Hele snelle eisprong na Menopur...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miek1981, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben op vrijdag 14 september begonnen met het spuiten van Menopur 37.5 eenheden. Een week later op 21 sept moest ik terug voor een echo. Er was geen activiteit te zien, dus is de dosis verhoogd naar 75 eenheden. Vandaag (na 6 dagen prikken) moest ik weer terug. Op de echo waren geen grote eitjes te zien, maar wel dik baarmoederslijmvlies en wat vocht. Uit bloedonderzoek is gebleken dat ik afgelopen week al een eisprong heb gehad.
    Het eitje is dus binnen 6 dagen volledig gegroeid en gesprongen!! Helaas hadden we afgelopen week nog geen rekening gehouden met een eisprong, dus deze maand gaat weer zonder succes voorbij.

Wie herkent dit?

Natuurlijk ben ik blij dat de Menopur werkt, maar aan de andere kant vind ik het erg jammer dat we weer een maand verder zijn.
    Nu maar weer wachten op de menstruatie en dan nieuwe ronde - nieuwe kansen ....alweer....

Groetjes,
    Miek

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Soms is het eerst even zoeken welke dosis het beste werkt bij jou. Of het gaat heel traag of het gaat veel te snel, of er groeien teveel follikels. Dat is een kwestie van uitproberen. Dus het kan wel een 1-2 maanden duren voordat je de juiste dosering te pakken hebt. Wel jammer dat je daardoor je eisprong gemist hebt, maar de volgende keer gaat het vast beter. Succes!

3. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Miek,

Ik ben bekend met het "fenomeen" vroege eisprong. Bij mijn eerste IUI poging vorig jaar was het ei al gesprongen bij nog geen 16 mm...een domper. Ik voelde dit ook steeds aankomen (middenpijn, helder/draderig slijmverlies), de tweede keer was dan ook wederom bijna te laat. Echter hadden de follikels geen tijd meer om door te groeien.
    Bij de laatste poging IUI en nu met IVF (vorige keer) en ICSI (dit keer) gebruik ik vanaf de 5e stimulatiedag (dat ligt in jouw geval wellicht anders) een middel (Orgalutran) om de eisprong te remmen.
    Maar goed, elke situatie is anders, maar wellicht heb je er iets aan.

Grtjs Herfst

Deel Deze Pagina