Straks IUI, eisprong al gehad, HELP!!!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by junior1, Nov 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hallo dames,

Ben zooo zenuwachtig!!! Had gisterochtend en gisteravond positieve CB digital ovulatietest (eergisteravond nog negatief), dus vandaag (12.15) voor de eerste IUI. Maar gisteravond begon al de ovulatiepijn. Ik vermoed dat ik die altijd na mijn eisprong heb. Ben ik nu niet te laat???

Heeft iemand hier ervaring mee???

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik heb hier ervaring mee. Ook ik dacht al heel vaak mijn eisprong voor de iui gehad te hebben en was nooit zeker. Nu had ik dat bij IVF ook weer, echt de ovulatiepijn, maar.... Alle eitjes waren er nog! Ik heb begrepen dat je ook deze pijn kan hebben als de follikels groot Zijn, ze kunnen soms bijvoorbeeld al wat vocht laten gaan ofzo. Het komt vast goed! Ik had soms ook op de dag van de iui ineens weer diezelfde soort pijn en soms ook niet.

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Hier ook heel bekend! Alle drie de keren heilig overtuigd dat we te laat waren. Maar ik ben toch echt zwanger :) succes vanmiddag en probeer je niet te druk te maken, ze weten wat ze doen!

4. Ik zou juist denken dat je precies goed zit! Na een positieve ovulatietest, springt je ei gemiddeld tussen de 24 en 48 uur, wat in jouw geval dus tussen vanmorgen en morgenochtend zou zijn. Ovulatiepijn hoeft niet altijd te betekenen dat je ei ook echt al gesprongen is, ik heb ook regelmatig dat ik denk dat hij gesprongen is, maar dat hij er nog gewoon zit ;) Als het je geruststelt, kun je eventueel vragen of ze straks vooraf nog even een echo maken? Moet je alleen wel proberen om jezelf niet helemaal gek te maken, als blijkt dat hij inderdaad al weg is, want dat kan dan natuurlijk ook nét voor de echo gebeurd zijn.. Veel succes!

5. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Bedankt voor de bemoedigende woorden! Ik heb er echt niet van geslapen vannacht.

De behandeling is nu achter de rug en nu is het wachten geblazen.

@Doortje81: zitten we samen op de wachtbank, zie ik. :)
    @PrettyMuffin: van harte gefeliciteerd!!!!!! :)
    @Shaddixxx: Jullie maken ook een heftige weg mee, zeg! Ik hoop dat jullie wens gauw uitkomt!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ik denk dat je precies op tijd bent meid! Die pijn kan ook heel goed van vlak voor je eisprong zijn. Nu maar lekker rustig aan en hopen op goed nieuws over 2 weken!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Nog een geruststelling; ovulatietests zijn niet betrouwbaar als je hormoonbehandelingen ondergaat :)

Share This Page