Dag, Even een vraag voor degenen die hun kindje al groente en fruit geven. Hoeveel eet/at jullie kindje daarvan zo rond de 5 a 6 maanden. Ik weet dat het vanaf 6 maand wordt geadviseerd dus ik vraag ook alleen een antwoord van de moeders die toch al eerder dan 6 maand met bijvoeden zijn begonnen. Sara vindt het allemaal lekker en eet nu zo'n 60 gram fruit en 60 gram groente. Ze lust nog wel meer maar ben bang dat dit al teveel is. Zij krijgt nu van die kleine olvaritportjes die ze voor de helft opeet.
Mijn dochter krijgt nu ongeveer een half olvaritpotje fruit en een halve groente...maar er zitten dagen tussen dat ze maar 1x krijgt of helemaal niet.
Ruben krijgt naast 4 a 5 x BV ook nog 1 stuks fruit (gepureerd, de ene keer is dat een half potje de andere keer 3/4, wij doen het fruit altijd in een potje omdat dat makkelijker vasthouden is voor ons tijdens het geven ). Qua groente is het ook vers maar dat komt overeen met 1/2 potje (oftewel 4 ijsblokvormpjes). En dat elke dag. Liefs, Tanya
Mijn kinderen aten de eerste weken iets van 2 of 3 theelepeltjes per dag. Maar dat was inderdaad pas nadat ze 6 maanden geweest waren.
vanaf 4 maanden ong 1/3 potje fruit, 5 maanden een halve, 6 maanden 1/2 potje fruit en heel potje groente. althans, de eerste week at hij maar de helft van zijn groente op, daarna steeds meer.
vanaf 4 maanden ong 1/3 potje fruit, 5 maanden een halve, 6 maanden 1/2 potje fruit en heel potje groente. althans, de eerste week at hij maar de helft van zijn groente op, daarna steeds meer.
vanaf 4 maanden kreeg belle half potje fruit en half potje groente vanaf dat ze 6 maanden is krijgt ze een heel potje fruit en een heel potje groente