Hoi, Vandaag viel mij op dat de ontlasting van mijn zoontje groen is, ipv geel zoals ik gewend ben. Van de kraamzorg heb ik geleerd dat ik alert moet zijn op de kleur van de ontlasting. Groene ontlasting zou kunnen beteken dat hij teveel voormelk binnen krijgt. Ik heb geen groene dingen gegeten dus daar lag het niet aan. Vanavond heb ik een borst iets afgekolft vlak voor de voeding. Ik heb in 5 min zo'n 70 ml gekolft. Daarna heeft hij dezelfde borst "leeg" gedronken (ongeveer 10 min). Misschien ben ik wat voorbarig met mijn actie om te kolven. Maar ik heb ook gekolft om te zien welk.effect het zou hebben op zijn drinkgedrag. Normaal gesproken verslikt hij zich vaak en heeft na het eten vaak de hik. Ik had het idee dat de melkstroom beter te handelen was voor hem. Normaal gesproken gaf ik één borst (10 min) tussendoor verschonen en evt de andere borst. De volgende voeding de borst waar ik geëindigd was of als hij aan één borst had gestonken, de nog niet aangeboden borst. Wat is jouw advies? En als ik bv in de fles geef, hoeveel moet dat dan ongeveer zijn? Het is geen noodzaak, maar binnenkort wil ik heel graag een wijntje drinken bij het eten en omdat ik mijn zoon niet dronken wil voeren wil ik vooraf afgekolfte melk geven. Groetjes
Hoi Groene ontlasting Wat je nu doet is prima. Eerst kort afkolven en daarn aanleggen. Misschien is 3 minuten echter wel voldoende. Bied i.p.1 borst per voeding aan. Bied de andere borst alleen aan als hij niet tevreden is na 1 borst. Wissel per voeding de borst. Hoeveelheid fles Je kan 150ml x kg gewicht / aantal voedingen. Dan heb je een richtlijn. Meer mag altijd met moedermelk. Hier zit geen maximum aan. (aan kunstvoeding wel) Wijntje Bij 1 wijntje mag je na 3 uur weer borstvoeding geven. Reken per licht alcoholisch drankje 3 uur uitstel. Dus 2 drankjes is 6 uur. Misschien hoef je dus niet af te kolven. Groetjes Saskia