Straks iedereen aan de jaarlijkse griep vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SandraBe, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Hou es op met haatzaaien Sandra, het is echt kwalijk wat jij doet. Inspelen op gevoelens van bezorgde ouders die het beste voor hun kind willen. Bah wordt dr gewoon niet goed van.

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben het met je eens bloemetje.

Wat mij betreft meer dan genoeg reden voor een permanente ban op ip-adres. Ik ben ook oprecht verbaasd dat het beheer hier helemaal niets aan doet.
    Dat mensen niet willen vaccineren is hun goed recht, al kan ik me daar absoluut niet in vinden. Maar dit soort onzin verkondigen en vooral jonge ouders zo beïnvloeden dat vind ik echt heel kwalijk!

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Speciaal voor Sandra:

Ziektegevallen (op jaarbasis. bron: Nationaal Kompas ):
    Bekijk bijlage 466368

Ieder sterfgeval is er één teveel in mijn ogen. Helemaal als het door zo'n stom prikje voorkomen had kunnen worden.
    Ik hoop dat jouw kinderen nooit door zo'n afschuwelijke ziekte worden getroffen, zeker doordat ze door geen vaccinatie helemaal geen weerstand tegen een dergelijke ziekte hebben opgebouwd. Ik wens dat geen enkel kind en/of ouder toe. Op een ander punt op dit forum staat een topic over uitgesteld vaccineren. Als je kind niet op 'risicoplekken' komt, is dit uiteraard altijd iets dat je kunt overwegen. Voor een kindje dat met 3 maanden naar een kdv gaat en dus aan veel dingen wordt blootgesteld, vind ik dat geen optie.

Overigens hebben een aantal gebieden afgelopen jaar een vervroegde kinkhoest vaccinatie laten doen. En waarom? Omdat er in de bibelbelt niet was ingeent en een epidemie was uitgebroken! Iets dat voorkomen had kunnen worden. Juist voor de jongsten is dat erg gevaarlijk. Door niet te vaccineren (en dan maakt het niet uit of we het over een griepvaccin of polio hebben. Als griep zo muteert dat een inenting noodzakelijk is, is het een gevaarlijke variant) breng je ook anderen in gevaar. Inclusief de kinderen die om MEDISCHE redenen niet gevaccineerd kunnen worden.

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Eens!

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hahaha serieus?
    Zwanger worden we ook door een virus die aan komt waaien? :D

6. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik ben het helemaal eens met bloemetje. Ik lees af en toe mee in dit topic maar mn nekharen gaan overeind staan van het gezeur van sandrabe. Dat jij niet wil inenten is duidelijk maar laat anderen toch met rust! Die eindeloze lappen tekst overtuigen niet.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik begrijp je twijfels, laten we morgen samen gaan protesteren!

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    HEERLIJK! Sandra is weer terug :D

SandraBe, vertel mij eens hoeveel procent van de zwangere dames in 1950 kwamen te overlijden? Je kan wel leuk met cijfers gaan gooien, maar wellicht was het maar 1% van de totale zwangere, dus is het risico om als zwangere te overlijden, zeer klein.

Zo kan de kans om te komen overlijden in 1950 met difterie veel groter zijn als 50% van alle ziekte gevallen eindigde in overlijden.

Daarnaast is een zwangerschap en het hebben van difterie 2 totaal verschillende zaken en zijn ze niet met elkaar te vergelijken.

9. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Dat snap ik maar ik difterie vandaag de dag, in een land als Nederland, nog steeds net zo levensbegreigend als in 1900/1950?
    Zou het sterfte aantal van difterie gelijk zijn gebleven als we niet waren gaan vaccineren of zou sterfte door difterie zijn afgenomen?

Vandaar ook de vergelijking met zwangerschap, nadat je schreef dat zwangerschap niet levensbedreigend is en difterie wel.
    Kijk je naar het aantal sterfgevallen in de zwangerschap in de jaren 50 vorige eeuw dan is dit sterfte cijfer vele malen hoger dan vandaag de dag.
    Zou het sterfte cijfer van difterie dan niet ook gedaald kunnen zijn zonder vaccinaties?
    Is difterie in Nederland nog steeds levensbegreigend als we stoppen met vaccineren?

10. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Kinkhoest in heel Nederland omdat er in de Bijbelbelt niet was ingeent?
    Waar haal je deze informatie vandaan?

Het vaccin werkt niet (goed) en daarom zijn er veel gevallen van kinkhoest. Zowel bij (volledig) gevaccineerden als ongevaccineerden.

En dit is de oplossing voor het niet (goed) werkende kinkhoest vaccin: Zie mijn eerdere bericht hieronder:

Zou jij jezelf als het moet ook jaarlijks willen laten inenten tegen kinkhoest als uit onderzoek blijkt dat dit de enige manier is om de jonge baby's in de samenleving enigszins te beschermen tegen kinkhoest?

Dus iedere Nederlander, +/- 17 miljoen mensen, jaarlijks een kinkhoest vaccinatie om de jonge baby's te beschermen?

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sandra, kan je ook antwoorden zonder jezelf te quoten?

Of mogelijk uberhaubt zonder een quote?

Idereen kan quotes geven zonder antwoord op de vraag. Det is niet antwoorden, maar simpelweg (en mogelijk domweg) quoten.

12. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

"Voor vaccinatie kwamen infectieziekten regelmatig voor
    Vóór de invoering van vaccinatie in de jaren vijftig kwamen vooral difterie, kinkhoest, polio, bof, mazelen en rodehond regelmatig voor (zie tabel 1):"

Hoevaak kwam een ziekte als roodvonk/cholera toen voor en hoeveel mensen gingen er toen dood aan roodvonk/cholera?

Zie een stukje van de website van vaccinvrij:

"Wie het gelooft mag het zeggen

Ik geloof niet dat de ziektes die we ooit hadden terug zullen komen als de ziekteveroorzakende omstandigheden (die er waren ten tijde van de ziekte), er niet meer zijn. Ik geloof dat vreselijke ziekten een weerspiegeling zijn van vreselijke omstandigheden. En die hebben we niet meer, we leven wat dat betreft gelukkig in een andere wereld nu. We kunnen ons wassen en we hebben toegang tot schoon drinkwater en goede voeding. Dus het is een heel ander verhaal geworden...

Niet alleen datgene wat de - overigens goedbedoelende CB-artsen ons vertellen is misleidend, maar nog veel meer datgene wat ze ons niet vertellen!

Wat ons niet verteld wordt is:

dat infectieziektes die we vroeger hadden totaal verdwenen zijn zonder dat er ooit tegen gevaccineerd is: bv. cholera en roodvonk.
    "

"Difterie kwam gedurende de Tweede Wereldoorlog veel voor, daarna daalde het aantal nieuwe ziektegevallen. In 1950 waren er ongeveer 3.000 ziektegevallen en 200 sterftegevallen"

Wat waren de leefomstandigheden tijdens de tweede wereld oorlog en hoe zal het komen dat juist tijdens de tweede wereldoorlog deze ziekte weer veel voorkwam?

Bij al deze ziektes/diagnoses, waar is het bewijs dat de mens toen daadwerkelijk het virus bij zich droeg wat aan de ziekte gekoppeld is?

13. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Extreem voorbeeld en weer een "wat als" scenario. "Wat als de griepprik jaarlijks verplicht wordt?" Dan zullen ze er dan vast wel een reden toe hebben die wij nu (nog) niet kunnen voorzien en het afwijken van de huidige prik. Dit kan je niet weten noch een geïnformeerde keuze over maken zonder dat je ook daadwerkelijk in die situatie zit, hoe goed je je nu ook inleest.

En je kan dit gequote voorbeeld ook omdraaien: mogen +/- 17 miljoen mensen weigeren een prik te halen zelfs als er baby's die nog geen keuze kunnen maken eraan doodgaan?

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jij gelooft niet dat ziektes terugkomen? Niets geleerd van de gevolgen van het frauduleuze onderzoek van dhr Wakefield?
    Beetje naïef hoor

15. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Waarom is de jaarlijkse griepprik al verplicht in Amerika?

Ik vind het niet zo'n extreem voorbeeld aangezien er al sprake is van "verplichte want anders geen school" griepvaccinatie in Amerika.
    Wat voor reden heeft Amerika om die griep vaccinatie te verplichten en waarom zouden wij, hier in Nederland/europa niet ook binnenkort met de verplichte jaarlijkse griep vaccinatie geconfronteerd worden?

"En je kan dit gequote voorbeeld ook omdraaien: mogen +/- 17 miljoen mensen weigeren een prik te halen zelfs als er baby's die nog geen keuze kunnen maken eraan doodgaan?"

Mag en ander/overheid van mij eisen dat ik met regelmaat mij zelf met lichaamsvreemde stoffen laat vaccineren? Het is mijn lichaam en ik bepaal zelf wat er wel of niet inkomt dus ja, als 17 miljoen mensen beslissen zich niet te laten vaccineren dan is dat hun goed recht. Het is per slot van rekening hun eigen lichaam waarover zij de keus maken.

16. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Wat heeft Wakefield hiermee te maken?

17. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg ook niet dat het hun goed recht niet is ;) ik draai enkel het voorbeeld om. En Amerika is Nederland niet, ook de zorg zit daar heel anders in elkaar dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Zolang het hier niet verplicht is doet het er ook niet toe wat je van die verplichting zou vinden. Nu is het een vrije keus, mogen mensen het zelf bepalen en kunnen we doen wat ons het beste lijkt.

"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet", is iets wat mijn vader mij altijd ingeprent heeft dus laten we elkaar vooral in de waarde laten, afwijkende meningen accepteren (of ten minste tolereren) en blij zijn dat we in een land wonen waar we toegang hebben tot zorg wanneer nodig en een mening mogen hebben die afwijkt van de massa (en daar ook naar mogen handelen).

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jij pretendeert alles te weten over vaccinaties en de gevolgen daarvan en je hebt nog nooit gelezen over 'dr' Wakefield?
    Er is geen emoticon voor, maar mn mond valt open...

19. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Nooit over Wakefield gehoord in combinatie met het geloof dat ziektes niet terug komen als we stoppen met vaccineren en dat hij met dit onderzoek, dat ziektes niet zullen terugkomen als we stoppen met vaccineren gefraudeerd heeft.

Naar mijn weten heeft Wakefield hierover geen frauduleus onderzoek gedaan.

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat gebeurde er in oa Engeland en Amerika na het publiceren van zijn nep-onderzoek?

Ach, laat ook maar

Deel Deze Pagina