Straks iedereen aan de jaarlijkse griep vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SandraBe, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    SandraBe, deze discussie wordt echt door niemand gevoerd die ook maar iets te vertellen heeft over de wet- en regelgeving in ons land. Wel zie je hem vaak terugkomen op fora zoals deze, waarbij vooral totale leken aan het woord zijn die af gaan op hun eigen onderbuik gevoelens omdat ze verder geen enkele formele wetenschappelijke scholing hebben gehad op dot gebied en er dus ook eigenlijk niks zinnig over kunnen zeggen.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O, op mijn reacties hoeft ze niet te reageren hoor! Ik zie dit soort topics van haar enkel en alleen als 'popcorn-topic' (op zich heel jammer want het onderwerp vaccinatie/infectiepreventie/immunologie is m'n werk en spreekt mij erg aan).
    Ik lig soms echt dubbel van alle domheid. Gelukkig zijn er meer die haar bijdragen met een korreltje zout nemen.
    Het zou de gezondheid van ons allen anders zeker niet ten goede komen.

3. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Welke discussie? Die van verplicht vaccineren?
    De VVD wilde graag verplicht vaccineren invoeren.
    Wel of niet verplicht vaccineren? | Uitzending NPO Gezond | De gezondheidsportal van de NPO

Of de discussie of het griepvaccin/waterpokken vaccin wordt opgenomen in het rvp?
    Staat in het document: De toekomst van het Rijksvaccinatieprogramma: naar een programma voor alle leeftijden | Gezondheidsraad
    Pagina 145
    En ik zag hem ook hier kort geleden voorbij komen (Belgische site).
    https://www.admb.be/nl/provikmo/veelgestelde-vragen/moet-ik-mij-laten-vaccineren-tegen-de-griep-niet
    "Daarnaast kan men overwegen iedereen ouder dan zes maand in te enten tegen griep".

En Asscher is van plan om thuisscholing af te schaffen dus hoe het nu verder zal gaan lopen, ik ben benieuwd....

4. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    En ik vraag me gewoon af in hoeverre ouders mee zullen gaan in de vaccinaties als die verplicht gaan worden om op school en er alsmaar meer en meer vaccins bij komen.

Tot hoe ver laat je je zelf en/of je kind vaccineren. Ben benieuwd of ouders dan in opstand komen als ze jaarlijks een griepvaccin moeten halen of dat ze het gewoon doen omdat de overheid zegt dat het moet.

5. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Laten we nu gewoon met z'n alle SandraBe styl doen en háár negeren. Ciao!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou in het geval ze vaccinaties gaan verplichten, direct aanspraak maken op vrijheid van godsdienstuiting en hierbij aangeven gemoedsbezwaar te maken tegen vaccinatie. Toen ik zwanger was van dochter moesten we op werk allemaal een mexicaanse griep vaccin halen. Ik heb dit geweigerd op bovenstaande gronden. Niet perse uit religieus oogpunt maar ook uit natuurlijk oogpunt. Maar daar mag je minder goed bezwaar op maken.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vrijheid van godsdienstuiting? Ik wist niet dat de bijbel (of Koran) hierover iets onderwijst.

Met alle respect hoor, maar het 'God beschikt' is vaak wel erg selectief. Andere vormen van medisch ingrijpen worden vaak niet ontweken. Ik snap dat denken echt niet en ik vind het ook geen argument.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zijn genoeg gelovigen die uit overtuiging niet willen vaccineren. En dat mag, ook van de overheid. Zolang ik Christelijk ben en uit eigen principes niet alle vaccinaties wil geven - ik geloof er gewoon niet in. Zo vind ik HPV vaccin hartstikke gevaarlijk met valse veiligheid. Maar daar kan de overheid niets mee, met "ik wil het niet vanuit mn geloof" kom je altijd weg. met "Ik vertrouw de voorlichting van de overheid niet" krijg je veel meer problemen.

Enneh, respect werkt 2 kanten op he! Mensen die niet alles willen vaccineren moeten maar slikken dat de wel-prikkers het normaal vinden. Maar omgekeerd is er vaak heel weinig respect voor mensen die principieel niet prikken.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap dat er vanuit geloofsovertuiging soms niet gevaccineerd wordt, maar de argumenten daarvoor vind ik uiterst zwak. Zeker als je dit bekijkt vanuit legio andere medische ingrepen die wel gewoon 'door de beugel kunnen' bij zulk soort groeperingen.

