rijden eventueel overdag is er hier dichtbij ook iemand die kan bijspringen tot die op afstand erzijn maar die word vandaag geopereerd dus ligt ook aan haar herstel, maar ik neem mijn dochtertje niet mee naar het ziekenhuis
Maar hoor je wat je zegt? Je hebt alleen iemand nodig die 'tijdens het persen even oplet'. En tijdens de ontsluiting is je dochter er gezellig bij? Daarbij ligt je kindje in stuit, dus heb je meer risico op complicaties en een keizersnede. Natuurlijk kun je geluk hebben en verloopt het soepel, maar wil je dat risico nemen? Stel je voor dat er iets mis gaat en dat arme kind zit er bovenop. Of je bevalt midden in de nacht. Ik zou gewoon nog liever alleen bevallen... Kan er niemand komen logeren bij jullie?
Ik zou mijn kindje ook echt nooit bij de ontsluiting willen hoor! Mijn nichtje was er de eerste 2 uurtjes bij toen haar moeder ging bevallen omdat ze niet eerder opgehaald kon worden. Dus de eerste cm zeg maar. Nou ze heeft het er nu nog over (9 maanden later). Dat mama veel pijn had en soms moest blazen enz. Kun je nagaan als ze er bijna de hele bevalling bij is en jou ziet pijn lijden. Dan zou ik eerder overwegen je man thuis te laten oppassen en de bevalling alleen te doen. Ik hoop echt dat je kunt regelen dat ze de hele bevalling ergens kan blijven. Misschien toch eens een gastouder bureau bellen of een Oppascentrale en het probleem uitleggen. Misschien zit er wel iemand in hun bestand die het geen probleem vind om in de nacht op te passen.
Ook ik ben van mening dat een bevalling veel te heftig is voor een kind, die kun je daar echt niet zomaar aan blootstellen. De kans is groot dat ze een trauma oploopt, terwijl een geboorte eigenlijk iets moois hoort te zijn (hoe vervelend een bevalling ook kan verlopen - want heb je daar al eens over nagedacht?). Er zijn echt wel genoeg alternatieven. Gastouderbureaus genoeg en daarnaast zijn er veel sites voor oppassers (en ouders). Het is misschien spannend, omdat je niet direct weet wie betrouwbaar is.. Maar ik heb zelf ook altijd opgepast via zulke websites en Marktplaats. Je weet nooit waarbij zo'n oppas je in de toekomst nog kan helpen
Ik zat ook nog te denken aan een ander argument om je kind niet bij de bevalling te laten zijn: tijdens de fase van ontsluiting moet je je kunnen focussen op jezelf en echt "naar binnen keren" . Als jij steeds bezig bent met je oudste heb je grote kans dat je niet voldoende kunt ontspannen en focussen waardoor e.e.a. veel langer kan duren! Dat is bijvoorbeeld ook een reden dat ziekenhuizen vaak niet toestaan dat familie op de gang zit te wachten (Amerikaanse toestanden) terwijl een vrouw bezeg is, dat werkt tegen! Zit je daar uren en uren met je kind en t schiet maar niet op...
Kun je je bevalling niet plannen of laten inleiden dus op een gekozen moment. Dan kun je jullie kleine ook op tijd wegbrengen. Ik zou het overleggen met je vk. Hopen dat je dan niet eerder begint natuurlijk.
oei ik zie meteen dit voor me. mama in bed te puffen, papa die zijn aandacht probeert te verdelen tussen mama en kindje nr 1. Dan blijkt dat er iets mis dreigt te gaan, een kluwe aan verzorgend personeel komt binnen, gaat druk aan de slag, infusen in, scheren bed van de rem en rennen naar de ok. Papa er op een draf achteraan, in de ok kleding en hup naar de ok. En daar helemaal alleen in een chaotische kamer een klein mensje, verlaten en vergeten in alle drukte. Nee is zou toch oppas zien te vinden voor je kleine
Linkt me verschrikkelijk voor jou en voor je kind om bij de bevalling te zijn. Zou daar nog eventjes over nadenken. En wat doe je als blijkt dat je een keizersnede krijgt? Je kan kijken op oppasbron (hebben wij onze oppas vandaan), zoekoppas, oudermatch of marktplaats. Wij hebben om ervaring (aantoonbaar) en referenties gevraagd en kregen erg leuke reacties.
Ik ben het eens met Pluk. Je hebt waarschijnlijk al een zware bevalling door stuitbevalling en dadelijk moet je naar OK, loopt je kleine daar zoekend naar mama en papa rond... Wie weet wat er dan gebeurd? Ik bedoel ik ga meestal van t goede van mens uit maar er gebeurd teveel tegenwoordig om een kleintje ergens alleen te laten in zo'n groot ziekenhuis...
Ohnee dat moet je echt niet willen hoor de kleine erbij huoden. Als je echt geen oppas zou vinden zou ik alleen bevallen. Mijn bevalling was er eentje in een weeenstorm, mijn man en heen het personeel was me al te veel ...pff laat staan dat er een kindje rondloopt wat zingt springt en zich verveelt en ms hartstikke angstig raakt doordat ze mama zo ziet.