We zijn momenteel in verwachting van ons tweede kindje. Bij de eerste hebben we geen makkelijke start gehad ivm ziekenhuisopnames en veel onrust/huilen, etc. Het kraambezoek viel ons daardoor zwaar omdat we er alle drie eigenlijk de energie niet voor hadden. Daarom willen we het dit keer anders aanpakken en een kraamborrel geven. De bedoeling is dat bij de geboortekaartjes een aparte uitnodiging hiervoor komt. Maar hoelang na de geboorte wordt zo'n kraamborrel meestal gegeven? Heeft iemand een idee en hoe pakken jullie het verder aan?
vrienden van ons hebben het gedaan toen de baby maand oud was maar wat een normale tijd ervoor is weet ik niet zou je andere reactie moeten afwachten misschien kun je beter kaartjes samen te gelijk sturen anders hebben mensen het idee dat ze toch op kraambezoek kunnen komen als je het apart stuurd
Bij de eerste hebben we het 6 weken na de bevalling gedaan. Maar we hebben de datum pas vast gezet na de bevalling, eerst afgewacht hoe die zou gaan, en hoe heratel zou zijn. Nu willen weer een baby borrel doen maar datum beslissen we pas weer na de bevalling.
@boyandgirl: Hoe beviel het jullie toen 6 weken na de bevalling. Vonden jullie dat te snel of te laat of was de datum voor jullie prima? Vind het idee om het na de bevalling te beslissen ook wel handig idd.
Wij hebben bij onze zoon ook een babyborrel gedaan 3 weken na de bevalling. Ik voelde me prima na de bevalling en wilde de visite ook niet te lang laten wachten voor mijn gevoel. Wij hebben direct bij de geb.kaartjes de uitnodigen verstuurd. In totaal zijn er 120 man geweest in 2x 2 uur op een zondag. We hebben het in het huis van mijn schoonouders gedaan (die wonen ruim) het was goed weer dus mensen zaten ook lekker op het terras. Bij binnenkomst voor iedereen een geboortemuffin en een glas prosecco. Dan nog wat hapjes; sateetjes gemaakt door mn vader, indische gehaktballetjes door mijn moeder en nog iets (weet ff niet meer wat) Stokbrood en smeersel erbij, wat dingetjes op tafel en klaar waren we. We hadden een 'barretje' gemaakt met een jonge gozer erachter van een jaar of 14. Een bord erbij wat we te drinken hadden en daar kon je wat bestellen. Het was voor ons meeeeer dan geslaagd en kan het je echt aanraden. Wij hebben wel veel hulp gehad van ouders+partners en s.ouders. Succes met organiseren! Edit: *wij hebben het ook besloten na de bevalling. *bij ons was de borrel best uitgebreid omdat de borrel ook diende als verlate bruidsreceptie-achtig-iets. Zijn klein getrouwd toen ik 30 weken zwanger was.
Hoi! Het lijkt mij ook wel wat, zo'n borrel. Ik ben zwanger vd 1e, dus verder nog geen ervaring. Vrienden van ons hadden ook een borrel georganiseerd, maar dat was een hele uitgebreidde, veel mensen. Ik zou het liever kleiner houden, alleen voor fam. Het lijkt mij in onze situatie ook makkelijker; we hebben een bedrijf aan huis(boerderij, melkvee), dus de weken zijn hectisch én de enige dag dat we middagje voor onszelf hebben is zondag. Om dan elke zondag visite te gaan zitten houden...blehhhh. Savonds is ook geen optie omdat manlief tot laat aan het werk is. En daarbij, mijn fam. woont verder weg, dus een borrel lijkt me ook veel gezelliger als iedereen elkaar weer eens ziet. Ik heb echt geen zin om nog maanden na de geboorte kraamvisite te houden hoor. Dus een baby-borrel, top idee!