Respect bedoelde ik niet richting principieel niet-vaccineerders, maar richting mensen die vanaf de kansel hebben meegekregen dat het niet mag van hun God. Je moet stevig in je schoenen staan om daar tegenin te (durven) gaan.
    Ik denk dat er voor een christen vanuit de bijbel meer argumenten zijn om wel te vaccineren, dan om het te laten.

En... Als de gezondheid van mensen in gevaar loopt door mensen met 'gemoedsbezwaar' dan vind ik dat een hele gevaarlijke ontwikkeling en dan mag een overheid van mij ingrijpen. Dan valt voor mij het recht in geloofsuiting, ookal ben ik zelf christen, weg.

10. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Nee mijn Kids mogen geen vaccinaties meer krijgen Door de gifstoffen in de prikken.
    2 van mijn Kids hebben kantje boord gelegen na elke vaccinatie.

Dus hier worden ze niet meer ingeënt.
    (Medisch mogen ze dus absoluut niet meer )
    Hier dan gewoon de griep onder de leden.

Hebben hier altijd de griep dus komen er echt wel bovenop.

11. Lovemykids4

Nou en of dat ik in opstand komt.
    Een kind heeft een eigen lichaam die tegen bacteriën en virussen moeten vechten.
    Hun natuurlijke afweersysteem.

Als die constant maar plat worden gespoten met virussen en noem maar op werkt het straks niet meer op de natuurlijke manier.

Plus al die gifstoffen die het lichaam te verduren krijgt.
    Nee dank je wel dan gaan mijn Kids maar niet naar school.
    Laat hun leven niet weer aan een zeiden draadje hangen Door de vaccinaties.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Beetje zinloze discussie dit: 'wat als?' Daar is nu helemaal geen sprake van. Dit is lijkt me eerder een topic om voor eigen parochie te kunnen preken.

13. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

O nee he weer een topic over vaccinaties
    Van mij hoeven ze niet alles te verplichten, zeker niet omdat nu al vrijwillig genoeg mensen voor de vaccinaties kiezen.
    Mensen die dat niet doen vind ik persoonlijk nogal dom. Vooral die dit uit geloofsovertuiging doen.
    Maargoed, het is een eindeloze discussie..

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ten eerste: Ik begrijp uiteraard heel goed dat jij je kinderen niet meer vaccineert/niet meer mag vaccineren.

Maar als jouw kinderen nou niet zo'n heftige reactie hadden gehad op de vaccinaties, had je nu dan nog steeds niet gevaccineerd? Ik begrijp namelijk uit het andere vaccinatie topic dat je oudste kinderen wel gevaccineerd zijn? De meeste kinderen reageren gelukkig (!) niet zo heftig (nou ja, behalve natuurlijk al die gevallen die volgens Sandra in de doofpot gestopt worden ;) )

Als er al ooit zoiets ingevoerd zou worden, dan twijfel ik er niet aan dat er uitzonderingen mogelijk zouden zijn, op medische grond. Maar goed, het is helemaal niet aan de orde, want het is niet verplicht :)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onzin, "de VVD" heeft nooit gezegd verplicht te willen laten vaccineren. Er is één mevrouw, ethica en ook VVD-lid, die hiertoe heeft opgeroepen. Notabene de premier (toch niet de minst prominente VVD-er) heeft zich hierbij niet aangesloten.

Dat is hetzelfde als op basis van alleen jouw uitspraken gaan roepen dat "de leden van zwangerschapspagina zich ernstig zorgen maken over de toekomst van het vaccinatieprogramma".
    Je ben zeer selectief en doet aan bangmakerij.

Om te beginnen is dit een Belgische site, gaat dus niet over de situatie in NL. Het gaat ook niet over het opnemen van een griepvaccin in een (verplicht) vaccinatieprogramma. Het is een opsomming van groepen voor wie een griepvaccin aanbevolen is. Heel wat anders dus.

Huh? Asscher? Die is niet eens minister van onderwijs.
    Toen hij in 2011 nog wethouder was in Amsterdam sloot daar een Islamitische school. Er waren toen ouders die overwogen thuisonderwijs te gaan geven. Hij heeft met de betreffende ouders gesproken om ze ervan te overtuigen dat georganiseerd onderwijs beter voor de leerlingen is dan thuisonderwijs. Hij heeft met geen woord gerept op het verbieden daarvan. Wel heeft hij aangegeven de bestaande regels rondom thuisonderwijs streng te handhaven.

Als jij wel durft te beweren dat hij wel plannen heeft om thuisonderwijs geheel te verbieden, zit je gewoon dingen uit je duim te zuigen.

