36 weken zwanger, doodmoe en een peuter.. Help!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne1985, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik ben bijna 36 weken zwanger en doodmoe. Zodra ik 's morgens mijn ogen open doe ben ik al moe. Het liefst slaap ik de hele dag (en nacht) maar dat gaat niet omdat ik nog een dochter heb van 2,5 jaar. Zij slaapt 's middags niet meer dus ik heb geen momentje om bij te tanken. Gevolg is dat ik regelmatig op het punt sta om in huilen uit te barsten van de moeheid en dat ik minder van haar kan hebben. Ze is heel lief en makkelijk, maar vraagt natuurlijk toch de nodige aandacht.

Ze gaat twee dagen in de week naar het kdv, die dagen ben ik echt aan het bijtanken, maar de rest van de dagen is een drama. Oh ja, mijn man is altijd lang van huis (van 6.30 tot ongeveer 18.30) en werkt vaak ook nog op zaterdag.

Hoe doen jullie dat???

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Geen tips of oplossingen, maar wel herkenning.
    Ik ben nog geen 36 weken, maar wel vaak moe en met 2 peuters van 3 kan dat best eens zwaar zijn. Ook mijn vriend is 12 uur per dag van huis en 's weekends druk bezig met klussen.
    Ze gaan nu nog 1 dag per week naar de KDV maar dat houdt in januari ook op helaas.

Dus ik leef met je mee ;) Ik ben wel wat makkelijker geworden trouwens, omdat ik zelf weinig wegga ivm bekkenklachten en ze zich sneller vervelen mogen ze wat vaker tv of dvd kijken enzo.

3. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Heel herkenbaar!
    Slaap je 's nachts wel goed?

Ik slaap 's nachts heel slecht en hierdoor heel de tijd moe.
    Nu heb ik er met de vk over gehad en zij stelde voor om een nachtje bij te slapen in het ziekenhuis.
    Dit wilde ik gisteren graag gaan doen, maar door drukte in het ziekenhuis kon dat niet. Wel kreeg ik een slaapmiddel mee en heb ik heerlijk thuis kunnen slapen.
    Nu voel ik me een stuk fitter!

Misschien een tip voor jou?
    En wat ik ook doe, mijn dochter slaapt ook niet meer 's middags, ik ga dan naar mijn ouders en mijn dochter gaat daar spelen en ik slapen!

Heel veel succes en sterkte!

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Kun je je netwerk inschakelen?
    Heb je ouders/familie/ vrienden in de buurt die een dag per week op je peuter kunnen passen?

Daarnaast zou je kunnen kijken welke dingen je veel energie kosten en hou je dat anders zou kunnen doen.

Dagelijks voor twee dagen tegelijk koken (grote schaal macaroni bijvoorbeeld)....heb je één dag minder werk

elke dag iets kleins schoonmaken zodat je niet veel ineens hoeft te doen.

Hopelijk heb je er iets aan

5. feeke

feeke Lid

13 okt 2008
    18
    0
    0
    kapster
    heel herkenbaar ik ben nu 37 weken
    mijn dochter is nu 16 maanden en gaat ´s middags wel naar bed voor 2 uurtjes dus dan ga ik wat poetsen en op de bank liggen want slapen kan ik niet. ´s nachts moet ik er minimaal 5 x uit om te plassen lig wakker van voorweeen en dochterlief word minimaal 1x wakker dus van de nachten moet ik het ook niet hebben. heb mn eigen echt voorgenomen om overdag echt rustig aan te doen dus iedere dag iets in het huishouden en alles goed te verdelen. moet zeggen dat ik me eigen weer iets fitter voel moet er alleen niet aan denken om over tijd te gaan dan zakt de moed weer in mn schoenen. succes meid komt allemaal goed

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik herken de vermoeidheid maar heb geen peuter thuis rond lopen. Misschien is het een idee om samen met je peuter op bed te gaan liggen, op jullie bed, en dan tv te gaan kijken? Misschien heel onverantwoord, maar ach, je hoeft nog maar een paar weken.... Ze is 2,5; je kunt haar volgens mij best vertellen/wijs maken dat jullie even gaan rusten omdat jij dat nodig hebt. Op die manier kom jij even tot rust en misschien vallen jullie toch samen even in slaap....

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ja heel herkenbaar, mijn dochter is bijna 3 en vraagt ook de nodige aandacht. slaapt wel nog vaak smiddags gelukkig dus dat is fijn. maar ze is de laatste weken ook echt dwars en ik merk dat ik zelf een stuk minder kan hebben. voor haar is het natuurlijk ook allemaal heel spannend, ze weet het allemaal heel goed en voelt het ook aan volgens mij. maar ik gelukkig heb ik nu de laatste 2 weken heel veel oppas gekregen van opa's en oma's en daarnaaast gaat ze 2 dgn naar kdv, en daardoor kan ik veel rusten en ben ik een veel leukere en geduldigere moeder, ik zou dus echt zeggen, als je de mogelijkheid hebt natuurlijk, besteed je kind een dagje uit en vraag om hulp, vond ik ook heel moeilijk maar toen ik het eenmaal had gedaan zo opgelucht en kwamen sze er ook zelf mee.
    succes!
    xx

8. Bri

Bri Niet meer actief

Herkenbaar ja...
    Mijn oudste sliep gelukkig nog wel, en hij ging 4 dagen per week naar het kdv, maar toch vond ik het slopend die laatste weken. (eigenlijk ben ik die hele zwangerschap doodmoe geweest, het viel me veel zwaarder dan de eerste keer).

Ik ging op de dagen dat hij wel thuis was veel bij m'n schoonmoeder op bezoek, zodat zij met hem kon spelen terwijl ik een beetje op de bank (of op bed) lag.

Misschien kun je bij het kdv regelen dat je oudste af en toe een dagje extra kan komen? Dat kost natuurlijk wel wat, en ik weet niet of je dat kunt missen. Maar het zou net kunnen schelen.

En laat het huishouden maar even hoor. Doe wat jij echt nodig vindt en de rest is toch niet zo belangrijk...

Deel Deze Pagina