Eerste echo niets te zien...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by panda76, Jan 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. panda76

panda76 Actief lid

Jan 17, 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend hebben we onze eerste echo gehad. En helaas was er niets op te zien. Ook geen vruchtzakje.

Als je mijn laatste menstruatie invult in de calculator, dan zou ik nu 5 weken en 6 dagen zijn. Volgens de gyn. zou het zo kunnen zijn dat ik korter zwanger ben en daarom dus kunnen verklaren dat er nog niets te zien is.

Mijn laatste menstruatie was 16 december, ben altijd 28 dagen. Testte 17-1 heel licht positief. Deze liepen wel steeds verder op, maar pas op 23-1 een knaller die gelijk was aan de controle streep.

Wie heeft er ervaring met niets zien op de eerste echo maar toch zwanger te zijn.

Ben erg onzeker. Deze zwangerschap is een cadeautje, hadden we niet meer op gerekend. En de gyn was nou niet bepaald positief gezien mijn leeftijd van 40 jaar en een goede afloop van deze zwangerschap.

Ben helemaal van de leg nu... 7 februari mogen we weer komen. Hoop zo dat er dan wel iets te zien is! Hoop dat er mensen zijn met positieve verhalen!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    Op 17-1 pas een licht streepje dan zal je rond de 9 dpo zijn geweest.
    Dan was je op 22-1 dus 4 weken en vandaag dus nog maar 4+4 dagen zwanger en is het echobeeld heel normaal.

Je had dus geen cyclus van 28 dagen maar een veel langere deze keer (eisprong veel later).

Waarom laat je op 5+6 weken al een echo maken.
    Kans om een vruchtje te zien is dan heel klein en brengt alleen maar onzekerheid.

3. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Als je op 23-1een knaller hebt kon je toen uitgaan van 4 weken zwanger. Dan zou je nu pas 5 weken weken zijn net aan denk ik

Ik had op 19-12 licht positief en op 23-12 was die echt positief. Heb 2 weken geleden echo gehad en dacht toen 6w6d te zijn maar was pas 6w1d. Moeten nu weer terug.

Wanneer zie je meestal een vruchtzakje? Nu ik terug denk voor mijn echo ben ik ok geweest ivm bloedverlies. Dacht zelf 6w1d maar als ik 5 dagen minder ver was zou ik op 5w4d zitten. Toen zagen ze al heel klein kloppend hartje.

Duim voor je dat het allemaal goed komt

4. panda76

panda76 Actief lid

Jan 17, 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik bekend ben met het traag aanmaken van hcg en ik een medische geschiedenis heb, ben ik onder controle van een gyn. Volgens de standaard berekeningen zou ik 5 weken 6 dagen zijn. En dat is bij de gyn een normale termijn voor een eerste echo in mijn situatie. Ik had ook niet kunnen weten dat ik een late eisprong had dit keer.

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Oh wat vreselijk spannend. Het kan dus echt 2 kanten op. Wanneer mag je weer? Sterkte

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ps wat een onzin van die leeftijd wat heeft dat er nu mee te maken? Een mk kan ook 20 jarigen overkomen en om dat nu de reden te geven dat kans op goede zwangerschap klein is... wat een lamlul

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou er gewoon vanuit gaan dat je echt nog geen 5 weken zwanger bent! Je eisprong is echt later geweest deze keer!

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat een rare reactie. De kans op een miskraam is groter als de leeftijd van de vrouw hoger is.

"Het risico op een miskraam ligt tussen de 10 en 15% voor vrouwen tussen 30 tot en met 34 jaar, en loopt op naar 18 tot 25% voor vrouwen van 35 tot en met 39 jaar."
    Bron: https://www.nhg.org/standaarden/volledig/nhg-standaard-miskraam

Succes TS, ik hoop dat je gewoon minder ver bent dan je dacht en dat er op de volgende echo een kleine baby te zien is! :)

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Het kan idd heel goed zijn dat je gewoon minder ver bent. En met dat termijn een kloppend hartje zien komt volgens mij veel vaker niet voor dan wel.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier ook bij de gyn gelopen. Nooit een evho gehad voor 6.4. Enige reden dat ze dat hier doen is om een bbz uit te sluiten.
    Dus tenzij dat de reden is weet je dat je een twijfelachtige echo kunt hebben.
    Als je je eisprong niet weet, weet je je termijn dus ook niet. Een heel licht streepje betekend dat je voor je nod zit en dus nog niet overtijd bent.
    Het kan gewoon alle kanten op nu.

