hoeveel maanden mag je clomid slikken?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by guusje27, Jul 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hai dames,

Ik vroeg me af hoe lang je clomid mag blijven slikken. Ik ga nu met de 3e poging beginnen. Ze slaan al vanaf het 1e moment goed aan,1e ronde alleen gemist door extreem groot ei die pas anderhalve week later sprong dan gedacht. Aangezien het goed aanslaat zou het zo moeten zijn dat ik hier zwanger van kan worden. Ik heb al een dochtertje dus verder is er denk ik niks aan de hand..
    Ik slik trouwens clomid 50,laagste dosering dus.

Ben benieuwd!

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    niemand?

3. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik dacht 9 maanden geloof ik...
    Wat ik gelezen heb. Als je dan nog niet zwanger bent is de kans groot dat je dat ook niet meer word met Clomid.
    Of ze moeten dan al eerder hogere dosering doen...

4. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

hey,

ik heb zeker 3 jaar clomid geslikt, in de bijsluiter staat in dat dat niet mag, mijn gyn zei toen: nee hoor als je het niet zo lang had mogen hebben had ik het je niet zo lang voorgeschreven :D Ow....oke dokter

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In de bijsluiter staat maximaal 6 maanden. Ik heb het twee jaar gebruikt en dat kan volgens de gyn helemaal geen kwaad.

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb het 12 maanden gekregen en ben daarna doorverwezen voor IVF (wat ik uiteindelijk gelukkig niet nodig had :) ). Ik had eerst 50 en daarna 100 mg. Kreeg wel een goede eisprong, maar geen zwangerschap.

7. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ben nieuw in de wereld van Clomid en heb even een vraag off potic maar wel n.a.v. het topic :)
    Ik moet waarschijnlijk over 2 weken starten. Als ik op cd12 geen ei aan het groeien heb, krijg ik clomid. Ik hoop vandaag een onttrekkingsbloeding te krijgen van Primolut. (ik voel al wat rommelen volgens mij). Maar nu zie ik bij ts staan dat ze ook pregnyl heeft. Ik heb die combi vaker gezien. Ik ben even benieuwd wat dat is.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Babke; ik krijg Pregnyl om het eitje te laten springen. Ik gebruik clomid 50 en deze slaat goed aan, er groeit iedere maand 1 of 2 eitjes. Alleen normaal gesproken springt een ei bij ca 20mm, en de mijne groeien door tot ca. 30mm! Vandaar dat ik pregnyl prik om mijn eitje op een normale grootte te laten springen.

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Weer wat geleerd :D

10. FvEs

FvEs Actief lid

Jan 20, 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik mocht Clomid 9 maanden gebruiken. Daarna zou het niet meer werken zeiden ze tegen mij... Plus dat je baarmoederslijmvlies er dunner van wordt, wat toch ook niet heel bevorderlijk is voor de innesteling.. Na 9 keer ben ik aan de hormoonspuiten gegaan, die gebruik ik nu al ruim een jaar...

11. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    Mijn gyn zei dat het na 6x handig was om over te stappen op hormonen spuiten, omdat de kans dat Clomid daarna nog werkt niet groot is (omdat het dan al zo lang niet heeft gewerkt). Bij mij sloeg de laagste dosis ook altijd goed aan (ook met hormonen spuiten trouwens ;) )

Ik hoop dat je niet aan de 6x komt, maar dat het daarvoor al raak is!

Share This Page