Ik mijn zoontje is nu bijna 1 jaar en eet al ruim 2 weken slecht. Van alles een paar hapjes en dan is t klaar. Terwijl hij eerst goed at. Hij is al afgevallen ook omdat hij heel actief is. Dan zou je zeggen dat hij juist veel honger heeft maar hij eet er niet meer om. Iemand tips?? Maak me best zorgen en wordt er ook gefrustreerd van. Is dit een fase...ik hoop t maar duurt nu wel erg lang
Is hij verder niet ziek of krijgt hij tandjes? Het kan best een fase zijn, maar hij hoort niet af te vallen, dat is niet goed (als het veel is tenminste). Kan hij zelf eten als je hem hapklare brokjes voorzet? Dat deed destijds wonderen met mijn dochter. Of wil hij misschien weer liever even baby zijn en drinkt hij een (pap)flesje? Dat hebben ze soms ook ineens. Ik zie dat je zwanger bent, kun je zelf nog een beetje eten of ben je te misselijk? Dat gedrag zou hij kunnen overnemen (kun je niks aan doen natuurlijk), misschien gaat het beter als iemand anders hem te eten geeft. Kun je hem een beetje afleiden tijdens het eten; boekje, spelletje, desnoods de televisie? Of hem iets in zijn knuistje geven als je met hem wandelt in de buggy, als hij dat al kan.