straks bijna half jaar gewerkt... Uitkering?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Gerieke, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Hoi allemaal!
    Ik heb sinds 19 februari tot 1 september volgens mij (weet niet meer precies) een contract. En ben er nu achter gekomen dat ik zwanger ben!
    Maar als straks mijn contract niet verlengd word, heb ik nog niet een half jaar vast gewerkt. Dus nu mijn vraag:
    Als straks mijn contract niet verlengd wordt, krijg ik dan ook een zwangerschapsuitkering? Of heb ik daar nog te weinig voor gewerkt?
    Hopelijk willen ze dan m'n contract nog met een maandje of 1,5 maandje verlengen, of tot na de bevalling... Dat hoop ik en ga ik ook vragen. Wel brutaal, maar het kost een bedrijf toch niets! Dus misschien doen ze wel helemaal niet moeilijk!
    Maar zou wel graag een antwoord op m'n vraag willen. Ik maak me hier namelijk wel heel erg druk om!
    Alvast heel erg bedankt.
    Groetjes,
    Gerieke

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

wazo krijg je zowiezo, dat half jaar werken gaat over de ww. ALs je geen half jaar gewerkt hebt dan krijg je geen ww.

je bent nu 12 weken dus ong in november uitgerekend? Ik denk dat je dus net niet in je contract met verlof gaat. Als je contract niet verlengt word zul je eerst ff ww aan moeten vragen die gaat over in wazo en daarna weer in ww.

Weet je zeker dat je 12 weken bent of moet je nog een echo krijgen ofzo?
    mss word je contract ook wel verlengt. Overleg anders even met je baas over wat je t best kan doen

3. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ja ik weet het zeker, ben 10 november uitgeteld...
    Ik overleg misschien nog wel met hem...
    Maar ben bang dat ik gewoon niets krijg die paar maanden! Dan ga ik echt wel eerder weer aan het werk!
    Heb geld wel nodig dan!

4. missgroovy

je hebt een half jaar gewerkt en zelfs als je in de ww zit krijg je wazo. Is allebei van t uwv alleen ander potje.

Anders ff contact opnemen met t cwi in je buurt die kunnen je alles precies uitleggen en wegwijs maken wat je wanneer moet doen

5. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    :D :D :) :) :) :) :D :D
    Ben zo happy!
    Moest net bij m'n baas op het matje komen. Ik natuurlijk zenuwachtig!
    Maar hij kwam met zoooo goed nieuws: We willen je graag helpen en we maken je contract zo dat je je zwangerschapsverlof gewoon doorbetaald krijgt, dus moet dan gewoon tot eind oktober werken!
    BEN ZO HAPPYYY!

En.....!
    Heel misschien kan ik parttime blijven, maar daar moesten ze het nog met de rest over hebben en was wel minstens 3 dagen, dus ik wil het er ook nog even met mijn ventje over hebben...!

6. baloulou

baloulou Lid

23 apr 2007
    12
    0
    0
    spijkenisse
    Zo dat is goed geregeld voor je.

Bij mij is het heel anders gegaan.Ik had
    officieel nog niet verteld dat ik zwanger was,alleen aan een paar collega's.
    Omdat ik toen nog maar 8 weken was.
    Een andere collega heeft het gehoord en tegen mijn baas verteld.
    En aangezien mijn contract (ik zou eindelijk een vast contract krijgen)verlengd moest worden deze maand,ben ik er gelijk uit gegooid.
    Echt belachelijk ze hebben niet eens aan mij persoonlijk gevraagd of het wel waar was.

7. missgroovy

Gerieke super Gefeliciteerd meid!

Baloulou,,,jeetje das wel heel shit :(

8. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Oh jeetje man!
    Kon je er niet achteraan dan ofzo?
    Of hadden ze een andere reden verzonnen?
    Als ze geen goede reden hebben, kun je er toch werk van maken?
    Om zwangerschap mogen ze je er iig niet uitgooien!
    Maar dat is echt shit joh!
    wat zul je nu ook een hekel hebben aan die collega van je!
    Jeetje man!
    Succes met zoeken van andere baan (als je dat van plan bent!)
    Liefs

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is wel heel achterbaks van je collega.. ff aan de baas vertellen dat je zwanger bent. Als iemand dat moest doen, dan was jij dat..

Als je zwanger bent en je wilt het nog niet zeggen op werk, dan moet je het ook echt tegen niemand zeggen. Bij dit soort situaties moet je echt niemand vertrouwen.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat is netjes geregeld. toen mij baas wist dat ik zwanger was werd mijn contract niet meer verlengt. en dat terwijl ze heel veel personeel te kort kwamen. ik moest het mijn baas vertellen omdat ik heel erg last had van bandenpijn en sommige werkzaamheden niet meer kon doen. nu zit ik dus zonder werk en omdat ik last heb van bandenpijn krijg ik inplaats van ww een ziektewetuitkering tot ik weer kan werken.

Deel Deze Pagina