Kortom: je probeert een discussie te voeren maar trekt informatie volledig uit zijn context en daar bovenop zit je over zaken te liegen. Misschien dat je denkt daarmee mensen te overtuigen, maar ondertussen maak je jezelf compleet ongeloofwaardig.

Kortom: een deel van je reacties slaat kant nog wel

16. Lovemykids4

Alle 3 mijn kinderen zijn ingeënt.
    Zoon 1 en dochter 1 zijn beiden zo erg ziek geweest.
    Dit omdat mijn jongste dochter meer dan 85 % kans heeft dat ze ook die gifstoffen niet aan kan wilt het RIVM haar ook niet inenten en durven geen risico's te nemen.

Als ze die gifstoffen omzetten in goede niet giftig stoffen dan zou ik ze wel laten inenten.

Nu doe ik het via profylaxe met korreltjes.
    Beter iets dan niets als ondersteuning

17. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Het plan is afkomstig uit de VVD denktenk.
    VVD-denktank voor verplichte inenting - Politiek - Reformatorisch Dagblad
    Gelukkig zijn er ook bij de VVD voldoende mensen die tegen verplichte vaccinatie zijn maar het is al zorgelijk genoeg dat er vanuit de politiek geluiden komen die voor verplichte vaccinaties zijn.

Klopt, dat schreef ik ook, dat het een Belgische site was.

Asscher heeft in amsterdam geprobeerd om thuisonderwijs te verbieden en dekker is nu druk bezig om in heel,nederland thuisonderwijs te verbieden.

Praten voorstanders van vaccineren die graag zien dat vaccinatie verplicht wordt op scholen wel eens met voorstanders (zoals dekker en Asscher) over in wat voor situatie we terecht komen als je en een school plicht en een vaccinatieplicht voor scholen krijgt?

Califirnia heeft gelukkig de mogelijkheid om thuisonderwijs te geven dus
    echt verplicht zijn die vaccinaties niet, je hebt en keuze om je kind naar school te brengen maar in nederland is het verdraait lastig om je kind thuisonderwijs te geven als het al ingeschreven staat op een school nadat hij vier is geworden.

Het zal zo'n vaart in nederland misschien nog niet lopen maar aangezien er steeds meer mensen voor vaccinvrij opgroeien kiezen én er ook (zij het in veel mindere mate) steeds meer ouders kiezen voor thuisonderwijs denk ik dat sommige mensen bij de overheid (uit angst en onwetendheid) zich hiermee willen gaan bemoeien en het een en ander willen gaan verplichten.

18. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Uiteraard ook pleiter voor thuisonderwijs, zodat je die afwijkende gedachten ongestoord op je kinderen kunt projecteren.
    Echt, dit soort mensen zijn heel eng..

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Als de griep zo transformeert dat het vele doden gaat kosten zal ik er serieus over denken. Echter, ik ben 34 en heb misschien 3x de griep gehad dus heb een goede weerstand. Hopelijk heb ik dat mijn dochter ook meegegeven.

Lastige bij griep is dat deze uit meerdere strengen bestaat. Van de 3strengen muteert er over het algemeen maar 1, waardoor er statistisch gezien maar 33% kans is dat het vaccin werkt (in de praktijk iets meer omdat er meer dingen meespelen). Het griepvaccin zal op een heel andere manier ontwikkelt moeten worden om het als echt goed te zien in mijn ogen. Risicogroepen kunnen beter wel ingeent worden, want ook al is er een andere streng gemuteerd, als je gevoelig bent voor griep helpt iedere bescherming.

Hpv vaccin ben ik voorstander van. Dat gezeur over dat het niet goed zou zijn.... Ik geloof het gewoon niet.

Maar waarom weer een discussie over vaccinaties oprakelen? Als met een vaccinatie griep uitgeroeid zou kunnen worden, ben ik uiteraard voorstander van het vaccin. De kennis over verschillende strengen etc heb ik overigens voor een groot deel uit het leesboek 'the lazarus strain' van ken mcclure.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat maar, Sandra/Patricia/Mariska/Droppyco reageert selectief. Ik begin steeds meer te twijfelen of het wel een moeder is. Haar schrijfstijl lijkt soms te veel op die van een zekere 'Onno' die claimt homeopaat te zijn en die al jarenlang op Ouders Online zit te beweren dat zijn wachtkamers zo vol zitten met slachtoffers van de vaccinatie-epidemie.

Deel Deze Pagina