11. marlyj80

marlyj80 Actief lid

Jul 16, 2016
    498
    1
    18
    Ik heb diverse echo's gehad voor de 6.5 weken. Inderdaad om een bbz uit te sluiten. Mijn gynaecoloog was hier altijd heel duidelijk over... We zien zeer waarschijnlijk nog niks maar hopen te zien waar het zit.

12. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ja ik weet dat hoe ouder je wordt, hoe meer kans er is op een mk.

Ook ts weet dat denk ik wel. Maar geeft deze informatie haar een goed gevoel???

Maar de arts zegt meteen dat hij er weinig vertrouwen in heeft ook mede door haar leeftijd. Sorry hoor zoiets zeg je niet tegen iemand die daar al met stress ligt. Daarom is het een lamlul. Het kan nog alle kanten op en om dan al te zeggen dat je het niet vertrouwd door iemand zijn leeftijd vind ik zeer kwetsend en onwaar.

Ts spannend. Sterkte

13. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    De kans op een miskraam voor 20-jarigen is 9%
    De kans op een miskraam voor 40-jarigen is 50%
    De kans op een miskraam voor +45-jarigen is 75%

Statistisch gezien heeft ze gelijk, of het fijn is om te horen is een andere zaak.

Ik duim in ieder geval dat alles goed gaat. Ik duim voor je!

14. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Nogmaals.
    Ja de kans op miskraam is groter.
    Maar dat er (nog) niets te zien is hoeft helemaal niets te maken te hebben met een miskraam. Deze miskraam kan door slecht dna (leeftijd eicel) zijn maar ook door innesteling etc zijn. Dit heeft dan niets met de leeftijd t maken maar met alle risico's die een zwangerschap met zich mee brengt.
    Ook bij jonge meiden. En aangezien de dokter niet weet of ze gewoon iets te vroeg zijn js het knap lullig dat hij meteen zegt dat hij er een hard hoofd in heeft omdat ze ouder is....
    Snap de logica van de arts niet. Kan te vroeg zijn of verkeerde innesteling etc. En ja; ook door een slechte eicel. Maar om dit meteen DE reden te noemen
    ..
    En nu leg ik het niet meer uit.
    Ts heeft nu 3x de kansen moeten zien van miskramen bij oudere dames....
    Lijkt me genoeg...

Sterkte ts

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113

Er is helemaal nog geen sprake van een mk..
    En het is nu idd genoeg gezegd maar het feit is er dat leeftijd een rol speelt en ts komt neem ik aan voor eerlijke antwoorden en niet alleen om een goed gevoel te komen zoeken,

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ik heb gehad dat ik een week terug ben gezet omdat ik een late eisprong had. Gaat er meteen een week bij de echo af. Zolang je geen testen hier voor doet kan het dat zijn. Ik zou even afwachten, wanneer krijg je de volgende echo?
    En wat mij gerust stelde was kijken op internet hoe een echo van die periode er uit kan zien zodat ik kon vergelijken.
    Verder snap ik dat je je druk maakt om je leeftijd en kans op een miskraam maar dat hou je dan toch niet tegen en stress Is dan ook niet fijn.
    En weet je... iedereen kan hoog en laag springen en op zn kop gaan staan maar als je binnen die procenten valt is het gewoon k*t en val je binnen die procenten. Bij mij met mn 10% kans dacht ik toen ook; ja leuk die 10% maar ik zit erbij dus als was het 1%.. als je die 1% bent dan maakt die schatting ook geen flap uit.

Heel veel sterkte en succes!

17. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    201
    63
    Tuurlijk is dat geen onzin en heeft leeftijd er wél mee te maken.
    Op je 20e kun je inderdaad ook een miskraam krijgen, maar de kans daarop wordt veel groter naarmate je ouder wordt en zeker als je zoals TS als 40 bent!

TS, sterkte met wachten, hopelijk ben je gewoon korter zwanger en is er daardoor nu nog niets te zien...

18. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    201
    63
    Sorry...lees nu pas de andere reacties, spuit elf...

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    In dit geval is de leeftijd onzin, kans is groot dat de echo te vroeg was dus het zegt helemaal niets over dat ts een miskraam zou krijgen of niet.

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

Feb 3, 2010
    1,116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Zoals ik ook al op een ander forum heb gezegt je hebt 2 en 3 jan sex gehad dus ik schat je rond de 5 weken, verder kan zoiezo niet want 16dec je eerste dag van je menstruatie zou je rond 30dec volgens het boekje je ei moeten hebben gehad en kan dus niet bevrucht worden als je pas 2/3 jan sex hebt gehad ei blijft naar het springen 12a24 uur vruchtbaar. Dus denk ook zoals rogulli zegt dat je ei later is geweest en minder ver bent

Share This Page